hei..

Baby2013

Glad i forumet
er det mange som er nervøse for at babyen i magen er syk?jeg har så mye ekle tanker hele tiden om at barnet mitt har downs eller cp eller noe sånn..livredd!!er det bare meg?har vært på en vanlig og en 3d ultralyd der de ikke ser noe galt da,men jeg er så redd likevell[&:][&:]

Tenker helt på samme måte....  sambo og jeg snakket om det i går kveld og... men får bare regne med at alle april babyene er friske og sunne [:D]

Ikke redd for at han er syk.
Men den siste mnd har jeg hatt en slik følelse at han har det bedre uttfor meg en inni meg... [8|]
Så får se hva de sier på kontroll i dag....
Har en følelse at han er liten for han ikke har det helt bra inni meg... [8|]
Så er litt redd ja for at noe skal være galt....

ORIGINAL: Venter på Emilie

er det mange som er nervøse for at babyen i magen er syk?jeg har så mye ekle tanker hele tiden om at barnet mitt har downs eller cp eller noe sånn..livredd!!er det bare meg?har vært på en vanlig og en 3d ultralyd der de ikke ser noe galt da,men jeg er så redd likevell[&:][&:]

Nei, du er ikke alene! Tanken er dessverre der iblant, men jeg skyver den vekk like fort som den dukker opp! Ikke noen mening å være redd for slikt på forhånd egentlig. Jeg og samboer har sagt at HVIS det viser seg at lillgutten våres har noen form av "defekt" så får vi ta det da. Han er jo våres prins uansett!  

ORIGINAL: Mariannek

Men den siste mnd har jeg hatt en slik følelse at han har det bedre uttfor meg en inni meg... [8|]

MarianneK - hvorfor tror du at han ikke har det bra inni deg? Fordi han ikke vokser så fort? Har lege eller jordmor uttalt bekymring for dette? [8|]

Tenker også litt sånn. Ikke at han har downs, for det har de sett at han ikke har på ul, men at han har noen skjult defekt, som blind, døv, adhd o.l.
Men prøver å la være å tenke slik, da det jo ikke hjelper. Får bare håpe at alt er bra [:)]

Stemmer for at alle april-barn er friske [:D][:D][:D]

ORIGINAL: Smulan

MarianneK - hvorfor tror du at han ikke har det bra inni deg? Fordi han ikke vokser så fort? Har lege eller jordmor uttalt bekymring for dette? [8|]

Fikk bare den følelsen før jeg skulle på kontroll til JM i uke 35.. Da syns hun jeg hadde lave mål og fikk meg på UL i uke 36. På UL sa de at han var ca -12% mindre en gjennomsnitt. Var til JM tirsdag uke 38 og hun sende meg nesten rett til føden, snakket ikke å mye med meg, og satte meg ikke opp på ny time til henne. Slik at jeg fikk den følelsen at noe var kanskje galt[8|] Siden symfe målene mine hadde gått såpass ned. På sykehuset på UL tirsdag sa de at han var - 22% under gjen.
Siden jeg i dag skal på ny ctg og undersøkelse blir jeg bekymret.. Det er bare nesten 2 dager siden sist liksom...
Men kan henne jeg bare er overbekymret... [;)]
Får se hva de sier i dag...

ORIGINAL: Smulan

Fikk bare den følelsen før jeg skulle på kontroll til JM i uke 35.. Da syns hun jeg hadde lave mål og fikk meg på UL i uke 36. På UL sa de at han var ca -12% mindre en gjennomsnitt. Var til JM tirsdag uke 38 og hun sende meg nesten rett til føden, snakket ikke å mye med meg, og satte meg ikke opp på ny time til henne. Slik at jeg fikk den følelsen at noe var kanskje galt[8|] Siden symfe målene mine hadde gått såpass ned. På sykehuset på UL tirsdag sa de at han var - 22% under gjen.
Siden jeg i dag skal på ny ctg og undersøkelse blir jeg bekymret.. Det er bare nesten 2 dager siden sist liksom...
Men kan henne jeg bare er overbekymret... [;)]
Får se hva de sier i dag...

Ok, da skjønner jeg bedre de bekymringene du har! Men han er sikkert bare litt liten, din bebis! [:)]
Men du bør jo få et klart svar fra de, HVA som skjer nå osv. Kanskje det ville vært bedre med KS enn å bare gå og vente på at fødselen skal sette i gang naturlig?! [&:] 
Lykke til kjempe masse på kontrollen i dag!! 

Får høre hva de sier i dag...
Er ikke så lenge nå til jeg drar.... [:)]
Tusen takk Smulan... [:D]

Får høre hva de sier i dag...
Er ikke så lenge nå til jeg drar.... [:)]
Tusen takk Smulan... [:D]

Venter på oppdatering etter du har vært på kontroll da! [:)]

(...sånn...da er det fritt frem for "sykdoms-bekymringstråden" å fortsette... [:D])

ikke no problem det nei[;)] lykke til

ser de på ul om barnet har downs da lillebilla75?trodde ikke de kunne se sånt jeg..men vi får håpe at alle har friske små bebiser i magen ja

ORIGINAL: Venter på Emilie

ser de på ul om barnet har downs da lillebilla75?trodde ikke de kunne se sånt jeg..men vi får håpe at alle har friske små bebiser i magen ja

Tror ikke de kan se downs nei. Det må jo fostervannsprøve til da.

Tro det er veldig lett å tenke sånn. Den tanken har ikke slått meg så mye, men tenket en del på det i begynnelsen før jeg var på ul i uke 17.

Har en venninne som mistet i uke 36 for 5 år siden. det tenker jeg mest på at det kan skje meg og. Nå har jeg passert de ukene da, men likevel. Ere ikke trygg før jeg har henne i armene min. Noe jeg håper skjer om 8 dager.
Satser på å føde 6.april. Så får vi se hvor feil jeg tar[:D] Kommer vel til å gå 2 uker over tiden, så da blir det 18.april, men jeg er innstilt på det

ORIGINAL: tulla25

Hører jo ikke til her jeg da..men må jo inn å lese litt..er så spennende og se når disse nye småtrollene kommer til verden.
Da jeg var på UL med jenta mi fikk jeg beskjed om at de kunne se om barnet hadde fx Down syndrom. Da skulle "beinet i nesa" være litt knekt sa legen som jeg var på UL hos. Så tror de kan se det.

Dette stemmer helt...samboer er nemlig onkel til verdens nydeligste jegte som heter Tone...hun er 23 og har Downs...så vi var ekstra spente på om det var mulighet for at vår lille prins skulle ha det...men en jordmor som satte seg ned med oss...og fortalte at Downs er en genetisk sykdom...ikke arvelig...det ville si at siden Tone er onkelbarnet til min samboer så er det sååååååå liten sjanse for at vårt barn vil ha det[:D] Ikke har de kunnet sett noe på valig ul eller 3d ul...dessuten er gutten vår altfor aktiv...men skulle han ha noen "defekter" så får han ha det og vi ta ting deretter...han er vår...og bare vår[:D]

takk for det Mirage[:D]har klart å kortslutte pcn vår så nå har jeg bare data når jeg er på skolen.gøy å se at aprilgjengen har begynt å føde[:)]håper alt er bra med snuppa i magen.hun er sikkert frisk, men jeg har bestandig bekymret meg mye så.men jeg er redd ja[8|]

Back
Topp