Hei jenter.

siwro

Gift med forumet
Jeg har en gutt som ble født 21 aug.
har er en fosterunge så jeg henta han når han var 3 dager gammel.

Kjenner jeg sliter noe voldsomt nå, da han har funnet ut at han ikke lengre skal sove, di siste 2 -3 ukene har vært grusomme.
Sover om jeg går tur med han men med en gang vogna stopper våkner han. Nekter å sove om dagen og skal bare sove oppå meg så snart han sovner oppå meg legger jeg han ned og da gråter han helt til jeg tar han opp igjen.
Legger seg etter et bad mellom 21 og 22 om kveldene og da er han våken 3 ganger om natta.

Siste ukene har vi også reist bort for å dra på samvær med mora så det er nok også noe som tar på.

Uff, det høres slitsomt ut. Har du prøvd bæresjal eller bæresele? Da får du ihvertfall rørt litt på deg hjemme om det er noe du trenger å gjøre. Min baby sovner tvert i bæresele.

ja har bæresele som jeg har prøvd flere ganger, men der er han argsint.prøver litt hver dag men neida..

Vi er flere her inne som har det på samme måte så det er nok dessverre normalt.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg sliter også med å få lagt ifra meg babyen når hun har sovnet på meg, men det går ofte litt lettere om hun har har litt dypere søvn. Lar henne ligge på meg til det virker som om hun er i dyp søvn (ikkeno sparking, lyder og lite bevegelse under øyelokkene) og først da legger jeg henne i f.eks vogna. Da våkner hun som regel ikke.

Veldig slitsomt når det er sånn, men han er jo fortsatt relativt liten. Kanskje du bare må akseptere at han har behov for å sove på deg akkurat nå? Jeg hadde mye soveproblemer med min første og ting ble litt bedre når jeg aksepterte situasjonen og sluttet å stresse med å forandre den.

Forutsatt at han sover i mellom så synes jeg ikke at det er ille at han våkner tre ganger pr. natt- og det er jo bra! :-)

Du kan jo også spørre helsesøster om råd :-)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Høres helt normalt ut. Den vil nok bare ha nærhet. Noe den da burde få. Prøv med sjal og samsoving. Noen barn trenger bare mer nærhet enn andre. Kan også være vondt i magen og at det hjelper å ligge inntil deg.
Uansett ville jeg bært og bært og bært til jeg hadde blitt gal. Det er tross alt babyen man skal fokusere på og ta var på. Har man valgt å være forelder, så får man gjøre det man kan for å ta vare på de små. :) på godt og vondt..

Kan også anbefale akupunktur, osteopat og fotsoneterapi. :) (tilfelle det er noe som plager babyen)

Og at den bare våkner tre ganger fra ni-ti til morgenen igjen er jo rett og slett luksus. :) min kan våkne hver time...

Selv om han blir sint i sjal, prøv å ta noen dype (!!) knebøy og dans og gyng litt med han! Min protesterer også noen ganger i starten, men roer seg etter litt knebøy og dans:)
Kan han ha vondt i magen? Sykling med beina roer min hvis han gråter pga magen, eventuelt sykling og "pumping". Det var noen her inne som tipsa om en video som viste en teknikk, søk på osloinchanel og luft i magen så burde du finne den (beklager at jeg ikke linker, men det er vanskelig fra nettbrettet mitt)
Min eldste måtte også trilles for å sove. Det var slitsomt, men det gikk jo over etter noen måneder, og det hjalp veldig at jeg aksepterte at lange trilleturer daglig var en fast del av programmet. Fikk trimma meg godt, da ;)
Lykke til! Det går seg til, og det kommer til å bli stas, selv om det er mest slit akkurat nå. Det blir bedre :)

Selv om han blir sint i sjal, prøv å ta noen dype (!!) knebøy og dans og gyng litt med han! Min protesterer også noen ganger i starten, men roer seg etter litt knebøy og dans:)
Kan han ha vondt i magen? Sykling med beina roer min hvis han gråter pga magen, eventuelt sykling og "pumping". Det var noen her inne som tipsa om en video som viste en teknikk, søk på osloinchanel og luft i magen så burde du finne den (beklager at jeg ikke linker, men det er vanskelig fra nettbrettet mitt)
Min eldste måtte også trilles for å sove. Det var slitsomt, men det gikk jo over etter noen måneder, og det hjalp veldig at jeg aksepterte at lange trilleturer daglig var en fast del av programmet. Fikk trimma meg godt, da ;)
Lykke til! Det går seg til, og det kommer til å bli stas, selv om det er mest slit akkurat nå. Det blir bedre :)

Denne linken ;)
http://osloinchanel.blogg.no/1386266888_har_barnet_ditt_probl.html

Back
Topp