Hei og hg

Mammatil.

Glad i forumet
Augustlykke 2015
Snøkrystallene2021❄️
Hei dere. :dummy::dummy1:
Etter noen måneder med prøving (5 pp) tok vi "pause" og da satt spiren endelig! I følge appen hadde jeg el rundt 14.04 og IKM nå til mandag 27.04. Tok en test i går fordi vi egentlig hadde tenkt å ta oss noen glass vin, og det var ingen tvil om at testen jeg tok var positiv. Jeg tok også en digital rett før leggetid (2t kveldsurin) og den viste 2-3 uker. Jeg har hatt to svangerskap med HG (hyperemesis gravidarum = ekstrem svangerskapskvalme) og innleggelse på sykehus + dagbehandliger. Nå vil jeg gjøre mest mulig for å unngå nettopp dette (altså sykehusinnleggelse), spesielt i disse koronatider.... Før vi startet prøvingen snakket jeg med fastlegen om dette, hennes råd var sykemelding og novaluzid. Jeg skulle også gi beskjed ved positiv test. Så, har dere noen råd og tips til meg? Er selvfølgelig glad for graviditeten, men nå kjenner jeg frykten for hg tar litt overhånd. :(
Pos_tidlig_test.jpgPos_digital.jpg

:schocked028:signs017
Hei dere. :dummy::dummy1:
Etter noen måneder med prøving (5 pp) tok vi "pause" og da satt spiren endelig! I følge appen hadde jeg el rundt 14.04 og IKM nå til mandag 27.04. Tok en test i går fordi vi egentlig hadde tenkt å ta oss noen glass vin, og det var ingen tvil om at testen jeg tok var positiv. Jeg tok også en digital rett før leggetid (2t kveldsurin) og den viste 2-3 uker. Jeg har hatt to svangerskap med HG (hyperemesis gravidarum = ekstrem svangerskapskvalme) og innleggelse på sykehus + dagbehandliger. Nå vil jeg gjøre mest mulig for å unngå nettopp dette (altså sykehusinnleggelse), spesielt i disse koronatider.... Før vi startet prøvingen snakket jeg med fastlegen om dette, hennes råd var sykemelding og novaluzid. Jeg skulle også gi beskjed ved positiv test. Så, har dere noen råd og tips til meg? Er selvfølgelig glad for graviditeten, men nå kjenner jeg frykten for hg tar litt overhånd.
Vis vedlegget 324229Vis vedlegget 324230
Er i samme båt så deg,4hg svangerskap og da jeg mistet i uke 8 hadde jeg kastet opp mellomm20 25 ganger om dag i fra uke 6,så er kjempe spent egentlig nå hvordan dette blir :schocked028

:schocked028:signs017
Er i samme båt så deg,4hg svangerskap og da jeg mistet i uke 8 hadde jeg kastet opp mellomm20 25 ganger om dag i fra uke 6,så er kjempe spent egentlig nå hvordan dette blir :schocked028

Så trist at du mistet :sorry: håper denne spiren holder seg fast. :joyful: Hva sier fastlegen din da? Hva salgs behandlinger fikk du de forrige svangerskapene?

Så trist at du mistet :sorry: håper denne spiren holder seg fast. :joyful: Hva sier fastlegen din da? Hva salgs behandlinger fikk du de forrige svangerskapene?
Kunne være pga lavt stoffskifte så får orntlig oppfølgning nu:Heartbigred

Hei, sniker fra mai 2019 :) Har selv 2 hg svangerskap bak meg, men lurer på hvorfor du er blir anbefalt novaluzid og ikke kvalmestillende heller?

Hei, sniker fra mai 2019 :) Har selv 2 hg svangerskap bak meg, men lurer på hvorfor du er blir anbefalt novaluzid og ikke kvalmestillende heller?
For å begrense oppkast sa hun. Aldri prøvd det før så skader vel ikke. Tidligere har jeg fått afripran på resept og alt mulig av kvalmestillende når jeg var innlagt. Var egentlig væske intravenøst som hjalp mest for min del. Hva salgs behandling og medisiner fikk du? Tar imot tips som jeg kan forslå for fastlegen.

Her prøvde jeg med en slurk vann med elektrolytter hvert 15min hele tiden jeg var våken, hjalp mest på å ikke bli dehydrert, så hjalp jo sånn sett, kokte opp vann med elektrolytter og satt i kjøleskapet :) Hadde heldigvis ikke så ille som dere, noe jeg priser meg lykkelig for. Masse lykke til :Heartbigred

Back
Topp