hei trenger råd..permisjon..

bambii86

Glad i forumet
denne samtalen har vel kansje vært før.. men finner den ikke, hvordan har dere tenkt til å dele opp permisjonen deres?? jeg har igjen en del ferie men vet ikke om jeg skal ta den ut i pemisjonen eller før... vææ

Vi har ikke satt oss ned og pratet om det enda, men håper pappaen har mulighet til å ta mer enn 10 uker. Tenker vi satser på å ta noen dager hver i uka sånn etterhvert. Så lenge jeg skal fullamme er det ihvertfall enklest om jeg er hjemme. [:)]

Man kan fint ta ferien iløpet av permisjoen i år. Det vil gjøre at du har lenger tid hjemme med barnet. Har du ferie, kan pappaen ta permisjon i den perioden slik at dere kan være hjemme alle samtidig. [:)]

Jeg skal ta ferien for i år til høsten. Siden jeg er sykemld uansett så trenger jeg jo ikke ferien før jeg går ut i permisjon. Du har jo termin så tidlig i august så du begynner jo permisjonen din 12. juli ell. noe sånt...Tenk over om du trenger ferie før det...?! Kanskje lurt å ta den i permisjonen så du forlenger den[:D] Jeg skal også ta 100% dekning denne gnangen siden jeg har så lav mnd lønn fra før av( jobber bare 67%) så da er jeg jo ferdig med permisjonen i mars[:@] men den blir jo forlenget med 5 uker ferie for i år + neste år[:)]

Ja da, da utsetter du bare permisjonen. Du kan jo dele opp permisjonen opp til 3 år hvis du vil, så det er ikke noe problem. Har tenkt meg det, jeg [:D]
ORIGINAL: Arielle

Kan man ta ut ferien i år i permisjonen..???

Her så går jeg ut i permisjon i uke 29. Vi tar 100% lønn i 46 uker. I november i år skal jeg ta fem uker ferie for å forlenge permisjonstiden, så etter det vi har regnet ut så skal jeg tilbake på jobb ca 1. mai 2011, og da tar pappan sine 10 uker + ferien for 2011. Mulig jeg tar noe ulønnet fri, men vil gjerne at pappan får de ukene for seg selv så langt det går :)

ja tenkte å ta ut noe ferie i permisjon..men må nok ta ut en uke føre det å for tror ikke jeg tør ta ut alle ferie ukene til casper i barnehagen helt oppå termin.. men får man noe opptjent ferie nesteår om man ikke overfører fra i år??

ORIGINAL: bambii86

ja tenkte å ta ut noe ferie i permisjon..men må nok ta ut en uke føre det å for tror ikke jeg tør ta ut alle ferie ukene til casper i barnehagen helt oppå termin.. men får man noe opptjent ferie nesteår om man ikke overfører fra i år??

Det skjønner jeg. Vi skal også ha Niklas i bhg rund termin. Skjønte ikke helt spørsmålet ditt, men man får ferie for neste år selv om man er i permisjon. Resten av den ferien du ikke bruker før perm. kan du jo bare ta til høsten så slipper du å overføre for det blir jo det samme uansett...

Jeg skal ta ut ferien min når permisjonen har begynt, så forlenger jeg bare permisjonen med 5 uker på den måten. Jeg kommer til å gjøre det samme til neste år også, men har ikke bestemt hvor mange ferieuker enda.

Vi skal ha 100 lønn i 46 uker, så tar jeg 10 uker permisjon uten lønn. Da får jeg like lang permisjon som de som tar med 80 % lønn i 56 uker. Vi skal sette av ca 20 % av lønnen min siden jeg tar 100 % fremfor 80 % lønn. På den måten så vil jeg få det samme å bruke hver mnd som om jeg hadde tatt 80 % lønn og lengst mulig permisjon. På denne måten så får vi faktisk mer penger, siden det er samboerens sin inntenkt som utgjør denne forskjellen [:)] Jeg vil jo også være hjemme lengst mulig med lillegutt [:)]

Vi har ikke helt bestemt når samboer skal ta sin permisjon, men han kommer til å ta den sammenhengede tror jeg, så skal jeg enten ta ferie eller permisjon samtidig, slik at vi kan være hjemme med lillegutt sammen en stund [:)]

hehe.. dårlig til å forklare.. var det jeg mente.. trodde ikke man fikk ferie nesteår når man var i pemisjon jeg se..å pappan til casper skal ha han med på ferie uke26 å 27 så endten må jeg ha han i ferie sendt eller tidlig i sommer,
ORIGINAL: bolline

Det skjønner jeg. Vi skal også ha Niklas i bhg rund termin. Skjønte ikke helt spørsmålet ditt, men man får ferie for neste år selv om man er i permisjon. Resten av den ferien du ikke bruker før perm. kan du jo bare ta til høsten så slipper du å overføre for det blir jo det samme uansett...

å ett spørsmål til.. om noen skulle klaare å skjønne hva jeg mener,[&:]... hehe... HEr jeg jobber er det sånn att vi har betalt ferie.. eller alså ferie penger får vi i juli.. da får vi bare vanelig ferie penger ikke lønn.. når vi har ferie feks 3 uker i september ville vi ha fått lønn de 3 ukene.. hvordan blir det i permisjon, om jeg tar 3 uker ferie da??    da tar jo pemisjonen " pause" får jeg noe penger da?? noen som skjønner hva jeg mener??

ORIGINAL: lillebambi

Her så går jeg ut i permisjon i uke 29. Vi tar 100% lønn i 46 uker. I november i år skal jeg ta fem uker ferie for å forlenge permisjonstiden, så etter det vi har regnet ut så skal jeg tilbake på jobb ca 1. mai 2011, og da tar pappan sine 10 uker + ferien for 2011. Mulig jeg tar noe ulønnet fri, men vil gjerne at pappan får de ukene for seg selv så langt det går :)

Husk at det kun er lov til å ta ut 4 uker ferie i permisjonstiden[:)]

å ett spørsmål til.. om noen skulle klaare å skjønne hva jeg mener,[&:]... hehe... HEr jeg jobber er det sånn att vi har betalt ferie.. eller alså ferie penger får vi i juli.. da får vi bare vanelig ferie penger ikke lønn.. når vi har ferie feks 3 uker i september ville vi ha fått lønn de 3 ukene.. hvordan blir det i permisjon, om jeg tar 3 uker ferie da??    da tar jo pemisjonen " pause" får jeg noe penger da?? noen som skjønner hva jeg mener??

Altså, du er på fast lønn... er det det du mener?[:)]

jeg har også det.. Og jeg skal ta ut 4 uker ferie i desember. Da stopper de permisjonspengene fra nav, så får jeg penger fra arbeidsgiver for de ukene. Fikk bare beskjed om at jeg måtte ringe og minne arb.giver på det[:)]

Jeg tar ut noe før og noe i permisjonen...kjenner jeg trenger ferie...sparer vel to uker til permisjonen, føler ikke jeg trenger å forlenge den noe mer, for med ferien neste år er det nesten september før vi skal i jobb igjen, og til da må vi vel ha fått barnehageplass!!

Jeg får utbetalt lønn fra arb. giver i permisjonen og ikke Nav så jeg merker ingen forskjell eller trenger å gjøre noe som helst for å få pengene. Det eneste jeg må gjøre er å skrive på permisjonssøknaden når jeg skal ha ferie så fikser nav det med jobben. Men uansett så skal du få feriepenger når du pleier og vanlig lønn da du skal ha ferie![;)]

ORIGINAL: Nettiletti

Vi har ikke helt bestemt når samboer skal ta sin permisjon, men han kommer til å ta den sammenhengede tror jeg, så skal jeg enten ta ferie eller permisjon samtidig, slik at vi kan være hjemme med lillegutt sammen en stund [:)]

Du kan ikke ta permisjon samtidig med far....

Bortsett fra det så har vi to ca. samme plan [:)] men far kommer nok til å ta sine 10 uker alene, så tar han heller ferie når jeg tar ut ulønnet permisjon...

ORIGINAL: Nettiletti

Jeg skal ta ut ferien min når permisjonen har begynt, så forlenger jeg bare permisjonen med 5 uker på den måten. Jeg kommer til å gjøre det samme til neste år også, men har ikke bestemt hvor mange ferieuker enda.

Vi skal ha 100 lønn i 46 uker, så tar jeg 10 uker permisjon uten lønn. Da får jeg like lang permisjon som de som tar med 80 % lønn i 56 uker. Vi skal sette av ca 20 % av lønnen min siden jeg tar 100 % fremfor 80 % lønn. På den måten så vil jeg få det samme å bruke hver mnd som om jeg hadde tatt 80 % lønn og lengst mulig permisjon. På denne måten så får vi faktisk mer penger, siden det er samboerens sin inntenkt som utgjør denne forskjellen [:)] Jeg vil jo også være hjemme lengst mulig med lillegutt [:)]

Det hørtes ut som en god plan...bortsett fra at du bare kan ta ut fire uker ferie i permisjon, og at du ikke kan ta permisjon når far har permisjon, da må du enten ta ferien eller jobbe. Men ellers høres den bra ut, kanskje jeg skulle gjøre det samme....klarer ikke bestemme meg....[8D]

Jeg har det på samme måte som bolline, jobben og NAV får krangle seg i mellom, jeg skal få lønnen min uansett [;)]
Neste juni får jeg altså ikke lønn, bare feriepenger...når jeg tar ferien bestemmer jeg selv.

ORIGINAL: Tante Catti
Det hørtes ut som en god plan...bortsett fra at du bare kan ta ut fire uker ferie i permisjon, og at du ikke kan ta permisjon når far har permisjon, da må du enten ta ferien eller jobbe. Men ellers høres den bra ut, kanskje jeg skulle gjøre det samme....klarer ikke bestemme meg....[8D]

Ingen begrensninger på min arbeidsplass som tilsier at jeg kun kan ta fire uker ferie i permisjonstiden, og det kan vel ikke NAV bestemme?

Uansett så har jeg bare fire uker ferie igjen, så det går helt fint her [:D]

Jeg skal bare ha 6 uker ulønnet perm da, og bruke 2 uker ferie i 2011... så har jeg 3 uker å bruke dersom jeg ikke vil ha lillegull 100 % i bhg i starten.

ORIGINAL: Juliet_

Ingen begrensninger på min arbeidsplass som tilsier at jeg kun kan ta fire uker ferie i permisjonstiden, og det kan vel ikke NAV bestemme?

Jeg har det på smme måte som deg, det med lønn..
Men jo, nav bestemmer at det kun er lov til å ta ur 4 uker ferie i permisjonstiden. Det står på søknadskjemaet.. Jeg spurte også om dette, siden jeg har 10 uker ferie til gode.. i år og neste år.. Men fikk ikke ta ut mere.

Jeg skal bare ha 6 uker ulønnet perm da, og bruke 2 uker ferie i 2011... så har jeg 3 uker å bruke dersom jeg ikke vil ha lillegull 100 % i bhg i starten.

ORIGINAL: Myfirst

ORIGINAL: Juliet_

Jeg har det på smme måte som deg, det med lønn..
Men jo, nav bestemmer at det kun er lov til å ta ur 4 uker ferie i permisjonstiden. Det står på søknadskjemaet.. Jeg spurte også om dette, siden jeg har 10 uker ferie til gode.. i år og neste år.. Men fikk ikke ta ut mere.

Back
Topp