Heimafødsel?

Frøya

Glad i forumet
Februarlykke 2015
Sommerfuglene 2017
Åh eg tenke so masse på da for tio! Noken sndre og eller e da heilt uaktuelt?? :) So kosli med ett varmt fødebasseng i stovo, fyr i ovnen, masse lys og roleg musikk.. ;) Atmosfæren blir jo ikkje bedre då! Eg hata sjukehu , og blir kvalm bere av lokto...! Nei hadde eg fått mannen med på da so hadde eg ikkje vert i tvil !! :) :D

Sent from my iPhone using BV Forum

Uaktuelt!!! Om noe hadde gått galt ville jeg altid ha klandrer meg selv. Også på vinteren da hvor det kan ta lengre tid til sykehus. Er jo bare snakk om et par dager på sykehus. Så nei, for å være ærlig så skjønner jeg ikke at folk vurderer det en gang

Åh eg tenke so masse på da for tio! Noken sndre og eller e da heilt uaktuelt?? :) So kosli med ett varmt fødebasseng i stovo, fyr i ovnen, masse lys og roleg musikk.. ;) Atmosfæren blir jo ikkje bedre då! Eg hata sjukehu , og blir kvalm bere av lokto...! Nei hadde eg fått mannen med på da so hadde eg ikkje vert i tvil !! :) :D

Det kunne vært aktuelt for meg dersom mannen hadde vært enig og dersom vi bodde et sted med større plass. Siden det er tredje og begge de andre fødslene mine har gått veldig fint uten komplikasjoner. Men for å møtes litt mer på midten så anbefaler jeg veldig naturlig fødsel avdeling på sykehus. Da slipper man at det har sykehuspreg. Man får en rolig atmosfære. Også er det samtidig kort vei til hjelp om det skulle skje noe. Jeg regner med å føde på naturlig fødsel avdeling denne gangen sånn som med andre mann. Første fikk jeg på vanlig fødestue, og det gikk greit det, men den andre avdelingen var koseligere.

Uaktuelt!!! Om noe hadde gått galt ville jeg altid ha klandrer meg selv. Også på vinteren da hvor det kan ta lengre tid til sykehus. Er jo bare snakk om et par dager på sykehus. Så nei, for å være ærlig så skjønner jeg ikke at folk vurderer det en gang
Helt enig! Hva om jeg trenger haste keisersnitt? :/

♡Overgangen feb/mars♡

Da e jo ikkje kim som helst so kan /vil gjera da :) Me har 20 min te sjukehus so da e innafor :) EG hadde slappt meir av trur eg. Men me er alle forskjellige ;)

Da e jo ikkje kim som helst so kan /vil gjera da :) Me har 20 min te sjukehus so da e innafor :) EG hadde slappt meir av trur eg. Men me er alle forskjellige ;)

Jeg kjenner flere som har hatt hjemmefødsel og de har alle syntes det var en flott opplevelse. Men ingen av de jeg kjenner har født hjemme med første. Det er vel heller ikke anbefalt.

Ikke aktuelt. Bor 40 minutt fra sykehuset, det er langt nok på glatte vinterveier.
Selv om begge de to tidligere fødslene har godt bra, hadde ikke minstemann det så bra en tid etter han var kommet. Ett døgn etter fødsel ble han hentet, og lagt på nyfødtavdelingen med blodforgiftning...
Så jeg hadde aldri turt å gå for hjemmefødsel....
Men all ære til de som tørr!

Nja, har 15min til sykehus. Men siden det er førstefødte, så tør jeg ikke :P Kanskje nestemann hvis denne fødselen går komplikasjonsfritt. Men har lyst å forhøre meg litt om badekar på sykehuset. Har flere venninner som sier varmt vann hjelper veldig under riene. :)

-iPhone appen-

Tenker litt på dette med at det kan gå galt uansett hvor utredet og undersøkt man er på forhånd. Man har jo ingen garanti..
Har selv to kjempelette og korte fødsler bak meg, men har jo ingen garanti for at det ikke blir noe ekstra denne gang. Babyen kan jo sitte fast, hjerterytmen kan bli dårlig.. Ja, noe akutt kan jo skje..

Men hadde en vist på forhånd at det gikk bra, så hadde det vært lettere.

Her blir det sykehus.

Lykke til med valget :)

Mamma til to store, og har lille attpåklatt i magen

Er nok for gammel, men kjenner jm som jobber med det så hadde jeg kunne hadde jeg valgt det :-)

Der er jo steder (som fødeloftet på sus) der det er rolig naturlig atmosfære, badekar og vanlig seng. Blir nett som et hotellrom. Kan ha lys og musikk som du vil. Og om nor går galt en det bare 6 etasjer ned til føden ;)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Jeg har lyst :) bor 7 min unna sykehuset. Hadde styrtfødsel sist, og det var minutter før jeg måtte ta imot mitt eget barn på baderomsgulvet før ambulansen kom.
Det rare var at jeg var helt rolig og hadde kontroll når jeg forsto at babyen var på vei ut. Instingtene tok over. Fant frem masse hånduker å la på gulvet, og satt på alle fire å presset...
Det var først da ambulansen kom at 'kaoset' begynte å jeg ikke følte jeg hadde kontroll lenger. Var 8 min på sykehuset før gutten kom ut.
Tenkte med en gang at det hadde vært en bedre opplevelse for oss begge om vi ikke rakk det og det ble fødsel hjemme..

Jeg har tenkt veldig mye på det. Jeg har veldig lyst til å ha hjemmefødsel. Samtidig var det noen som sa til meg at det er fint og flott at mor får en fin fødselsopplevelse, men hva betyr vel det dersom barnet ikke overlever? Huff.

Jeg vet ikke om jeg takler den følelsen. Samtidig bor vi 2 min unna sykehuset, og jeg tenker jo at hjemmefødsler som regel har færre komplikasjoner, mindre rifter osv.. Jeg kunne tenkt meg å leie et fødekar og ta imot barnet selv. Tenk så magisk det hadde vært ♡ Legge seg i egen seng etterpå, i eget hjem. Åh.

Jeg skulle ønske det fantes en mellomting. Her er det enten fødeavdeling eller hjemme. Men det går sikkert an å prate med sykehuset om at jeg ønsker en mest mulig naturlig fødsel, spesielt uten tilførsel av syntetiske hormoner, ikke flere kontroller enn nødvendig, være mest mulig aktiv og bruk av fødebasseng. Orker ikke noe styr, vil egentlig bare få føde i fred. Men alt dette kan definitivt endre seg innen jeg kommer dit ;-)

Vi har uansett bestemt oss for sykehusfødsel med førstemann, så får vi heller ta en ny vurdering med nestemann. Det er definitivt en avgjørelse som er basert på frykt, og det synes jeg er leit. Men slik er nå en gang verden :)

Håper å få oppleve det selv en dag, og at dere finner ut av hva dere ønsker. Lykke til med valget!:-)

22.02.2015 ♡

Vil være på sykehuset med alt av smertestillende og hjelp vegg i vegg.

Jeg har tenkt veldig mye på det. Jeg har veldig lyst til å ha hjemmefødsel. Samtidig var det noen som sa til meg at det er fint og flott at mor får en fin fødselsopplevelse, men hva betyr vel det dersom barnet ikke overlever? Huff.

Jeg vet ikke om jeg takler den følelsen. Samtidig bor vi 2 min unna sykehuset, og jeg tenker jo at hjemmefødsler som regel har færre komplikasjoner, mindre rifter osv.. Jeg kunne tenkt meg å leie et fødekar og ta imot barnet selv. Tenk så magisk det hadde vært ♡ Legge seg i egen seng etterpå, i eget hjem. Åh.

Jeg skulle ønske det fantes en mellomting. Her er det enten fødeavdeling eller hjemme. Men det går sikkert an å prate med sykehuset om at jeg ønsker en mest mulig naturlig fødsel, spesielt uten tilførsel av syntetiske hormoner, ikke flere kontroller enn nødvendig, være mest mulig aktiv og bruk av fødebasseng. Orker ikke noe styr, vil egentlig bare få føde i fred. Men alt dette kan definitivt endre seg innen jeg kommer dit ;-)

Vi har uansett bestemt oss for sykehusfødsel med førstemann, så får vi heller ta en ny vurdering med nestemann. Det er definitivt en avgjørelse som er basert på frykt, og det synes jeg er leit. Men slik er nå en gang verden :)

Håper å få oppleve det selv en dag, og at dere finner ut av hva dere ønsker. Lykke til med valget!:)

22.02.2015 ♡
Jeg fikk ta i mot selv på sykehuset! :) Det var en veldig fin fødsel med andremann. Fødte på tun A på Ahus, det er naturlig fødsel avdelingen der. Jeg tok i mot, og faren var den eneste som håndterte babyen, la på vekta og kledde på rett etter at han var født. Det var to jordmødre med i rommet for de hadde litt god tid den natta, men de lot oss få føle at fødselen var vår akkurat da babyen ble født. Og jeg visste ikke at det gikk an å få lov til å ta imot selv, det var noe de foreslo rett før siste pressrie. Men om du vil så kan du snakke med de om det når du kommer inn på føden for å føde, så kan du få ta i mot dersom fødselen går normalt for seg.

Back
Topp