Hei og hå!

Fru H

Mot nye tider
VIP
September 2012
Hvordan går det med Novemberdamene?
Vel overstått jul og nyttår, håper jeg!
Her er både lillebror og jeg småforkjølet og holder oss inne i dag tross planene om en fin gåtur til butikken.
Har sendt handleliste til mannen slik at jeg får laget kyllingnuggets i dag! =)
Ellers turer vaskemaskinen tin vante gang og jeg slapper av i sofaen mens Lillebror sover i vuggen rett ved siden av! :D
Ha en fin dag!
 
Vi er småforkjølet her også, har vært det lenge. Felix føler seg ikke helt i form tror jeg, så jeg har holdt ham hjemme fra barnehagen etter jul. Han tror det er juleferie ennå, så jeg bare håper ingen forklarer nøye hvor lenge de andre har vært der... Han har ikke feber eller noe slikt, men han orker så lite, og sutrer for ingenting. Prøver vi å gå ut vil han inn igjen etter 5 minutter, og inne sitter han bare rolig og leker. Er det litt rart at han skal bli slik når det eneste som feiler ham er bittelitt snørr?

Jeg feilberegnet hvor mye fløte vi trengte til jul, og i dag måtte jeg bruke eller kaste 1,5 liter som gikk ut på dato. Det endte med at ungene og jeg laget smør for første gang, og det var faktisk både morsomt og enkelt. :) Nybakt brød og egenlaget smør gikk ned på høykant uansett om Felix kanskje føler seg syk også. :)
 
Kanskje han bare er sliten?
Vi har slike perioder her også.

Hjemmelaget smør hørtes utrolig godt ut!! :D
Jeg var på kino i dag, med de tre søstrene mine, niesen min på 10 og mamma <3
Lillebror har bare tatt flaske 1 gang, så jeg (og spesielt mannen!) var litt spent.
Men det gikk selvsagt veldig bra. Han spiste 100 ml melk kl 20 ca og sover enda! :D
 
Her er vi i farta etter jul, og jeg har til og med begynt å jobbe igjen!

Nå er det mannen som styrer i heimen :)

Travle dager, og jeg savner allerede slike rolige permisjonsdager som du skriver om, Fru H. Men det går veldig bra på jobben, koselig å være sammen med både barn og voksne der igjen, og litt godt å komme igang igjen :)

Her har Eveline vært småsyk lenge, så til onsdagen skal mannen ta henne med til sjekk hos legen....

Får håpe Felix føler seg bedre snart, Sukkertopp, så han kan avslutte juleferien sin han også :)

Har dere ryddet bort jula forresten? Her gikk den idag og det var egetlig litt godt :)
 
Vi ryddet bort julen på torsdag, tror jeg det var. Da var vi lei selvom vi var borte fra nyttårsaften til 2. januar :p
Er litt trangt her og jeg savnet plass til gymmatten og litt leker til ungene :D

I dag har jeg gått nesten 7 km tur med Lillebror i bæresjal, sammen med mange andre damer og unger gjennom turistforeningen. Genialt at de arrangerer trilleturer, får opp temopet litt og møter nye mennesker.
Jeg slang meg ikke på noen barselgruppe denne gangen, så da treffer jeg litt andre enn de "vanlige" der =)
 
Vi beholder jula til 20. dagen. :)

Fru H: Så flott at det gikk bra med flaske og kinotur. :) Tenker det er fint for mannen din også, og få mate og se at han klarer å ordne ut alt selv. :) Trilleturer høres også morsomt ut. Det er noen som arrangerer trilletrim her også, men dessverre kræsjer det med lekegruppen vår. Tror ikke lillesøster ville blitt så fornøyd dersom jeg byttet ut lekegruppen med trilleturer med mest yngre barn. Fatter ikke at de i en liten kommune ikke har bedre oversikt enn at de arrangerer de to eneste tilbudene på samme dag. :S

*trinemor*: God bedring til Eveline, håper legen kan hjelpe henne.

I dag har det vært litt mer livlig her, og Felix har lekt fint med lillesøster igjen, det var sikkert en uke siden sist. Nå har jeg lovt at det er barnehage igjen i morgen, så krysser jeg fingrene for at det går bra. Et par ganger tidligere har jeg lurt på om de har litt for høy terskel for å ringe meg dersom han er sliten, men kanskje er det han selv som skjuler det bra i barnehagen. (De vet at jeg er hjemme, og jeg har sagt fra ofte at jeg gjerne henter ham om det er noe som helst.)
 
Jeg tror det var veldig deilig for mannen å "få til" kvelden i går, jeg!
:D
 
Da ble det slutt på juleferien i dag, og Felix hadde det fint i barnehagen. :)

Det er tydeligvis ikke alle andre som har det like bra i barnehagen hans, for nå har de innkalt alle foreldrene til foreldremøte om mobbing neste uke. :S Tror de har et kjempeproblem på 2007-gruppen, og jeg kjenner jeg blir kvalm bare av å tenke på det. Noen andre som har erfaring med slikt? Felix kom hjem en dag før jul, og var lei seg for at et større barn hadde sagt så mye stygt til ham. Jeg tok det opp neste dag, og hadde forventet at de skulle fortelle meg at han hadde oppført seg veldig irriterende først. (Selv om han blant annet sa at han var blitt kalt baby "selv om han ikke hadde sagt bæsj". :p ) I stedet tok de det kjempealvorlig, spurte hvem og hva som hadde litt sagt, og helt tydelig la all skylden på det andre barnet. Da fikk jeg høre at de hadde flere problemer i den gruppen, og uten å nevne navn kom hun med eksempler på hendelser som jeg synes var skikkelig stygge.

Hvordan snakker dere med barna om mobbing? Felix er ikke blitt plaget hverken før eller siden, og han virker uinteressert når jeg prøver å snakke om det. Jeg er livredd både for at han skal bli plaget, men kanskje aller mest for at han skal ta etter noe av den uakseptable oppførselen til noen av de store barna.
 
Uff, så utrolig synd at det blir problemer med mobbing så tidlig!
Det har ikke vært noe slikt jeg vet om i bhg til T, men om det har vært krangling eller noe slikt forteller han som oftest om det. Høres det alvorlig ut har jeg noen ganger spurt de ansatte, men om det høres ut som småting, og han ikke er lei seg eller noe, så snakker vi bare om at man noen ganger krangler.
 
Kjedelig med mobbing, men er godt de tar det alvorlig. Litt mobbing blir det fort mellom barn, og jeg har sagt til Jenny at hun må si ifra til en voksen om noen sier stygge ting til henne. Flere av barna i bhg lever etter regelen at om noen sier noe stygt om andre, så er de det selv. Kanskje ikke akkurat en løsning, men da føler de seg ikke altfor truffet ihvertfall. :)
 
Har (heldigvis) ikke vært noen spesielle problemer med mobbing i barnehagen til Amelia. Eneste hun har fortalt er at det er et par av de yngste guttene som kan dytte litt og si noen stygge ord, men virker ikke som hun tar seg nær av det....

Virker som de eldste gutta er veldig snille og rolige i år, for de hører jeg bare gode ord om :)
 
Back
Topp