Hekling

*Thias*

Elsker forumet
er det vanskelig å lære?
har lyst til å prøve ut en ny hobby, og strikking er ikke noe for meg (har prøvd, og alt blir helt skjevt [&:]).
har noen eventuelt et forslag til hva jeg kan begynne på, siden jeg er nybegynner? [:)]

Eg har akkurat lært meg att å hekle er lett og moro, og det går fort. Starta på min første baby-gensar laurdag, har att berre ein arm...

Sikkert nokon som kan lære deg dei ulike moskane, då kan du hekle kva som helst!!

(svigermor meinte eg burde begynne på ein duk, men eg likar ikkje hekledukar så godt...)

oi, den var kjempefin! du er flink [:)]
håper eg kan få nåken til å lære meg det, men spørst om eg må begynne på ein duk.. [8D][:D] eller kanskje eg skulle ha hekla eit babyteppe [:D]

Wow! Den genseren var utrooolig fin Vestlending!
Her må jeg virkelig ta av meg hatten. Jeg har prøvd meg på hekling selv, en rundt liten duk *fnis* men jeg trodde jeg skulle fly på veggen!
Det var så knotete [:-] Selv med mamma som hekle-lærer,
og en famile som er utrolig flink til slikt, tror jeg ikke jeg begir meg ut på det igjen med det første..
Men hvem vet? [;)] Kanskje jeg blir litt mer tålmodig etterhvert.

ORIGINAL: Skogs Alven

Wow! Den genseren var utrooolig fin Vestlending!
Her må jeg virkelig ta av meg hatten. Jeg har prøvd meg på hekling selv, en rundt liten duk *fnis* men jeg trodde jeg skulle fly på veggen!
Det var så knotete [:-] Selv med mamma som hekle-lærer,
og en famile som er utrolig flink til slikt, tror jeg ikke jeg begir meg ut på det igjen med det første..
Men hvem vet? [;)] Kanskje jeg blir litt mer tålmodig etterhvert.

hehe.. man må sikkert ha god tålmodighet når man skal drive med det.. [:)] da spørst det hvordan det kommer til å gå med meg [8D]

ORIGINAL: *Thias*

hehe.. man må sikkert ha god tålmodighet når man skal drive med det.. [:)] da spørst det hvordan det kommer til å gå med meg [8D]

Ja det tror jeg nok, hihi! Men det virker som om det går kjempe glatt etter man bare har fått in basic`en.
Jeg er utrooolig utålmodig når det gjelder hobby saker(når jeg ikke får det til med en gang), så jeg må nok kjøle meg ned et par hakk før jeg setter i gang igjen [;)]
men en dag skal nok duken bli ferdig! *ler*

Det går sikkert veldig bra med deg! [:)] Bare hold hodet kalt, hihi!
Du får holde oss oppdaterte om hvordan det går!

EG HAR IKKJE HEKLA DEN PÅ BILDET, DET ER FRÅ OPPSKRIFTA!!!

Men min er nesten like fin [;)]

Driv med siste armen no.... kan legge ut bilder når den er ferdig.

å hekle e egentli vældi enkelt
vil sei d kanskje e lurt å starte m en liten brikke (duk) i førstninga
æ lærte mæ d når æ va 11år så då klare væl du å d[:D]
di fleste hekle oppskrifta har m førklaring korsen du laga di førskjellie maskene.

ORIGINAL: nemi.marselia

å hekle e egentli vældi enkelt
vil sei d kanskje e lurt å starte m en liten brikke (duk) i førstninga
æ lærte mæ d når æ va 11år så då klare væl du å d[:D]
di fleste hekle oppskrifta har m førklaring korsen du laga di førskjellie maskene.

ok, da får jeg finne meg en lett oppskrift på nettet, også prøve å lære hekling derfra [;)]

Syns hekling er enkelt jeg, men man trenger tålmodighet. Jeg både strikker og hekler. Syns faktisk det å hekle er gøyere enn å strikke. Og det er ikke så vanskelig å lære seg. Jeg kjøpte et lite hefte for et par år siden om hvordan hekle. Nå holder jeg på å hekle et vognteppe. Skal vise det her inne når jeg er ferdig...

Back
Topp