Hekkelibekkeli

Ida82

Forumet er livet
Hei, nå har jeg prøvd å hekle kitty lua di helt etter oppskriften[:)] Der står det jo hekle 8 fm rundt den magiske ringen. Og så doble til 16 fm. Og på neste punkt så står det kun "16 fm". Da skal man hekle 16 fm neste omgang før man så øker igjen? Hvertfall sånn jeg tolket det. Men nå er jeg i tvil for syns lua ble så spis på toppen, hvis du skjønner. Derfor jeg lurer[;)]

Ja, asså der det bare står fm, skal du IKKE øk, bare hekle en runde vanlig[:)]
Spiss? Hvordan får du det til?[8D] hehe
Har du rett garn? Nål?

Jeg hekler korger på samme måten noen ganger(8 fm om ringen) og de blir jo helt flat[:)]

Ja, asså der det bare står fm, skal du IKKE øk, bare hekle en runde vanlig
Spiss? Hvordan får du det til? hehe
Har du rett garn? Nål?

Jeg hekler korger på samme måten noen ganger(8 fm om ringen) og de blir jo helt flat

Hehehe, ja eller jeg har et garn som er like tykt. Og samme krok. Da har jeg hvertfall gjort det riktig utfra forklaringen. Hehe.. jeg aner ikke hva jeg gjør. Sikkert ikke skapt for hekling alikevel[:D]

Den blir spiss hos meg også, så jeg kutter ut den omgangen med kun 16 fm og øker rett til 24 masker istedet. [;)]

ORIGINAL: Mavir

Den blir spiss hos meg også, så jeg kutter ut den omgangen med kun 16 fm og øker rett til 24 masker istedet. [;)]

Merkelig[8|] Jeg har heklet en hel haug med de der, og mine blir ikke spiss[8D]
Jaja, du får gjøre som mavir [:D]

Nå har jeg, og min mor heklet begynnelsen to ganger hver, og våres blir ikke spiss..prøv å hekle litt løsere[:)]

ORIGINAL: *HekkeliBekkeli*

Nå har jeg, og min mor heklet begynnelsen to ganger hver, og våres blir ikke spiss..prøv å hekle litt løsere[:)]

Jeg hekler jo superstramt, derfor mine blir spisse. [;)]

ORIGINAL: Mavir

ORIGINAL: *HekkeliBekkeli*

Jeg hekler jo superstramt, derfor mine blir spisse. [;)]

Ja[8D]
Lurer på om jeg skulle laget et innlegg på bloggen om hvordan jeg hekler..alle noe så mange lm på så mange cm med forskjellige garntyper, og nåler, eller? Tips til hvordan jeg kan gjøre det?
For da kan jo andre tilpasse seg etter min heklefasthet[:)]

Back
Topp