heisann..

Lefsen84

Forumet er livet
vil bare minne på dere som gir eller skal gi vanlig melk til ungene deres at dere gir h-melk! ungene trenger fettet i melka,og er ikke heldigt for dem å drikke skummet melk eller lett melk, det er akkuratt samme melksort bare h-melka har fettet i seg som ungene trenger! ville bare nevne det sia jeg så det var så vannvittig mangen her inne som gidde lettmelk.
det er forsket at folka har blitt dårliger helsemessigt etter at det har kommet veldig mangen lett matprodukter..vi får ikke de viktige fett nivået vårs i dem

Har å alltid stussa litt på at folk gir lett melk.
Får jeg har altid ment at de skal ha h-melk,nettopp pgr av det du sier[:)]

fikk beskjed av helsesøster at de ikke trenger det ekstra fettet og hun så helst at vi ga x-lett melk så det gjør vi....

Hmm.. Jeg har hørt at vi skal gi Ekstra Lett melk pga D-vitaminet i melka?[8|]

Jeg ble nysgjerrig og søkte litt på nettet, var innom nettdoktoren og lommelegen bl. a. Det som kom frem var at dersom man skal begynne å gi kumelk før barnet er 12 mnd, er H-melk best. Men etter de har blitt 1 år kan de godt få lettmelk.

Jeg venter med kumelk som drikke til 1 års alder tror jeg, men kommer til å bruke det i maten allerede nå.

kan vi begynne med vanlig melk nå da??
trodde vi måtte vente til de var over 1 år.. [:-]

ORIGINAL: Linn1982

He he, satt faktisk å diskuterte dette med samboern ved frokostbordet i dag. Vittig!
Visste faktisk ikke dette, men regnet med at man måtte begynne med h-melk for å få best mulig overgang ifht tykkelse. Har foreløpig skøvet dette unna fordi vi ikke skal gi melk før lillegutt er godt over 1 år da jeg har laktoseintoleranse. Men fint at du kommer med en så viktig beskjed! [:D]

hihi takk takk..følte jeg bare måtte si noe[;)] h-melka og lettmelka er samme type melka bare i lett melka så har de fjernet fettet..og fett trenger kroppen får å overleve, og trenger fettet for øyesynet sin skyld..får vi for lite av det så kan vi miste synet.
jeg synest at det har blitt så gale i mat veien der alt skal ver lett og ekstra lett..det er jo helsefarligt..jeg mener spis fettet i vanlig smør og slikt og heller spis mer grønnsaker og frukt[;)]

ORIGINAL: Annask

fikk beskjed av helsesøster at de ikke trenger det ekstra fettet og hun så helst at vi ga x-lett melk så det gjør vi....

fikk også beskjed om at de skal ha lett melk (eller: Anbefalt)

det visste ikke jeg.. takk fo r påminnelsen [:)]

Enig med Sofiesmamma! Har bare gitt smaksprøver jeg da, og H-melka går ned som bare det, lett melk vil han ikke ha.. Hehe[;)]
Fettet er kjempeviktig for de små.. D vitamin kan man få i de på andre måter [:)]

ORIGINAL: sofiesmamma

He he, satt faktisk å diskuterte dette med samboern ved frokostbordet i dag. Vittig!
Visste faktisk ikke dette, men regnet med at man måtte begynne med h-melk for å få best mulig overgang ifht tykkelse. Har foreløpig skøvet dette unna fordi vi ikke skal gi melk før lillegutt er godt over 1 år da jeg har laktoseintoleranse. Men fint at du kommer med en så viktig beskjed! [:D]

hihi takk takk..følte jeg bare måtte si noe[;)] h-melka og lettmelka er samme type melka bare i lett melka så har de fjernet fettet..og fett trenger kroppen får å overleve, og trenger fettet for øyesynet sin skyld..får vi for lite av det så kan vi miste synet.
jeg synest at det har blitt så gale i mat veien der alt skal ver lett og ekstra lett..det er jo helsefarligt..jeg mener spis fettet i vanlig smør og slikt og heller spis mer grønnsaker og frukt[;)]

He he, hvordan skal det gå med meg... Ikke drikker jeg melk pga laktoseintoleranse (tåler det i mat, men ikke rein melk) og ikke tåler jeg frukt... [8D][:D]

hehe er det ikke noen tabeletter man kan ta vist man ikke tåler melk? men melk er ikke såååå viktigt for oss voksne som de har påstått i alle år..det er faktiskt farligt å drikke for mye melk..så det på ett tv program her om dagen..

Jeg venter med kumelk som drikke til 1 års alder tror jeg, men har brukt det i mat også ett par mnd og det blir noe annet!!!

ORIGINAL: Ju9ta

Hmm.. Jeg har hørt at vi skal gi Ekstra Lett melk pga D-vitaminet i melka?[8|]

Da har jeg kjøpt H-melk idag, åskal prøve d imårra tenker jeg..
Hu har fram t nå fått Ekstra Lett melk blanda med MME..[;)] Foreløpig så har d gått bra..

her kommer ci nok til å gi h-melk ja[:)] det de fikk før i tiden og de barna inkludert meg selv har klart meg veldig fint[:)][:)]

Back
Topp