Hei jenter :)

Hylei

Elsker forumet
Så litt på finn.no idag på miniatyr hunder, vi har lenge tenkt på å anskaffe oss en liten hund, og hadde jo planlagt allerede før Thea ble født at vi skulle kjøpe en.. Men så ble det ikke noe for det var så dyrt enda det var blanding.

Nå fant jeg ei kjempe fin tispe som bare er 7 måneder og er hos en snill barnefamilie ikke så langt unna her, så da er hun jo vant allerede [:)]

De skulle ha 3 tusen for henne, og kunne til og med frakte helt hit....

Jeg har SÅ lyst på, men må liksom se hva pengeboka sier [:(] For et dilemma...

Hva tror dere om å anskaffe seg hund med to små? [:)]

Eg har vokst opp med hund, og syns det var veldig fint...

Men, kunne aldri tenkt meg å hatt det som voksen.. Man blir så bunden, og det passer oss dårlig...

ORIGINAL: kattekvinna

Eg har vokst opp med hund, og syns det var veldig fint...

Men, kunne aldri tenkt meg å hatt det som voksen.. Man blir så bunden, og det passer oss dårlig...

Er litt enig der, men så har jo vi alltid noe som kan passe hunden hvis det skulle være noe.
Dessuten er vi ikke akkurat de som tar fly siden gubben har flyskrekk, så blir lite reising..

Jeg hadde ikke orket....
Men det er meg da...
Husk at en hund må ut på tur HVER dag og tar som småbarna ikke noe hensyn til om du/dere sover eller er slitne.
Blir enda en å få barnevakt, eller hundevakt blir det jo[:)]om dere skal finne på noe eller reise bort. Du snakker om at økonomien kanskje ikke strekker til, ville nok ikke tatt den risikoen med to små. Da ville jeg brukt det dere har til overs på noe til dere eller barna...

Klart det er koselig med hund, men det er mye styr også....

Mitt råd: gjør det som føles riktig for deg og dine

ORIGINAL: Lilly Andrea

Jeg hadde ikke orket....
Men det er meg da...
Husk at en hund må ut på tur HVER dag og tar som småbarna ikke noe hensyn til om du/dere sover eller er slitne.
Blir enda en å få barnevakt, eller hundevakt blir det jo[:)]om dere skal finne på noe eller reise bort. Du snakker om at økonomien kanskje ikke strekker til, ville nok ikke tatt den risikoen med to små. Da ville jeg brukt det dere har til overs på noe til dere eller barna...

signerer lilly mor her[:)]

ORIGINAL: Lilly Andrea

Jeg hadde ikke orket....
Men det er meg da...

Økonomien strekker nok til, var bare det å skulle fiske fram 3000,- med en gang liksom.
Men som jeg skrev lengre opp så er vi ikke de som reiser noe særlig, og er det noen plass vi drar så får vi ta hunden med oss, det er ikke noe problem, bilvant var hun også [:)]

Har veldig lyst på hund selv jeg! MEN nå skal jeg begynne å jobbe snart, mannen er borte på jobb i 14 dager av gangen og tja... Vet ikke helt hvordan tiden skal strekke til! For en hund trenger mosjon og godt stell.
Mulig vi må vente et par år gitt[:)]

Jeg har vokst opp med hund, og vi kommer til å få hund etterhvert - men ikke før ungen(e) er litt store. Kanskje minst 5 år. Det er superbra for barn å vokse opp med dyr, virkelig! Men nå når de er så små så blir det kanskje mye stress med tre turer om dagen? For hunder krever jo mye mosjon. Et tips er å lese om hundetyper før du bestemmer deg, for de forskjellige rasene krever meget forskjellig mosjon og trening, både kroppslig og "psykisk". [:)]

Jeg vokste opp med både hunder og katter, og synes det var fantastisk! Vi har lyst på hund, men i og med at gubben er mye borte, blir nesten alt ansvaret lagt på meg og det har jeg ikke overskudd til akkurat nå. Dessuten har vi ikke råd til det heller. Men det blir nok hund på oss en gang i framtiden!

Vi fikk oss hund for snart to år siden...og guuud for et styr...spessielt det første året..nesten verre enn en baby..ikke barebare å dra på ferie..gudsjelov har vi svigers som kan ta henne hvis vi skal på ferie et sted det ikke går ann å hq med seg hund..eneste som er seigt er at de bor tre timer unna :( hunden må luftes flere gqnger per dag,klippe klør,pusse tenner,foring,lek og kos...og itillegg blir det hundehår overalt...må støvsuge flere ganger om dagen..og vi har bare en lita korthåra tispe..jeg angrer litt kan du si..men det gjør ikke gubben og elsdtejenta :) og får dere ei tispe må du regne med løpetid også..her er hun nettopp ferdig med den..tre uker med truse og bind...æsj... Jeg hadde iallfall kjøpt en hund som var voksen og godt vandt med barn..

Back
Topp