Heklehjelp?

strikketrollet

Glad i forumet
Strikketrollet gjør ting hun ikke kan, nemlig å hekle [8D] Såå, nå har jeg startet på disse berømte baby bootsene som alle hekler for tiden. Dere er sikkert lei av spørsmål om disse, hehe, men sånn er det bare [:D]

Sånn nederst på oppskriften, under "høyre sko", stå det så pent:
Omg 1o: bla bla bla..., st ilm-3
Hva betyr den ilm-3 for noe?

noen har glemt et mellomrom...? i lm ...?

ORIGINAL: Fever

noen har glemt et mellomrom...? i lm ...?

Ja det tenkte jeg også. Men hva i all verden er den -3 for noe?

Skulle akkurat til å legge ut et sp. mål ang de berømte støvlene. Jeg er også nybegynner, fått dreisen på heklinga nå, men gjør noe feil i forholdt til oppskrifte, blir ikke helt riktig.

Ang sp.målet dit. Der har jeg bare laget 3 luftmasker, så fortsetter jeg med staver i neste maske og videre tilbake. Det ser riktig ut. For da blir de 3 luft maskene som en stav.

Har du heklet v skoen? Mine blir nemlig ikke like når det kommer til den delen som har knappehull[8D]. Vanskelig å forklare da... Men, når det gjelder ankel delen, på høyre sko får jeg et lite opprom før den delen med knappehull legges over den delen med knapper. På venstre sko er det ikke noe opprom, men den overlapper hele veien[8|]. Sikkert dårlig forklart, men noen som skjønner?

Nåe det gjelder fotdelen, så får jeg 10 for lite masker, omgang 1 skal det bli 46 lm, men her får jeg bare 36, hva gjør jeg feil da? TRor jo at jeg følger oppskifte før dette.

ORIGINAL: malone

Skulle akkurat til å legge ut et sp. mål ang de berømte støvlene. Jeg er også nybegynner, fått dreisen på heklinga nå, men gjør noe feil i forholdt til oppskrifte, blir ikke helt riktig.

Ang sp.målet dit. Der har jeg bare laget 3 luftmasker, så fortsetter jeg med staver i neste maske og videre tilbake. Det ser riktig ut. For da blir de 3 luft maskene som en stav.

Har du heklet v skoen? Mine blir nemlig ikke like når det kommer til den delen som har knappehull[8D]. Vanskelig å forklare da... Men, når det gjelder ankel delen, på høyre sko får jeg et lite opprom før den delen med knappehull legges over den delen med knapper. På venstre sko er det ikke noe opprom, men den overlapper hele veien[8|]. Sikkert dårlig forklart, men noen som skjønner?

Nåe det gjelder fotdelen, så får jeg 10 for lite masker, omgang 1 skal det bli 46 lm, men her får jeg bare 36, hva gjør jeg feil da? TRor jo at jeg følger oppskifte før dette.

Kanskje jeg vet hva du har gjort feil på den 46 / 36 biten, vet selvsagt ikke, men jeg rekket opp sånn ca tre ganger før jeg fikk det til å stemme, hehe.. Sender deg en PM [:)]

Og forresten, takk for svar, da ender jeg sikkert opp med å lage tre luftmasker om jeg ikke får noe annet svar [:D]
Og venstreskoen har jeg ikke heklet enda, men det er like før, er jo straks ferdig med den andre så, bare jeg får denne -3 til å stemme [8D]

Tusen takk! Da skal jeg prøve igjen.

Tusen takk! Da skal jeg prøve igjen.

Vet jo ikke om det var det du hadde gjort feil, men mine maskeantall stoppet opp der hvertfall [8D]

Samme her og!
Stemmer meg maskeantallet og alt...men jeg syns også at sålen på skoene blir litt "vridd" ifht toppen, ser litt skjevt ut liksom. ENda jeg føler jeg følger oppskrifta og, markerer tilogmed hver omgang så jeg skal se hvor jeg starta...

stav i den 3.luftmasken

ORIGINAL: *yummymummy*

stav i den 3.luftmasken

Jeg fant det ut tilslutt [:D] Men takk alikevel! Måtte tre tlf til for å finne en hekler i vennegjengen [8D]

ORIGINAL: *yummymummy*

stav i den 3.luftmasken

Så skal det da hekles 3 lm, så stav i hver av de 3 luft maskene, så står det jo st ilm-3, skjønner ikke jeg.

Back
Topp