Hei! :-)

mamsemor

Forumet er livet
Aprilbarna`15

Jeg er mest på april forumet, men termin ble flyttet til tidlig mai på oul.
Så tenkte å titte litt innom her av og til også, om det er greit?

Jeg har to barn fra før, eldste på barneskole og minste 16 mnd.
Babyen i magen kom helt uventet, og vi oppdaget det ikke før etter 12 uker.
Hvordan er det mulig? :rolleyes:
Ammet lenge, så ingen syklus, vektnedgang, lavere stoffskifte, ingen symptomer, og flyttestress.
som undervektig og ubehandlet lavt stoffskifte skulle det være nesten umulig å bli gravid,
Men, da jeg tok tidlig ultralyd for å se hvor langt vi var på vei, så vi ikke en bitteliten prikk, men et foster med alle organer på plass. Og selv uten folat og vitaminer var den helt perfekt, ingen misdannelser eller ryggmargsbrokk! :)

Fikk en veldig rask utfylling av helsekort rundt uke 14, innkalt til oul hvor vi var nå på torsdag, og er da 18+2 idag.
Ville egentlig ikke vite kjønnet denne gangen, men storesøster vill gjerne vite.
Så selv to streker på skjermen, og jordmor bekreftet på slutten at det var helt riktig det vi hadde sett; så etter to jenter, kommer nå en lillebror! :)
Helt perfekt, og alt var bra. En avslappet liten gutt inne i magen! :Heartred
Morkaken er foran denne gangen også, så jeg kjenner få og svake spark siden den fungerer som en støtdemper.

Veldig rart at nesten halve svangerskapet har gått, uten at jeg har rukket å registrere det, men også godt at ventetiden blir kortere.
Siden vi har to jenter fra før, hadde vi ikke noe gutteklær, og jeg har kost meg på gutteavdelingen i butikkene de siste dagene! Så mye fint de har til gutt også! :)
Etter jul blir det søskenvogn, og da er det meste klart.

Bare å spørre om det er noe mer dere lurer på, men dette var meg litt oppsummert.
Kommer forresten fra Østfold, 30 år, og snart trebarnsmor! :)

Jeg er mest på april forumet, men termin ble flyttet til tidlig mai på oul.
Så tenkte å titte litt innom her av og til også, om det er greit?

Jeg har to barn fra før, eldste på barneskole og minste 16 mnd.
Babyen i magen kom helt uventet, og vi oppdaget det ikke før etter 12 uker.
Hvordan er det mulig? :rolleyes:
Ammet lenge, så ingen syklus, vektnedgang, lavere stoffskifte, ingen symptomer, og flyttestress.
som undervektig og ubehandlet lavt stoffskifte skulle det være nesten umulig å bli gravid,
Men, da jeg tok tidlig ultralyd for å se hvor langt vi var på vei, så vi ikke en bitteliten prikk, men et foster med alle organer på plass. Og selv uten folat og vitaminer var den helt perfekt, ingen misdannelser eller ryggmargsbrokk! :)

Fikk en veldig rask utfylling av helsekort rundt uke 14, innkalt til oul hvor vi var nå på torsdag, og er da 18+2 idag.
Ville egentlig ikke vite kjønnet denne gangen, men storesøster vill gjerne vite.
Så selv to streker på skjermen, og jordmor bekreftet på slutten at det var helt riktig det vi hadde sett; så etter to jenter, kommer nå en lillebror! :)
Helt perfekt, og alt var bra. En avslappet liten gutt inne i magen! :Heartred
Morkaken er foran denne gangen også, så jeg kjenner få og svake spark siden den fungerer som en støtdemper.

Veldig rart at nesten halve svangerskapet har gått, uten at jeg har rukket å registrere det, men også godt at ventetiden blir kortere.
Siden vi har to jenter fra før, hadde vi ikke noe gutteklær, og jeg har kost meg på gutteavdelingen i butikkene de siste dagene! Så mye fint de har til gutt også! :)
Etter jul blir det søskenvogn, og da er det meste klart.

Bare å spørre om det er noe mer dere lurer på, men dette var meg litt oppsummert.
Kommer forresten fra Østfold, 30 år, og snart trebarnsmor! :)
Velkommen skal du være :-)

Velkommen hit og gratulerer så mye! ;)
Så spennende med en gutt denne gang da..
Du er heldig som har kommet såpass langt før du fant utav det, blir liksom litt kortere sv.skap da :p
Godt å høre at den lille har det helt tipp topp! :D

Velkommen hit og gratulerer så mye! ;)
Så spennende med en gutt denne gang da..
Du er heldig som har kommet såpass langt før du fant utav det, blir liksom litt kortere sv.skap da :p
Godt å høre at den lille har det helt tipp topp! :D
Takk for det! :-)
Litt heldig med den korte tiden. Men samtidig også litt vemodig, siden dette blir det siste svangerskapet, og jeg har gått glipp av mye. Og skulle gjerne ha tatt folat og vitaminer før det var gått 12 uker... Og tenk om jeg hadde drukket alkohol osv... Heldigvis har det ikke vært noen festligheter, men tenker på de som ikke vet om det ved julebordsesong osv. Fordeler og ulemper med alt! :-)

Hege må være litt deilig med kortere ventetid ja.. Jeg fant ut at jeg var gravid bare en uke etter befruktning Dette har vært et langt svangerskap allerede, hihi Gratulerer med en frisk liten lillebtor i magen

Gratulerer så mye med en prins i magehula :-) og velkommen til oss!

Gratulerer så mye med en prins i magehula :) og velkommen til oss!
Takk for det! :)
Det er fortsatt litt rart å tenke på at det er en liten gutt der inne, når man er vant med to jenter fra før.
Men det blir veldig koselig! Og jeg gleder meg masse til å kunne bruke de fine gutteklærne jeg har kjøpt! Det blir en veldig fin lillebror på 17. mai! ;)

Takk for det! :-)
Det er fortsatt litt rart å tenke på at det er en liten gutt der inne, når man er vant med to jenter fra før.
Men det blir veldig koselig! :-)
Ja det skjønner jeg føles rart :-) men blir nok veldig koselig, jeg venter gutt nr 2 :-)

Hege må være litt deilig med kortere ventetid ja.. Jeg fant ut at jeg var gravid bare en uke etter befruktning Dette har vært et langt svangerskap allerede, hihi Gratulerer med en frisk liten lillebtor i magen
Oi! Da skjønner jeg at det føles som et langt svangerskap ja!
Og takk for det! Veldig glad for at lillebror er frisk og fin. En veldig lettelse å vite at alt var som det skulle. :-)

Ja det skjønner jeg føles rart :) men blir nok veldig koselig, jeg venter gutt nr 2 :)
Så koselig! :-)
Da vet jeg hvem jeg kan spørre om gutte-tips iallfall! :-)
Forresten, trenger man sånn kopp til bleieskift? Ti hi!
Og hvordan vasker man?
Trengte ikke opplæring på stell av babyen forrige gang, men lurer på om jeg må få en liten innføring i stell og skift av guttebabyen. :p

Så koselig! :-)
Da vet jeg hvem jeg kan spørre om gutte-tips iallfall! :-)
Forresten, trenger man sånn kopp til bleieskift? Ti hi!
Og hvordan vasker man?
Trengte ikke opplæring på stell av babyen forrige gang, men lurer på om jeg må få en liten innføring i stell og skift av guttebabyen. :p
Hehe, kopp..?
Gutt er sååå enkelt! :-) det er bare å vaske i vei, hehe. Bare pass på att snoppen peker nedover når du tar på bleie, hvis ikke kan de fort bli bløte på magen! :-)

Hehe, kopp..?
Gutt er sååå enkelt! :) det er bare å vaske i vei, hehe. Bare pass på att snoppen peker nedover når du tar på bleie, hvis ikke kan de fort bli bløte på magen! :)
Vet ikke hva den koppen heter... Det er sånn man kan ha oppå når man skifter bleie, så det ikke blir søl overalt. Hi hi! :-) Men da er det tydeligvis helt unødvendig!
Er ikke bare magen jeg er bekymret for heller, ser for meg at det går alle veier. Mye jeg ikke vet skjønner jeg. Dette blir en morsom nyfødt tid! Kommer til å være nybegynner igjen! :-)

Gratulerer med gutt nummer forresten! :-)
Er det stor aldersforskjell på dine, og når har du termin?

Vet ikke hva den koppen heter... Det er sånn man kan ha oppå når man skifter bleie, så det ikke blir søl overalt. Hi hi! :-) Men da er det tydeligvis helt unødvendig!
Er ikke bare magen jeg er bekymret for heller, ser for meg at det går alle veier. Mye jeg ikke vet skjønner jeg. Dette blir en morsom nyfødt tid! Kommer til å være nybegynner igjen! :-)

Gratulerer med gutt nummer forresten! :-)
Er det stor aldersforskjell på dine, og når har du termin?
Det kommer til å gå kjempe bra :-)
Storebror ble 4 år i august, så han kommer nok til å bli kjempe stor når lillebror kommer, har termin 1 mai, men kommer til å bli satt igang i april pga risikosvangerskap. fikk ei jente i juli ifjor men hun klarte seg ikke :'( ... Så det er mange følelser denne gangen! Men går bra denne gangen, jeg har troa :-)

Det kommer til å gå kjempe bra :)
Storebror ble 4 år i august, så han kommer nok til å bli kjempe stor når lillebror kommer, har termin 1 mai, men kommer til å bli satt igang i april pga risikosvangerskap. fikk ei jente i juli ifjor men hun klarte seg ikke :'( ... Så det er mange følelser denne gangen! Men går bra denne gangen, jeg har troa :)
Uff... Sender deg en god klem.
Fikk du vite hvorfor du mistet henne, eller sitter du ennå igjen med mange spørsmål?
Godt at alt er bra denne gangen. :)

Jeg fikk selv minste jenten min i juli ifjor.
Eldste min går på skolen, så er ekstra stor.
Nå er termin 04. mai, første gutten og første vårbarnet.

Uff... Sender deg en god klem.
Fikk du vite hvorfor du mistet henne, eller sitter du ennå igjen med mange spørsmål?
Godt at alt er bra denne gangen. :)

Jeg fikk selv minste jenten min i juli ifjor.
Eldste min går på skolen, så er ekstra stor.
Nå er termin 04. mai, første gutten og første vårbarnet.
Hun døde av noe de kaller for føto maternell blødning, hun mistet alt blodet sitt over i meg. Så hun ble født uten målbar blodprosent å døde når de klippet navlestrengen. Å dette er så skjeldent at det er registrert under 170 personer i hele verden(av 7 milliarder mennesker) ... Så vi har jo fått svar, men sitter alikevel igjen med mange spm.
Jeg får god oppfølging denne gangen da, så føler jeg blir godt passet på.

Back
Topp