Heimeverande??

kattekvinna

Forumet er livet
Viss du hadde hatt økonomi til det, kunne du da tenkt deg å vere heimeverandre husmor?

(ja, det her er altså en poll til oss som MÅ gå på jobb for at kvardagen skal gå rundt)

No har eg gått heime eitt år, pga sjukmelding og svangerskapspermisjon.. Skal begynne å jobbe igjen om en mnd, og GLEDER meg heilt grenselaust.. EG kunne aldri gått heime kvar dag...

kunne tenkt meg å jobbe deltid, og det skal jeg.. [:)]
utdanner meg til sykepleier og da er det ikke noe problem å få seg en deltidsstilling.. enklere enn å få fulltid faktisk.. [:-]

Kunne tenkt meg å jobbe redusert om vi hadde muligheten.

Jeg liker å jobbe, jeg liker å føle at jeg bidrar. Jeg kunne nok aldri "bare" ha vært hjemmeværende.

Meg hjemmeværende på heltid hadde no ikke vert sunt for noen over tid tror jeg[8|]
Var rimelig klar til å komme meg i jobb etter 1 års perm. Men kunne godt tenkt meg å gå redusert...

Jeg hadde nok ikke blitt lykkelig med å være hjemmeværende! Jeg liker yrket mitt, lære meg nye ting hver dag og føle at jeg bidrar med noe i samfunnet!

MEN hadde økonomien tillatt det, hadde jeg nok gått ned fra 100 % til ca 80-85 % [;)]

Fri en dag uka tror jeg ville vært det perfekte nå[:)]

kunne tenkt meg å jobbe 40-60% om jeg hadde hatt mulighet til det, men må nok tilbake i minst 80-100% når permisjonen er ferdig denne gangen også. [:)]

nå jobber jeg 60% natt og tar ekstravakter etter som det passer, og kunne gjerne jobbet 100% men da helst turnus[:D] trives ikke med å gå mye hjemme, men nyter å ha noen dager i ny og ne som meg og frøkna kan kose oss med[:)]

Jobba i 50% i noen måneder etter permisjonen, og det var heeeelt perfekt! Nå jobber jeg i 80% og har fri en dag i uka...

Ja, jeg kunne godt ha vært hjemme, men jeg liker og jobbe og [;)]
Elsker og styre i hjemmet, lage mat og vaske. Men jeg hadde nok blitt lei etter noen år [;)]

jeg elsker å gå hjemme og har gjort det i snart 3 år. (har vært sykemeldt gjennom 2 svangerskap og 2 permisjoner).
Jeg er nå blitt så vant til det og stortrives. Så kunne godt vært hjemmeværende jeg. Men nå har ikek vi økonomi til det. Skal være hjemme hele dette året, men fra januar 2012 må jeg nok ut i jobb.

Hadde blitt sprø i hodet av å være hjemmeværende. Men en redusert stilling hadde vært greit. Jobbet f.eks 80%.

Gå hjemme hver dag? Ellers takk du!
Liker jobben min, liker å jobbe og hadde blitt gal og asosial om jeg skulle gått hjemme å tørka støv hver dag.
Kunne derimot ha hatt fri hver helg og hver fredag da.[8D]

ville ikke vært 100% hjemme nei, men hatt redusert stilling, kanskje 50% ca

Jeg kunne egentlig tenkt meg å jobbe sånn ca 70%. EN dag i uka fri og 1 time kortere dag de andre dagene. Hadde vært helt perfekt!
Men, det lar seg liksom ikke gjøre, både pga det økonomiske, og fordi stillingen jeg har nå ikke går helt rundt på den måten.
Jobber 90% og har ca tre kvarter kortere dager enn en 100% stilling. Ganske greit altså, så får jeg litt ekstra tid på morgenen.

kunne jobba ca 50 %. Det hadde vært knall![:D] Jeg liker å jobbe, og jeg vil gjerne jobbe med det jeg utdanner meg til, så jeg ville ikke vært hjemme 100 %. Men 50/50 hadde vært knall![:D]

nå har jeg i praksis gått hjemme siden desember 04, og jeg kan med handa på hjertet si at jeg hater det!!
og nå har det jo vært gode grunner til at jeg har gått hjemme, permisjoner, pleiepenger på angelika og så egen helse...

tenk om jeg skulle gått hjemme, men en bra egenhelse og friske unger!?!?!
nei, drømmen er en redusert stilling her også gitt...

Back
Topp