Hei Jenter

Løvetann76

Elsker forumet
Jeg er inne å "snuser" litt hos dere, etter at vi fikk litt nedslående brev fra legen sist uke. Etter å ha vært på utredning hos gyn, hvor begge testet bra, mente en annen spesialist, at vi antagelig ikke kom til å bli gravide "the natural way", men at alt lå bra til rette for prøverør.

Jeg vet ikke helt om det har gått opp for meg enda; jeg har vel egentlig aldri tatt det som en selvfølge at jeg skal kunne bli gravid, men har nok ikke tenkt så mye på alternativet heller. Samboer har barn fra tidligere, så vi trodde vel at ting var helt på g akkuart der, men så altså ikke.

Nå melder det seg bare mange, mange spørsmål - og tanker - om veien videre ifh til "Prosjekt Baby", og jeg lurte på om dere kanskje kunne fortelle meg litt om gangen i søknadsprosessen, hvordan behandlingen er - hvor stor sjansene er for å lykkes etc.

Har vært inne å lest i noen av dagbøkene deres, og dere ser ut til å være en gjeng med flotte jenter her inne, som absolutt fortjener å få barneønsket oppfylt!!

Klem fra meg[:)]

ORIGINAL: Chumalunga

Velkommen hit! Håper ventetiden på ønskebabyen ikke blir for lang![:)]

Hjertelig velkommen skal du være.. Håper dere slipper lang vente kø

Takk, jenter![:D]

Hei å velkommen hit til oss. Fantastisk jenter som er her inne. Her får man altid støtte, selv på dårlige dager.

Velkommen til oss [:)]
Det ER et slag i trynet å få vite at man ikke kan få barn sånn helt av seg selv. Det tar tid og fordøye, og det skal du ta deg tid til, men ikke grav deg ned i det, for det finnes så utrolig mye god hjelp å få!!

Det er vanskelig å si noe om hvor gode sjanser akkurat dere har, men generelt sies det at ca 70% lykkes i løpet av 3 forsøk, så det er jo ikke så dårlige odds [:)]

Gangen i søknadsprosessen er litt varierende, men når gyn har avdekket et fertilitetsproblem sender h*n henvisning til en fertilitetsklinikk. Ventetiden varierer fra sted til sted så det beste er vel å gå inn på nettsiden til "din" klinikk for å finne ut av akkurat det. Etter en tid får dere svar på søknaden og blir kalt inn til en poliklinisk time, eller en såkalt "forsamtale". Der er det sm regel UL, og informasjon om gangen i et forsøk m.m. I tillegg får der vite ca når dere kan starte behandlingen.
Rikshospitalet har gitt ut en brosjyre om gangen i forsøk som du finner på nettsiden deres. [:)]

Ellers er vi jo dessverre en del her inne som har gått igjennom denne prosessen flere ganger og som kan bidra med personlige erfaringer etter hvert som du trenger det.

Lykke til!

Velkommen hit og masse lykke til! [:)]

ORIGINAL: hero

Hei å velkommen hit til oss. Fantastisk jenter som er her inne. Her får man altid støtte, selv på dårlige dager.

[:)]

ORIGINAL: småsmurf

Hei, velkommen, håper du får et forholdsvis kort opphold her[;)]

Back
Topp