Jeg har tenkt veldig mye på det. Jeg har veldig lyst til å ha hjemmefødsel. Samtidig var det noen som sa til meg at det er fint og flott at mor får en fin fødselsopplevelse, men hva betyr vel det dersom barnet ikke overlever? Huff.
Jeg vet ikke om jeg takler den følelsen. Samtidig bor vi 2 min unna sykehuset, og jeg tenker jo at hjemmefødsler som regel har færre komplikasjoner, mindre rifter osv.. Jeg kunne tenkt meg å leie et fødekar og ta imot barnet selv. Tenk så magisk det hadde vært ♡ Legge seg i egen seng etterpå, i eget hjem. Åh.
Jeg skulle ønske det fantes en mellomting. Her er det enten fødeavdeling eller hjemme. Men det går sikkert an å prate med sykehuset om at jeg ønsker en mest mulig naturlig fødsel, spesielt uten tilførsel av syntetiske hormoner, ikke flere kontroller enn nødvendig, være mest mulig aktiv og bruk av fødebasseng. Orker ikke noe styr, vil egentlig bare få føde i fred. Men alt dette kan definitivt endre seg innen jeg kommer dit ;-)
Vi har uansett bestemt oss for sykehusfødsel med førstemann, så får vi heller ta en ny vurdering med nestemann. Det er definitivt en avgjørelse som er basert på frykt, og det synes jeg er leit. Men slik er nå en gang verden
Håper å få oppleve det selv en dag, og at dere finner ut av hva dere ønsker. Lykke til med valget!
22.02.2015 ♡