Heihei!

Jo men like greit å få vite det og få hjelp. Her var alt ok med mannen, men jeg fikk uregelmessig syklus etter flere års p pille bruk. Først fikk jeg beskjed om mulig svulst på hjernen som forstyrret el. Men nivåene gikk etterhvert ned. Så ble jeg satt på pergo, med beskjed om at, hvis det ikke skjer noe innen 6 mnd. Blir ivf neste. Samme tid fikk jeg beskjed om at jeg mest sannsynlig hadde mistet tv. Og nu har jeg akkurat fullført pergo kur for andre gang. Fikk positiv el med det, men masse bivirkninger som tydeligvis har vært graviditet med spontanabort som resultat :( håper denne gangen går bedre

Neimen.. Guri meg for en fæl beskjed å få? Håper det går bra?

Jeg har hørt om pergo, men det er vel bare for dem uten EL? Eller er det noe man kan få allikevel? Jeg tror jeg har EL, i allefall fått utslag på tester(men, vet jo at man ikke kan ha EL fordi om)! Har faktisk ikke brukt prev. på 5 år her :/

Jeg har bestilt en spermtest til mannen for morro skyld(vet at de ikke kan måle seg med ordentlige tester)..
 
Fastlegen her spurte bare litt spørsmål og henviste rett til gyn- og sa at sambo måtte ta kontakt med sin lege for henvisning til sædprøve.

Så fikk jeg en GU, sambo fikk sjekket spermen, og nå venter vi bare på at hans resultater skal komme frem til gyn slik at vi kan finne ut hva som skjer videre

Vi har samme fastlege, så da satser jeg på at hun ordner det samtidig som jeg er der! Hadde tenkt å dra alene..
 
Vi har samme fastlege, så da satser jeg på at hun ordner det samtidig som jeg er der! Hadde tenkt å dra alene..

Ja altså. Jeg dro alene og. Du får bare dra dit og høre hva hun tenker. Leger er så forskjellige, både kompetansemessig og som person..
Kan være lurt å vite hva du vil ha ut av timen da. Jeg hintet HARDT til at NÅ ville jeg bli henvist, og krevde nesten å få ta blodprøve samme dag av hormonene osv (siden jeg alt var på dag 3)
 
Ja altså. Jeg dro alene og. Du får bare dra dit og høre hva hun tenker. Leger er så forskjellige, både kompetansemessig og som person..
Kan være lurt å vite hva du vil ha ut av timen da. Jeg hintet HARDT til at NÅ ville jeg bli henvist, og krevde nesten å få ta blodprøve samme dag av hormonene osv (siden jeg alt var på dag 3)

Jeg aner ikke hva og når man kan sjekke med de blodprøvene! Er på dag 14 da jeg har legetime jeg da.. :) jeg får høre hva hun tenker ja, hun er grei - så satser på at hun henviser!
 
Jeg var 35 da jeg jeg gikk til min fastlege og sa at vi hadde prøvd over et år uten hell. Jeg har ingen barn fra før. Fikk beskjed av legen at det var vanlig at det tok så lang tid. Fikk etterhvert tvinget gjennom at jeg ville bli henvist til gynekolog for å sjekke at alt var som det skulle. Gynekologen min ordnet alt, både hvilke prøver som skulle tas og henvisning til ivf etterhvert. Føler ikke legen tok men på alvor, men gynekologen har vært helt fantastisk. Nå bruker jeg henne mer enn fastlegen;) så jeg ville blitt henvist videre til spesialist
 
Back
Topp