Hei igjen jenter!!

StorkNebb

Elsker forumet
Har ikke hengt så mye her i det siste, har egentlig tenkt at jeg må vente til jeg har passert 12 uker før jeg involverer meg for mye..
Vet ikke om dere husker (sikkert ikke, hehe..) men jeg har en historie med x-antall aborter og har vært til utredning for habituell abort og således fått medisinsk hjelp i denne graviditeten!!

Men nå denne uken fikk jeg se lille frø i magen!! Og alt var bra! Jeg skal fortsette med crinone til uke 12 og blodfortynnende til uke 18!

Dere andre slitere, hvor lenge har dere gått med disse medisinene?

Så nå skal jeg hvertfall henge mer med dere!!

Hei og velkommen (tilbake) :) Så bra at du nærmer deg 12 uker og føler at det er på tide å henge her sammen med oss :) 

Jeg har ingen erfaring med medisinene, muligens noen andre her har..? 

hei!!

Jeg har brukt crinone, siste kveld jeg tok det var jeg 11+6.
Fikk min siste UL i uke 11, som var veldig bra, og er selvfølgelig litt redd, men har en veldig god følelse, og tror jeg kjenner babyen litt siden i går.
har aldri kommet meg over uke 10, så positiv ul i uke 11 var nok å kunne slappe av.
Jeg kan få en ul til, trenger bare å ringe, men det er veldig nervepirrende hver gang, så prøver uten. Skal ha vanlig jordmorsjekk i uke 15.

Det går sikkert bra med deg og! Det er ei jente til her som er lengre på vei enn meg, hun sluttet også i uke 12, og det går bra!
Blodfortynnende fikk jeg ikke, da de ikke fant noen koaglasjoner (eller noe) i blodet mitt.
Koselig å ha deg her!

StorkNebb skrev:
Har ikke hengt så mye her i det siste, har egentlig tenkt at jeg må vente til jeg har passert 12 uker før jeg involverer meg for mye..
Vet ikke om dere husker (sikkert ikke, hehe..) men jeg har en historie med x-antall aborter og har vært til utredning for habituell abort og således fått medisinsk hjelp i denne graviditeten!!

Men nå denne uken fikk jeg se lille frø i magen!! Og alt var bra! Jeg skal fortsette med crinone til uke 12 og blodfortynnende til uke 18!

Så herlig!!! Gratulerer med straks 12 uker!!! Dette går veien!

Jeg gikk gjennom mitt 4.ivf forsøk denne gangen. Mistet på forsøk 1 og forsøk 3. Nr, 2 ble mislykket da.. 1.forsøket fikk jeg crinone, men mistet når jeg var 4+5, 5 dager etter at jeg slutta med crinone. De andre gangene fikk jeg litonus (tror jeg det het), inneholder mer progesteron, og tror det er best for meg. Og pga jeg ble overstimulert så måtte jeg ta bl.fortynnende fram til uke 7. Fragmin het det.

Ida82 skrev:
Jeg gikk gjennom mitt 4.ivf forsøk denne gangen. Mistet på forsøk 1 og forsøk 3. Nr, 2 ble mislykket da.. 1.forsøket fikk jeg crinone, men mistet når jeg var 4+5, 5 dager etter at jeg slutta med crinone. De andre gangene fikk jeg litonus (tror jeg det het), inneholder mer progesteron, og tror det er best for meg. Og pga jeg ble overstimulert så måtte jeg ta bl.fortynnende fram til uke 7. Fragmin het det.

Crinone blir jo egentlig mest brukt til IVF ja, og da bare til uke 4, så at embryoen kan feste seg.
Jeg begynte etter jeg fant ut at jeg var gravid, litt før 4 uker.
Hvis jeg har forstått riktig trenger kroppen en masse progesteron i uke 8 eller 9 igjen, og rundt uke 10 tar morkake det over.
Så derfor vi bruker det til uke 12, selv om hos meg ikke er påvist at jeg har progesteronmangel enda, stoler jeg selvfølgelig på at det har hjulpet meg over uke 10!

Takk for svar!

De har jo heller ikke påvist noen feil med meg, men de sa de ville hjelpe meg med det de kunne bidra med i forhold til hva som kunne gå galt..
Og da fikk jeg progesteron for å hjelpe til å feste embryoet, jeg fikk også beskjed om at morkaken ville ta over denne funksjonen rundt uke 12..

De fant heller ikke noe feil med min koagulering, men de mente at en hyppig årsak til aborter er at det foregår små blodpropper i morkaka.. (Føler dette er veldig vitenskapelig, og utenfor min kompetanse.. Hehe..) Så blodfortynnende for å hindre dette..

Nå håper jeg at det går bra, har heller ikke kommet til uke 11 før, bare en gang da, og det resulterte i sønnen min =)
Skal ikke ha flere kontroller nå, men skal på første kontroll til legen på mandag!!

once more skrev:
hei!!

Fikk min siste UL i uke 11, som var veldig bra, og er selvfølgelig litt redd, men har en veldig god følelse, og tror jeg kjenner babyen litt siden i går.
har aldri kommet meg over uke 10, så positiv ul i uke 11 var nok å kunne slappe av.
Jeg kan få en ul til, trenger bare å ringe, men det er veldig nervepirrende hver gang, så prøver uten. Skal ha vanlig jordmorsjekk i uke 15.

Det går sikkert bra med deg og! Det er ei jente til her som er lengre på vei enn meg, hun sluttet også i uke 12, og det går bra!
Blodfortynnende fikk jeg ikke, da de ikke fant noen koaglasjoner (eller noe) i blodet mitt.
Koselig å ha deg her!

StorkNebb skrev:

Takk for svar!
Så utrolig gøy at du kjenner liv!!! Gleder meg så til det!! Det er en fantastisk følelse..
Morsomt når det går bra!
Satser på at det går veien for oss nå.
Jeg skal  hvertfall begynne å slappe av litt mer nå og nyte svangerskapet!

StorkNebb skrev:

once more skrev:
hei!!

Koselig å ha deg her!

StorkNebb skrev:

Takk for svar!
Så utrolig gøy at du kjenner liv!!! Gleder meg så til det!! Det er en fantastisk følelse..
Morsomt når det går bra!
Satser på at det går veien for oss nå.
Jeg skal  hvertfall begynne å slappe av litt mer nå og nyte svangerskapet!

jeg prøver også å slappe av, for en dag må det jo går bra for oss og? Spesielt fordi vi har barn fra før!
Det er ikke ordentlig liv jeg kjenner, men litt bobler eller småfisk :) Gleder meg til ordentlige spark!!!

Så godt å høre det går bra og at spiren har klort seg fast :-D (og, ja, jeg husker deg :-)
Kos deg masse med den lille i magen!! Ü

Back
Topp