Hei jenter!

fruluna

Forumet er livet
Hvordan har dere det?? Åhh som jeg savner dere alle sammen!! [:(]

Selv om Linnea er verdens snilleste og sover stort sett hele dagen, så har det plutselig blitt så mye annet å bruke tiden på.. [8|]
Før så satt jeg jo her hele dagen.. he he..

Og for en babyboom det var nå da?? Så gøy!!
Håper der skjer noe snart med alle sammen, så dere slippe å gå sånn å vente.. [:)]
Jeg visste vel at en fødsel kom brått på, men jeg ble iallefall tatt på senga da det skjedde.. Skjønte vel ikke at jeg skulle føde før det omtrent var over jeg.. He he..

Og om det var tilfeldig at hun kom dagen etter at min kjære og jeg gnikka den berømte "bast-puta" vet jeg ikke.. Men det er jo verdt et forsøk da til de som er lei.. [;)]

Vet ikke om dere husker at jeg gnåla om at jeg mente ul terminen min var feil? Den 23 feb? Jordmora mi spurte barnelegen som undersøkte henne på sykehuset om hvor gammel hun var, og han sa at hun kom ca en uke før termin. Iallefall ikke tre... Så da hadde nok ul legen rota.. Grr... Så jeg er jammen glad hun skjønte når hun skulle komme, så jeg ikke hadde begynt på noen overtid!

Nei nå får jeg vel lage meg litt frokost jeg!!

Ønsker dere lykke til alle sammen, og jeg håper dere får en like kjapp fødsel som meg!! [:D]

En kjempestor klem til dere alle fra meg!! Jeg er nå litt glad i dere og da.. [:D] 

Ønsker dere lykke til alle sammen, og jeg håper dere får en like kjapp fødsel som meg!! [:D]

takk fruluna det er sikkert det vi alle ønsker her ,vi savner deg her vi også siden du var jo her veldig ofte før men ikke tenk på det kos deg med lille linnea

så koselig å høre fra deg da fruluna[:D]
ble på en måte litt stille her på forumet,siden du ikke er her så ofte,men skjønner deg kjempegodt!du har jo fått ei nydelig datter du[:)][;)]
håper lillemann kommer snart for nå er jeg lei asså!hehe.
Skal prøve denne såkalte bastegreia med å gnikke på puta,noe må vel funke??[;)]

Så koselig at du stikker innom når du har tid. Skjønner at det plutselig blir andre ting å henge fingrene i. [:D]
Jepp var en skikkelig babyboom her i går, skulle ønske jeg var en av dem som var så heldige å få dette overstått. Føler meg som en hval på land for tida!!

Men vi gir ikke opp og gnikker på puta som bare det!! [:)] Så nå må nurket bare komme, h*n er velkommen som bare det!!

Kos deg med lille Linnea og nyt tiden. -Stor klem

Vi gnikka hardt altså på puta, sånn at dere vet det!! Jeg kjente det stakk i foten da samboeren gnikka.. He he.. Så ett eller annet har han nok truffet..
Vet ikke hvordan "putene" deres ser ut, men mine var ganske store og hovne liksom.. Nå er de borte igjen.. Rare greier

henni jeg fikk en meldig klokken 6 om morgen i dag og løp ut av senga trodde det kunne være deg venta at du hadde føda men slett var det ikke deg uff så sint jeg ble det var bare chess [:@][;)]

så korselig at du kommer innom fruluna[:D]
hvordan har den første uka hvert da? linnea bare snill og grei?

prøve pute gnikkinga ikveld for fult her også..sist jeg prøvde ble jeg bare blå og mer hoven![&:]
var det vannet som plutselig gikk hos deg først?

men kjempe korselig å høre fra deg, og at du og frøkna har det bra[:D][:D]

Så koselig å se deg igjen, Fruluna! [:D] Håper alt går bra med deg og bebisen? Hvordan merket du at du skulle føde? Rier?
Merker at det er skikkelig "tomt" her uten deg... du var jo her hver dag, samme som meg.. [:)]
Går det bra med amminga og sånt da? Du får kose deg med søte Linnea da, kjempe koselig at du stikker innom.. Blir glad hver gang jeg ser du er her!!

Klem fra meg [:D]

Koslig at du stikker innom å skravler litt med oss!! Du er jo blitt januar-mamma og du da...!!

Når det gjelder baste-puta så har samboer'n og jeg gnikka på den den siste halve uka.... samtidig som   jeg drikker bringbærblad-te... men her vil ingen unge ut enda nei.... så får smøre meg med tålmodigheten jeg ikke har .... Men jeg også tror det er noe i den gnikkinga, for det stikker godt i foten og kjenner det knyter seg i livmora!! Men det skjer liksom ikke noe mer....

Du får kose deg masse med Linnea og nyte tiden!! Skjønner godt at det blir mindre BV tid nå!

Klem fra jordbæret

Så koselig å se deg innom![:)] Merker at du ikke er her, ja! Vi savner deg her inne.
Prøver meg også på denne puta, men uten så mye hell... Kan jo håpe at livmora modner litt mer for hver gang jeg gjør det[;)] Mine "puter" er store og hovne, spesielt på det ene benet.
Tenker du har en helt ny hverdag nå! Så fikk du rett med termminen, da. Ikke alltid disse legene har like rett i det de sier[:D]
Godt du ikke gikk på overtid, det kunne blitt leenge!!
Kos deg videre med Linnea, og besøk oss så ofte du kan

Linnea er så utrolig snill, så jeg tror jeg har vært heldig der gitt..
Hun sover så mye... Nesten bare våken når hun vil ha mat, så det er helt utrolig!! Sover glatt tre- fire timer i strekk, så jeg har så god tid til å dusje og vaske klær og ordne ting! Deilig!
Samboeren skal ha fødsels-perm fra og med mandag! Så det blir koselig!!

Ammingen går veldig greit.. Har masse melk, så hun spiser godt!!
Så litt svart på det de første dagene, for det var jo så vondt! Brystvortene blødde, for det ble så sårt!! Grua meg skikkelig til hver gang hun skulle suge!!
Men nå går det mye bedre.. De har nok blitt mere herda nå. Var ikke vant med en sånn håndtering!! He he!

Fødselen ja... Det er et lite kapittel for seg selv! Det skjedde jo så fort og uventa! Men det er vel kanskje normalt! He he!

Våknet mandagsmorgen og var jo inne her som vanlig! Merket ikke noe spesiellt i det hele tatt, og trodde det skulle bli nok en dag inne på bv!
Skulle tisse, og da kom det plutselig mere slim.. (kom jo først noe slim på lørdag.) Det som kom nå var ganske brunaktig og så ikke så bra ut syntes jeg..
Så jeg ringte til jordmora og sa ifra. Hun sa at jeg kunne stikke bortom i løpet av dagen, så skulle hun se på det!
Så jeg satte meg foran pc`n igjen, og sladret med dere om alt slimet da.. he he..
Skulle tisse litt igjen (måtte jo som dere sikkert vet tisse HELE tiden!!!!), og plutselig begynte det å dryppe lyserødt vann på gulvet...

Ikke supermasse, men nok til at jeg fikk opp farta, og kjørte til jordmora..

Hun sjekka truseinnlegget og sa hun syntes det så ut som fostervann.. Så hun sa jeg måtte dra til sykehuset da. Sykehuset ligger en og en halv times kjøring unna, så hun sa jeg måtte dra med èn gang!
Ringte samboeren og henta han på jobben. Da var klokka 10.
Han fikk jo helt noia og ble superstressa!! he he.
Kjørte hjem igjen og pakka ting, dro innom bensinstasjonen og fylte bensin (trodde vi hadde goooood tid...) og dura nedover til sykehuset!

Merket at jeg fikk mer og mer vondt i ryggen, og etter en halvtimes kjøring begynte riene å ta seg opp..

Ankom sykehuset klokka 12 og ble skrevet inn. Fikk på riemåler og da hadde jeg rier kraftige rier med 5 min mellomrom. Og 3 cm åpning! Det sa ikke meg noe, så jeg visste ikke hva som skulle skje..
Tenkte kanskje jeg ble sendt hjem eller noe jeg da..
(Jordmora mi som jeg har gått til kontroll til her, fortalte meg etterpå at hvis man har 3 cm åpning og rier med 5 min mellomrom, da er fødselen i gang!! Men det sa jo ikke hun på sykehuset noe om..)

Jeg spurte jordmora om hva som kom til å skje, og om jeg kom til å føde i dag.. "Nei, det vet jeg like lite som deg", fikk jeg til svar.. Jaha tenkte jeg..

Så ble kjæresten og jeg bare plassert inne på et føderom, og ble overlatt til oss selv! Hadde kjempevondt og visste liksom ikke hva som skjedde..
Klokka 14 ringte vi på jordmora, for jeg tenkte jeg skulle høre med lystgass og sånn!
Hun lurte på om det var noe "tak" i riene mine, men når man aldri har gjort det før, er det jo ikke så lett å vite..
Jeg spurte om hun kunne sjekke åpningen igjen, for da visste jeg liksom litt hvordan det lå ann da, og om hvor mye verre det kom til å bli! Hadde fryktelig vondt da..

Hun hadde ikke lyst til å sjekke åpningen, og sa at hun skulle gjøre det om en time. Altså 15.
Så da ble vi alene igjen da, og samboeren var jo skikkelig nervøs for meg.. Visste ikke hva han skulle gjøre, for jeg gikk jo rundt å skrek og klaga.. He he.
14.40 ringte han på jordmor igjen og sa de måtte gjøre noe, for da hadde jeg jævlig vondt!
Så gikk hun med på å sjekke åpningen, og da var det ei som ble lang i maska! Da hadde jeg 8 cm åpning.
Da sa hun ganske spakt at: " Ja da skjønner jeg at du har hatt vondt.."
Så tok hun vannet ordentlig mens hun drev på "inni" der, og da ble det enda verre.. he he

Så var det plutselig vaktskifte klokka 15, og da kom det ei ny jordmor. Hun sjekka åpningen med en gang, og da hadde jeg full åpning!
Så da ble det action!  Og da var det jo selvfølgelig for sent med  lystgass og all bedøvelse..

Jeg ville føde stående, så de kom med en sånn prekestol jeg skulle støtte meg til!
Og da var det bare å begynne å presse!
16.02 ble Linnea født, og alt var over!

Hun jordmora som tok henne imot var kjempesnill, så jeg var nok fryktelig uheldig med den kjerringa som tok oss i mot.. Grr...

Er kjempeglad for at alt gikk å bra og fort, men jeg føler at vi var så mye alene.. Og jeg fikk jo ikke noe informasjon eller noe!!
Skjønte jo nesten ikke at jeg skulle føde før jeg var midt oppi det..
Men men.. Det gikk greit da!! Det er det viktigste!!

Selv om det gikk fort, revnet jeg ikke eller noe heldigvis! De sydde noen få pyntesting bare, og det var alt!

Og pappa klippet navlestrengen!!

Ble langt dette her, men sånn var min fødselshistorie!!

så fin fødselshistorie da fruluna[:D]
så gøy at alt gikk så fort å greit[:)]

Fin fødsels historie du har!! Håper selv at min går like greit og fort!

Vil du anbefale å føde stående? Jeg har tenkt den tanken selv at det må være litt greit... men jordmora mi sa at det ofte var vanskelig å stå gjennom hele fødselen.... Hva synes du?

Kos deg masse med Linnea!!!

ORIGINAL: Jordbæret

Fin fødsels historie du har!! Håper selv at min går like greit og fort!

Vil du anbefale å føde stående? Jeg har tenkt den tanken selv at det må være litt greit... men jordmora mi sa at det ofte var vanskelig å stå gjennom hele fødselen.... Hva synes du?

Kos deg masse med Linnea!!!

Slenger meg på den! Grattulerer så masse med Gullet!

Er og interesert i å høre dine annbefalinger om stående fødsel. Sist gang lå jeg i sengen med føttene i de der greiene... Var helt greit det, men problemet var at halebeinet knakk, så jeg slet med det i noen mnd etterpå... Så jeg tenker at det kanskje blir mindre belastning på det viss jeg står, er livredd for at det skal knekke igjen for det var helt pyton!

ORIGINAL: kirsten

men problemet var at halebeinet knakk, så jeg slet med det i noen mnd etterpå...

uff... det hørtes ikke godt ut... au.....

Så kjekt å se deg igjen og få høre om fødselen din! Håper det går like for for oss[8|]. Kan tenke meg det er deilig å være mamma nå - iallefall siden du har vært superheldig med linnea som er så snill. Kos dere masse fremover og håper du stikker innom å snakker med oss som venter dann og vann [;)].

Takk for det jenter!

Det å stå å føde syntes jeg funkte veldig bra for min egen del! Pga bekkenløsningen jeg hadde har jeg hatt litt sengeskrekk, så jeg visste at det å ligge i senga å "skreve" kom til å bli problematisk. Også tenkte jeg at jeg ville få mer hjelp av tyngekraften ved å stå..

Da jeg hadde rier orket jeg ikke sitte eller stå i det hele tatt.. Jeg trasket og gikk rundt og rundt inne på rommet hele tiden! (Leste i dag faktisk at hvis man går og står mye under riene, så går det ofte fortere...)

Eneste gangene jeg var oppi senga var da de sjekket åpningen..

Jeg er ikke noen godt trent person eller spesiellt sterk, og jeg merket at jeg var helt gele i beina på slutten, men det gikk kjempebra. Fikk "huka" meg litt ned liksom da jeg skulle presse, så jeg føler jeg fikk til det veldig bra!!
Akkurat som om jeg skulle på do liksom.. he he..

Syns dere bør prøve det iallefall hvis dere vil, så kan dere jo heller forandre stilling hvis det ikke funker..

Hvis/når Linnea får søsken, kommer jeg til å føde stående igjen! (Greier ikke helt tenke på når enda.. he he)

ORIGINAL: kirsten

Slenger meg på den! Grattulerer så masse med Gullet!

Er og interesert i å høre dine annbefalinger om stående fødsel. Sist gang lå jeg i sengen med føttene i de der greiene... Var helt greit det, men problemet var at halebeinet knakk, så jeg slet med det i noen mnd etterpå... Så jeg tenker at det kanskje blir mindre belastning på det viss jeg står, er livredd for at det skal knekke igjen for det var helt pyton!

Au au au.. Huff hørtes vondt ut ja!!

Jeg fikk nok sagt at dette blir enebarn mens riene herjet, men selvfølgelig blir hun ikke det!! Har absolutt ikke tatt skrekken!!

Selv om ordet vondt har fått en ny betydning, var de smertene så utrolig verdt det!!!
Herregud, vi har jo fått verdens nydeligste jente!

Og snart får dere deres nydeligste jente eller gutt også!!!

Hei[:)]
Så koselig å se deg her inne igjen , tenker du koser deg masse med lille jenta nå[:)]

Her er det det samme, jeg er skikkelig lei, vet nesten ikke hva jeg skal gjøre[:(][:(]

Kjempefin fødselshistorie du har, litt betryggende å lese sånne gode fine historier også, selv det sikkert var fryktelig vondt når det sto på, men heldig da siden det gikk så fort[;)]
For jeg gruer med noe sinnsykt til fødselen, ikke gjort det før de siste ukene nå liksom...

Men men, nå er det uansett ikke så lenge igjen her heller, håper du stikker innom på februarklubben innimellom da.

Kos deg så lenge[;)]

Klem

Back
Topp