Heihei, nytt medlem her

MammaKaos

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2015
Hei! Dette er min aller første post på forumet.

Jeg er en 25 år gammel jente som bor i Bergen, sammen med min samboer på 32 år. I sommer begynte vi å prøve, og på selveste julaften tok jeg den første positive testen! Snakker om julegave! :D

I følge appen på telefonen min er jeg 6+3 på vei, og har termin 3. september.

Vet ikke helt hvordan sånne forum som dette fungerer, men ser jo at dere skriver om alle de tingene som surrer rundt i hodet mitt for tiden, så jeg tror dette kan bli gøy og lærerikt!

Gratulerer så mye :) jeg er også 25 år og fra Bergen :) vi venter vår første :)

Gratulerer så masse, og velkommen hit! :)

Gratulerer :) jeg har også 3 september, men er 6+6 idag ;)

Så kult at du også har 3. september! :) Jeg ble så nysgjerrig på hvorfor du er lengre på vei enn meg og har samme termin, at jeg prøvde babyverdens terminkalkulator, og nå er jeg superforvirret.

Er det noen som kan forklare hvordan dette fungerer? Ved å bruke babyverdens terminkalkulator fikk jeg termin 6. sept og 6+3 (standard syklus 28 dager), eller termin 5. sept og 6+4 når jeg skiftet sykluslengden til 27 dager... Jeg vet at første dag i siste mens var 27. nov, og jeg vet at syklusen min er 27 dager. Hvorfor er jeg lengre på vei ved å endre syklusen? Første dagen blir vel regnet ut fra første dag i siste mens uansett? o_O Skjønner ingenting jeg. (men begge appene jeg har lastet ned påstår at terminen er 3. sept... bare for å gjøre forvirringen total liksom)

Så kult at du også har 3. september! :) Jeg ble så nysgjerrig på hvorfor du er lengre på vei enn meg og har samme termin, at jeg prøvde babyverdens terminkalkulator, og nå er jeg superforvirret.

Er det noen som kan forklare hvordan dette fungerer? Ved å bruke babyverdens terminkalkulator fikk jeg termin 6. sept og 6+3 (standard syklus 28 dager), eller termin 5. sept og 6+4 når jeg skiftet sykluslengden til 27 dager... Jeg vet at første dag i siste mens var 27. nov, og jeg vet at syklusen min er 27 dager. Hvorfor er jeg lengre på vei ved å endre syklusen? Første dagen blir vel regnet ut fra første dag i siste mens uansett? o_O Skjønner ingenting jeg. (men begge appene jeg har lastet ned påstår at terminen er 3. sept... bare for å gjøre forvirringen total liksom)

Termin blir regnet fra første mensdag om du har 28 dager, men om syklusen er kortere vil det oftest være FØR eggløsning perioden blir kortere, så eggløsning kommer tidligere enn antatt. Vanskelig å forklare...

Men min regning stemmer med din forresten. Er 6+1 i dag og har termin 8sept. Så ikke samme regnemåte som trådstarter tror jeg :-)

Back
Topp