hei saa kommer jeg inn her jeg ... men er e cig bedre en normal sig

Bkno0993772

Betatt av forumet
hei alle deilige gravide kvinner ... saa ble det min tur .. i gaar tok jeg 2 clear blue test begge posetive og det sto 2\3 uker ... jeg bor i england og skal til en jordmor den 13 august ... saa vitt jeg forstaar er jeg 5+2 i dag ...
jeg tar e cig men er usikker om det er saa mye bedre en normal sig... pga det er jo nikotin men den jeg har er 6 prosent niko.. normal cig er 10 mener jeg .... hva mener dere om dette ....
 
Gratulerer så mye! :)
Jeg ville kuttet e-sigarettene helt, ville ikke tilført fosteret noe nikotin i det hele tatt :wideyed:
 
jeg prover .... men det er ikke saa lett... derfor prover jeg saa godt jeg kan .... prover gaa over til 0 nikotin som man kan faa ogsaa .... men jeg lurer paa naar kan jeg ta en tilig utralyd saa jeg vet hjerte banker ....
 
jeg prover .... men det er ikke saa lett... derfor prover jeg saa godt jeg kan .... prover gaa over til 0 nikotin som man kan faa ogsaa .... men jeg lurer paa naar kan jeg ta en tilig utralyd saa jeg vet hjerte banker ....
Jeg brukte e-Cig til jeg fant ut at jeg var gravid! Så kjøpte jeg nikotinfri væske. Så dampet jeg det et par uker før jeg sluttet helt! Ble så nervøs fordi nikotin kan føre til spontanabort! Men det hjalp bare å ha nikotinfri væske!

Hjertet begynner å slå i slutten av uke 5 eller begynnelsen av uke 6 :) så lurt å vente til du er 6-7 uker tilfelle du har bommet på eggløsningen litt :)
 
All reduksjon er bedre enn ingen! Så fokuser på å få i deg så lite som mulig :)
Men all nikotin er skadelig for foster, så det beste for både deg og barn er å kutte det helt ut!
Be om hjelp av jordmoren tidlig! Det er veldig viktig å få redusert så mye som mulig og helst helt!
Jeg kjenner personlig ei som hadde dødfødsel noen uker før termin pga røyking, så dette er noe jeg har fått kjent på, var i begravelsen til babyen. Og derfor vet jeg hvor utrolig viktig det er!
 
huff .... bless den baby .... men vet dere naar jeg kan ta en ultrabilde for se om alt er ok.... bare for og roe meg selv ned ... eneste jeg onsker er ett sundt og glad baby ....
 
Ca uke 7-8 er det mange som har tidlig Ul, da kan man kun se etter hjerteaktivitet, noe mer ser man ikke før rubdt uke 12 :)
 
det er ogsaa det viktigste bare see det lille hjerte .... men jeg faar bare vente se hva jordmoren og satt en termin dato
 
Hehe er nok lurt ja Hehe jeg var helt Pyton når jeg sluttet å røyke når jeg ble gravid med eldste!! Men jeg var så kvalm så sluttet faktisk å røyke før testen var positiv!!;) trodde jeg hadde omgangssyke og orket ikke tanken på røyk!!
 
Gratulerer så mye med spiren :)

Nikotin er ikke bra for spiren så det bør du slutte med :)
 
Så håper jeg får det på samme måten så er det lettere og slutte ... for det er ikke lett uansett hvor mye man ønsker og stoppe spesielt når han røyker ....
 
Gratulerer så mye med spiren <3
Ville rådet deg til å slutte, for når babyen får litt nikotin blir den fortsatt avhengig, og det er dessverre mye som kan gå galt pga nikotin. Men fokuser på å kutte litt og litt hvis du ikke får til med en gang. Mindre er tross alt bedre en å fortsette som før, men det beste er uten tvil å slutte med en gang. Lykke til, jeg har troen på at du greier dette <3
 
Så håper jeg får det på samme måten så er det lettere og slutte ... for det er ikke lett uansett hvor mye man ønsker og stoppe spesielt når han røyker ....
Skjønner at det er vanskelig. Jeg tenker jo at mannen din burde slutte også. Det kan jo være noe dere gjør sammen. Kanskje det blir lettere da? :)
 
Han må slutte pga han har fått beskjed fra legen hvis han ikke stopper nå så går det galt om 10 år ... men har kjeftet snakket om dette mange ganger .. men snakker bare etter min munn ... han lærer nok den dagen ham plutselig ligger på sykehuset
 
Passiv røyking er også farlig for baby i magen. Få jordmor e.l til å forklare ham det? At han også bør slutte for baby i magen sin skyld!
 
Passiv røyking er også farlig for baby i magen. Få jordmor e.l til å forklare ham det? At han også bør slutte for baby i magen sin skyld!
Signerer denne. Ikke bare farlig for baby i magen, men også for baby etter fødsel. Her må mannen ta ansvar.
 
Back
Topp