• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold mars 18. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

Hei

BIBBI3

Forumet er livet
Jeg er i sånn mellom pol.gyn og prøverør nå.. Tatt blodprøvene og alt sånn som kreves før man kan starte behandling.
Har forstått d sånn at d er en del sprøyter som skal tas i forbindelse m prøverør, og det jeg lurer på er ; Må man ta disse selv???

Hei [:)]

er endel sprøyter som må settes i forbindelse med ferskforsøk ja, og disse må du nok sette selv.. Men så skal d sies at de bare settes subcutant, altså ikke dypt, og at spissen er veldig tynn [:)]
Så d går nok bra skal du se, d er alltid den første som er den verste vil jeg tro, og man tror d er verre enn d er [;)]

Jeg har totalt angst for sprøyter. Klarer å presse meg til å ta blodprøver etc, men har en tendens t å glemme å puste og kan da besvime.
Kan man f.eks få hjelp av lokalt legekontor til setting av disse om man ikke får d t selv..? og jeg takler nok ikke å la sambo ta de på meg heller...

ORIGINAL: ElinR

ja må sette sprøytene selv like under navlen. men tuppen er så tynn så kjenner d nesten ikke[:)] jeg satte sprøyter i 10 dager

Under navlen?? *grøss*
Jaja, jeg må ihvertfall forsøke sjøl...

du kan jo høre med klinikken din[:)] håper d går ann for din del men jeg aner virkelig ikke om de har kapasitet...

Jeg bor fire timer unna klinikken, men jobber rett ved siden av et legekontor..
Men uansett så he ikje dem åpent døgne rundt. Nei.. jeg får heller se an dette.
Når andre klarer d, så må vel jeg å.........[:-]

ORIGINAL: Bens mamma

ja må sette sprøytene selv like under navlen. men tuppen er så tynn så kjenner d nesten ikke[:)] jeg satte sprøyter i 10 dager

Under navlen?? *grøss*
Jaja, jeg må ihvertfall forsøke sjøl...

jag har også sprøyteskrekk, men d føltes greit å sette på meg selv for da hadde JEG kontrollen liksom[:)]

D kan hende d bli slik her å.. for jeg vurderte sambo et øyeblikk å d takler jeg absolutt ikke... [;)]

ORIGINAL: Bens mamma

du kan jo høre med klinikken din[:)] håper d går ann for din del men jeg aner virkelig ikke om de har kapasitet...

Jeg bor fire timer unna klinikken, men jobber rett ved siden av et legekontor..
Men uansett så he ikje dem åpent døgne rundt. Nei.. jeg får heller se an dette.
Når andre klarer d, så må vel jeg å.........[:-]

jeg grudde meg kjempemasse og sov ikke mye i nettene før den første sprøyta, men da den første sprøyta var satt måtte jeg le litt av meg selv for d var så fort over liksom[:D]

hehe.. høres betryggende ut..
ofte e man sterkere enn man tror[;)]

Kan jeg også få spørre hva de gjorde på første timen på klinikken?
Foreløpig har vi fått to brev om at vi er registrert hos dem og at de trenger kopier av alle prøver, min journal, vekt etc.
Så måtte vi begge ta hiv/hepatitt-prøve + ny hormonprøve. Alle disse er tatt nå..

hei[;)]jeg hadde også sprøyteskrekk men det er jeg over nå[;)]kunne aldri tenkt meg at mannen min skulle satt sprøytene, må ha kontrollen selv[;)]lykke lykke til på samtalen[;)]

Takk jenter!

Er veldig spent på prosessen, men kan nesten ikke vente på å bli innkallt t time.

Sprøytestikk, medikamenter, bivirkninger og you name it.. Det er absolutt verdt det!
Har jeg kommet så langt så skal nok resten gå bra å.. d er jeg sikker på.[:)]

Det kommer nok til å gå så fint skal du se[:)][:)][:)] Når du har satt den første"pennen" vil du nok si at dette var ingen sak[:D] Masse masse lykke til på veien og håper dere kommer fort i gang[:)][:)][:)][:)]

Heia snuppa[:)][:)]

Så flott å se du har kommet så langt[:)]selv om tiden har vært lang...
Ang sprøytene skjønner jeg du gruer deg,det gjorde jeg oxo,men d var bare til den første var tatt[;)]kjente nesten ingenting,gikk kjempefint[:D][:D]Lykke til fremover[;)]klem;)

Back
Topp