Hei Jenter/damer

MissOddsteen

Forumet er livet
Sensommerbarna 2016
Jeg har termin i Mai og siden jeg ble gravid ar jeg på en måte gruet med til fødselen, men ikke på en kjempe angst måte. Men på den måten at jeg tenker på fødselen vær dag og gruer meg. Men enkelte ganger går tanken kjempe fint. Jeg vet jo at det er vondt og at når vonden er over har jeg verdens fineste baby hos meg.
Men det er den tanken som kommer hver dag at jeg faktisk skal føde igjen, den er ekkel og på en måte litt vond..
Er så vannskelig og forklare, for føler ikke at jeg ligger i katogorien fødselsangst heller, selv om det av og til kan virke sånn.
Jeg hadde ikke noe kjempe vond fødel opplevelse fra forje fødsel det eneste som var , var at det tok 30 timer men resten gikk som det skulle.

Men det er denne følelsen ekkel og vond som kommer hver dag, nesten som jeg ønsker at jeg ikke skulle føde. Enkelte dager er det verre en andre dager...
Noen andre som har det sånn?
Jeg gleder meg på en måte også, men syntes det var lettere før med nr 1 da jeg ikke viste hva jeg gikk til[:(]

Ble litt rotete med håper på svar fra noen.....
[&o]

Jeg tror det er helt normalt å grue seg til fødselen. Men snakk med jordmor om det, kanskje hun kan berolige deg litt[:)] Som du selv sier, vet du jo mer hva du går til, og det er ikke bare negativt. Prøv å tenke at det er en ressurs fremfor en ulempe[:)] Og selvom førstefødselen var lang, bør det ikke bety at den neste blir det. Jeg snakker utifra egen erfaring, første gangen tok det 23 timer, andre gangen tok det 4 timer totalt! Kun 1 time i aktiv fødsel. Og det gikk så bra! Jeg følte at jeg visste mer hva jeg drev med, og satt igjen med en følslse av mestring etterpå[:)]

Lykke til[:D]

Back
Topp