Hekle babyteppe. Hjelp !!!

Lisse86

Forelsket i forumet
fcc1cfc5a43220ce105ea019a44db492.jpg

Jeg har fått en bekjent til å hekle et slikt teppe til lillemann. Jeg må bare handle inn garn, så gjør hun jobben.
Men jeg har ikke peiling på slikt.
Kan noen tipse meg hvor mye garn jeg trenger? Og hvilket type garn?
Ser de har 30% på europris

Jeg ville ha spurt hun som skal hekle det. :) Garntykkelsen kommer jo an på hvilken heklenål hun skal bruke. Skulle jeg ha heklet pledd selv ville jeg ha kjøpt relativt tykt garn som er 100% ull, men jeg er ingen hekleekspert :p

Jeg har akkurat heklet en babypose i bambus garn fra sparkjøp, helt fantastisk garn. Mykt og godt :-) Anbefales!

Jeg har heklet slike tepper selv, og det kommer helt ann på hva slags garn du ønsker, hvilken tykkelse på garnet og lengde/vekt på nøstene.
Om du går for et garn på europris, f eks deres natur helårsgarn, som kan heklet med en 5mm nål, så ville jeg kjøpt inn minimum 6 nøster.

Du kan gå inn på Drops Garnstudio sine nettsider og søke opp deres mønster på hekler babytepper, der står det også materialiste til hvert mønster.

Alle oppskrifter på nett forteller som oftest hvor mange gram garn blir brukt, eller hvilken lengde ( amerikanske oppskrifter) garn. Dette kan gi deg en god indikasjon på hvor mye du trenger.

Håper dette hjalp :-)

Jeg har heklet slike tepper selv, og det kommer helt ann på hva slags garn du ønsker, hvilken tykkelse på garnet og lengde/vekt på nøstene.
Om du går for et garn på europris, f eks deres natur helårsgarn, som kan heklet med en 5mm nål, så ville jeg kjøpt inn minimum 6 nøster.

Du kan gå inn på Drops Garnstudio sine nettsider og søke opp deres mønster på hekler babytepper, der står det også materialiste til hvert mønster.

Alle oppskrifter på nett forteller som oftest hvor mange gram garn blir brukt, eller hvilken lengde ( amerikanske oppskrifter) garn. Dette kan gi deg en god indikasjon på hvor mye du trenger.

Håper dette hjalp :-)
Tusen takk. Hjalp veldig [emoji4]

Back
Topp