Hei!

MammaMa

Forelsket i forumet
Hei!

Jeg prøvde å gi min 7 mnd gamle datter Hipp økologisk grøt med vanilje i dag, og hun elsket det ( i allefall i forhold til Nestle sine)-
Og jeg synes den smakte bedre selv, så ikke rart hun likte det. Har vært vanskelig å få i henne grøt inntil jeg prøvde denne altså.
Men! Så ser jeg på pakken at den ikke er sukkerfri, bør jeg ikke gi henne den da likevel? Tar hun "skade" av dette sukkeret? Har altså dilemmaet om jeg skal fortsette med æsj-grøt eller nam-grøt--- 
Har gitt fruktpureer og/eller svisker til Neslte sine grøter, og da har jeg fått i henne noen få skeier, men det er så fælt å lure i henne maten og jeg tenker at hun iallefall ikke utvikler et godt forhold til spising på denne måten...
Hva gjør jeg?
Takk for svar....

Jeg har også gitt den grøten... Men har faktisk gått over til Nestlè. Er det vanlig sukker eller fruktsukker? Sååå mye sukker kan det vel ikke være i den...??

Kan vel ikke være så farlig...Men kan kanksje være greit å ikke bare gi den...[8|]
Ta den riktig gode grøten til et spesielt måltid...
Selv syns jeg "havre-ris-hvete" fra nestlè er god jeg da,og tulla!!![:-]

Jeg gir Stine Louise den.
Ungene tar ikke skade av det så lenge det er lov å selge i Norge så er det ikke farlig pleier jeg å si.
For her er det streng [;)]

Sønnen min ELSKER Hvetegrøt med havre (og så har jeg ofte litt fruktmos eller baby-juice i den [;)])

Ble litt snurt i dag, da jeg blanda litt av en av de andre grøtene fra Nestlé (en med frukt i) med den han pleier å få - var visst ikke SÅ godt[8|]

Jeg hadde fortsatt med den grøten hun liker selv om det er litt sukker i den. Sliter nemlig med at min gutt heller ikke vil ta noen grøt. Så jeg synes det er bedre å få dem over på litt fast føde enn å være alt for redd for sukkeret. Hadde heller tenkt litt over at jeg ikke i tillegg gir saft og den type sukker.

Hei hei,

takk for synspunkter... Ja, tror nok jeg bare fortsetter med denne jeg.

Det er druesukker, er det det samme eller??

Ha det fint alle sammen!

ORIGINAL: Mar78

Hei hei,

Ha det fint alle sammen!

Lykke til, da og velkommen tilbake[:)]

Vi ga Hippgrøt fra hun var 4 måneder, så først etter 1 1/2 måned at det var sukker i[&:] Men hun spiste ikke noe annet så det var jo eneste alternativ. Men nå spiser hun havregrøten til Nestle.

ORIGINAL: Mar78

Hei hei,

Ha det fint alle sammen!

Druesukker er vel mer NATURLIG sukker, og ikke så skadelig. Tror jeg. Druesukker finnes i all frukt.

Vetle spiser Nestlè sin hvetegrøt med frukt nå, den er også god!

Julian spiser også Nestle hvetegrøt med frukt, eneste han ville ha når vi begynte med grøt..

Vi har prøvd det meste, og han har spist alt! [:D] maisgrøt, risgrøt, havregrøt, hvetegrøt... Alt går ned! [:D]

Back
Topp