Heihei!

*Mistaldrihåpet*

<3 Julie <3
Assistert-jentene
Jeg er en 31 år gammel "jente"(liker ikke å kalle meg dame), som tror jeg vil henge her litt.
Har nå vært aktive prøvere i over 1 år, men ingenting skjer. Har en jente på 3 år fra før av. Har ikke brukt prevensjon på disse årene heller!

I morgen ringer jeg fastlegen for samtaletime(da mensen kom for endte gang på fredag). Er så lei av å bli skuffet gang på gang. Jeg aner ikke hva som er galt med oss(om noe da er galt). Hvordan er "løypa" fra samtale med fastlegen? Kan hun hjelpe oss med noe, eller blir vi henvist videre med en gang?

Jeg merker jeg begynner å bli veldig utålmodig nå :(


Blir veldig glad for tips, erfaringer og svar :)
 
Jeg er en 31 år gammel "jente"(liker ikke å kalle meg dame), som tror jeg vil henge her litt.
Har nå vært aktive prøvere i over 1 år, men ingenting skjer. Har en jente på 3 år fra før av. Har ikke brukt prevensjon på disse årene heller!

I morgen ringer jeg fastlegen for samtaletime(da mensen kom for endte gang på fredag). Er så lei av å bli skuffet gang på gang. Jeg aner ikke hva som er galt med oss(om noe da er galt). Hvordan er "løypa" fra samtale med fastlegen? Kan hun hjelpe oss med noe, eller blir vi henvist videre med en gang?

Jeg merker jeg begynner å bli veldig utålmodig nå :(


Blir veldig glad for tips, erfaringer og svar :)
Fastlegen min henviste meg til gyn spesialist hvor han avga spermprøve og han sjekket meg innvendig. Så valgte vi å gå privat pga ventetid og utålmodighet... masse lykke til! :)
 
Fastlegen sender henvisning til gyn.pol, så får du tilsendt rekvisisjon på blodprøver som skal tas to ganger i løpet av syklusen. Mannen må levere blodprøve. Når det er gjort, kommer du inn til gyn.undersøkelse, så diskuterer dere veien videre derfra. Var sånn for oss i hvert fall :)
 
Men, dere fikk noen svar på hva som var galt eller? Før dere gikk privat? ... Og hva vil det si?

Fader, vi må jo klare det selv - vi har jo klart det før
 
Fastlegen sender henvisning til gyn.pol, så får du tilsendt rekvisisjon på blodprøver som skal tas to ganger i løpet av syklusen. Mannen må levere blodprøve. Når det er gjort, kommer du inn til gyn.undersøkelse, så diskuterer dere veien videre derfra. Var sånn for oss i hvert fall :)

Hvordan går det med dere da?
 
Fastlegen sender henvisning til gyn.pol, så får du tilsendt rekvisisjon på blodprøver som skal tas to ganger i løpet av syklusen. Mannen må levere blodprøve. Når det er gjort, kommer du inn til gyn.undersøkelse, så diskuterer dere veien videre derfra. Var sånn for oss i hvert fall :)

Forløpet var samme for meg som beskrives her. Fastlegen til sambo henviste til sædprøve og min fastlege henviste til gynekolog for utredning. Tok alle prøver osv. der. Fant desverre ikke ut hva som var galt men håper de gjør det med deg :) eller aller helst at du blir gravid før du går til utredning :)
 
Forløpet var samme for meg som beskrives her. Fastlegen til sambo henviste til sædprøve og min fastlege henviste til gynekolog for utredning. Tok alle prøver osv. der. Fant desverre ikke ut hva som var galt men håper de gjør det med deg :) eller aller helst at du blir gravid før du går til utredning :)
Vi går i gang med IVF neste måned ;)
 
Samme greia her. Fastlegen henviser til gyn. Så må du å mannen ta blp. Dere kommer da mest sannsynlig til samtale sammen og hver for dere. Mannen leverer sædprøve, så må du ta gu, ultralyd og muligens celle prøver, om d e lenge sia. Deretter planlegger gyn veien videre etter prøvesvar på alt.
 
Samme greia her. Fastlegen henviser til gyn. Så må du å mannen ta blp. Dere kommer da mest sannsynlig til samtale sammen og hver for dere. Mannen leverer sædprøve, så må du ta gu, ultralyd og muligens celle prøver, om d e lenge sia. Deretter planlegger gyn veien videre etter prøvesvar på alt.

Ok! Takk for alle svar, fått time hos fastlege neste fredag! Blir spennende dette her, håper aller helst det ordner seg av seg selv :) har så blanda følelser, tenk så fæl å få vite om det er noe galt med oss :(
 
Forløpet var samme for meg som beskrives her. Fastlegen til sambo henviste til sædprøve og min fastlege henviste til gynekolog for utredning. Tok alle prøver osv. der. Fant desverre ikke ut hva som var galt men håper de gjør det med deg :) eller aller helst at du blir gravid før du går til utredning :)

Hva er det de sier da? Hvis de ikke finner noe galt? De må jo konkludere med noe...eller?
 
Fastlegen her spurte bare litt spørsmål og henviste rett til gyn- og sa at sambo måtte ta kontakt med sin lege for henvisning til sædprøve.

Så fikk jeg en GU, sambo fikk sjekket spermen, og nå venter vi bare på at hans resultater skal komme frem til gyn slik at vi kan finne ut hva som skjer videre
 
Ok! Takk for alle svar, fått time hos fastlege neste fredag! Blir spennende dette her, håper aller helst det ordner seg av seg selv :) har så blanda følelser, tenk så fæl å få vite om det er noe galt med oss :(
Jo men like greit å få vite det og få hjelp. Her var alt ok med mannen, men jeg fikk uregelmessig syklus etter flere års p pille bruk. Først fikk jeg beskjed om mulig svulst på hjernen som forstyrret el. Men nivåene gikk etterhvert ned. Så ble jeg satt på pergo, med beskjed om at, hvis det ikke skjer noe innen 6 mnd. Blir ivf neste. Samme tid fikk jeg beskjed om at jeg mest sannsynlig hadde mistet tv. Og nu har jeg akkurat fullført pergo kur for andre gang. Fikk positiv el med det, men masse bivirkninger som tydeligvis har vært graviditet med spontanabort som resultat :( håper denne gangen går bedre
 
Hva er det de sier da? Hvis de ikke finner noe galt? De må jo konkludere med noe...eller?

Bare uforklarlig barnløs, en tredjedel av de som utredes finner de dessverre ikke grunnen til.. Så det er min 'diagnose'. Kjipt å ikke vite hvorfor..
 
Back
Topp