Heia regjeringa!

Her i kommunen er det veldig vanlig at oktober- og septemberbarn får barnehageplass, så vi var egentlig ikke så bekymret for selve plassen. Men veldig deilig at vi kan håpe på å få en av barnehagene på lista vår, og kan vurderes på lik linje med de som fødte én måned før oss! :)

Har noen her søkt plass ennå?

Her i kommunen er det veldig vanlig at oktober- og septemberbarn får barnehageplass, så vi var egentlig ikke så bekymret for selve plassen. Men veldig deilig at vi kan håpe på å få en av barnehagene på lista vår, og kan vurderes på lik linje med de som fødte én måned før oss! :)

Har noen her søkt plass ennå?
Vi søkte før jul. Har privat bhg på første plass og de ba oss søke så fort som mulig. ;)

Vi søkte før jul. Har privat bhg på første plass og de ba oss søke så fort som mulig. ;)
Vi tenker å søke snart vi og, skulle til å gjøre det forrige uke, men så var nettsida nede :rolleyes: vi har også en privat barnehage på førsteplass, en Espirabarnehage, og så er de to neste dritpopulære... Jeg jobba i barnehage selv i mange år, og vet hva jeg vil ha!

Jeg syns det kjennes så rart! Jeg vil slettes ikke at lillemor skal i barnehage, jeg vil være sammen med henne hele tiden :P har tid til å vende meg til tanken, heldigvis... Og jeg skal ikke i jobb, bare på skole! Så da kan jeg jo forhåpentligvis gi henne korte dager, og ikke hele uker. Tror hun vil ha godt av å være sammen med jevnaldrende, er bare vanskelig å innse...

Vi tenker å søke snart vi og, skulle til å gjøre det forrige uke, men så var nettsida nede :rolleyes: vi har også en privat barnehage på førsteplass, en Espirabarnehage, og så er de to neste dritpopulære... Jeg jobba i barnehage selv i mange år, og vet hva jeg vil ha!

Jeg syns det kjennes så rart! Jeg vil slettes ikke at lillemor skal i barnehage, jeg vil være sammen med henne hele tiden :P har tid til å vende meg til tanken, heldigvis... Og jeg skal ikke i jobb, bare på skole! Så da kan jeg jo forhåpentligvis gi henne korte dager, og ikke hele uker. Tror hun vil ha godt av å være sammen med jevnaldrende, er bare vanskelig å innse...
Kjenner på det samme. Gruer meg til første uka i bhg. Heldigvis skal hun være hjemme med pappan først så det blir en myk overgang. Så tar jeg fem uker ferie og når hun begynner tar jeg fri en dag i uka. Så da blir det bare bhg fire dager i en periode.

Men ja.. tror vi og dem har gått av at vi gir litt slipp. De skal jo bli selvstendige mennesker til slutt.

Vi søkte rett før nyttår og har fått fulltidsplass i fra slutten av august. Men nå ser det ut til at vi flytter enten til Kristiansand, Tønsberg eller Umeå så da vet jeg ikke hvordan det blir...
Jøss, det var jo tre forskjellige plasser og, da! :P lykke til og takk for svar!

Du ser jo på siden din hos nav om søknaden fortsatt ligger inne.. hadde vært rart om de bare slettet noe du har fått bekreftelse på.

For all del. Kanskje det er ulikt fra kommune l kommune. Her blir alt slettet ved årsskiftet ihvertfall. Så man må søke fra 1. januar det året man skal ha, da er det løpende opptak etter opptaksfristen. Har man ikke fått plass løper den frem til nyttår, så må man evt legge inn ny søknad om man ikke har fått plass. Om jeg har forstått det rett da, er i Tondheim det her.

Søkte i november, menn tviler på de får d gjennom før våre barn skal tas inn dessverre :(

Det er vel ment at det skal gjelde allerede fra høsten 2016, så da er det nok håp. Barnehagene har allerede fått økte bevilgninger via statsbudsjettet, så pengene ligger der. Eneste som gjenstår er å få gjennomslag i stortinget, men med støtte fra KrF og venstre har regjeringen allerede flertall, så da er det bare å håpe at alle parter holder ord

Det er snakk om et ekstra opptak enten i oktober eller februar hvor september og oktoberbarna har rett til plass.

Det er snakk om et ekstra opptak enten i oktober eller februar hvor september og oktoberbarna har rett til plass.

Jeg leste at det ikke skulle være ekstra opptak, men at september og oktoberbarna skulle få plass og at de kunne velge om de ville starte i august eller nærmere 1årsdagen. Ikke sånn som nå hvor du må takke ja til plassen, og betale frem til barnet starter.

Back
Topp