Hei hei!

Lille sol

Betatt av forumet
Jeg testet positivt på fredag, og har termin 29 april i følge babyverdens kalkulator.

Melder meg herved inn i april-klubben!!

Har ikke merket noe til svangerskapet ennå, men fikk plutselig en voldsom kvalme kastet på meg på søndag... men det gikk over like fort som den kom.

Har akkurat ringt legen, og fått time 2 september. Hva skjer på den første legetimen? Noen som har vært?
 
Du er jammen heldig hvis du slipper unna med en dag med kvalme. Jeg ble kvalm første gang når jeg var i 4. uke. Nå er jeg i 12. uke, og sliter fortsatt.... Men det skal vel snart gå over, i følge "alle" jeg snakker med.

Jeg ringte også for å få legetime når jeg fant ut at jeg var gravid. Jeg fikk da beskjed om at jeg heller skulle få time hos jordmor, så jeg tok imot det. Jordmor bare informerte om alt mulig, og så ble urinen sjekket, og blodprosenten målt. Dette var den 30. juni. Siden har jeg ikke vært hos jordmor. Var hos legen og ble sykemeldt pga kvalmen osv, men han gjorde ingenting annet enn å skrive sykemeldingen.

Jeg har ny time hos jordmor den 2. september, og da skal vi finne time for den første ultralyden. Det gleder jeg meg til!!

Lykke til hos legen, og med tiden framover. Det er mye som skjer i kroppen din for tiden!
 
Gratulerer kjempemasse!
Jeg har foreløpig termin 22 april, og jeg var hos legen 17 august. Da var jeg ganske nøyakting 5 uker på vei.
Jeg hadde en legetime fra før av derfor var jeg der så tidlig.
Det eneste han gjorde var å måle blodtrykk, lytte på hjerte/lunger og klemte på magen og kjente etter hevelser i anklene.
Og så tok han noen blodprøver, og veide meg.
I og med at det var så tidlig gjorde han ikke noe mere. Ville ha meg tilbake om 4-5 uker, da skulle vi også opprette svangerskaps journal. Jeg var jo hos legen av en annen grunn egentlig, så sjekken gikk vel litt over i hverandre tenker jeg.

Lykke til!
 
Heisann! Og gratulerer...[:D]
Jeg skal til legen 9 sept. Jeg har ikke merket så mye til graviditetstegn ennå, er frisk og opplagt. Har hatt litt halsbrann, men gaviscon fikser det... Har og hatt bitte litt kvalme innimellom, føles som dagen derpå, men det er så lite at jeg kan ikke klage...
Velkommen til april-klubben [:D] Og lykke til med svangerskapet...
 
Hmmm,jeg har termin 15 april[:D],det blir i påskeferien tenker jeg.Da jeg var gravid med nr.1 kaster jeg opp døgnet rundt i 8mnt.ca 7-8 ganger hver dag,fra jeg var en uke på veg.Nå er jeg bare trøtt,men venter på [:'(]kvalmen.[:(] Best å være forberedt,så blir jeg desto lykkeligere om den ikke kommer[:D][:D] Lykke til,dette er ganske spennende!
 
Heisann og takk for velkomsten! [:)]

Jeg spurte legesekretæren hva som skjedde på første kontroll, for hun sa hun ville sette av ekstra god tid til meg.... Hun nevnte urinprøve, blodprøve, blodtrykk, veging, gynekologisk undersøkelse [:'(] og samtale....

Gynekologisk undersøkelse er det VÆRSTE jeg gjør... er vel ikke alene om det..[8|] men har bare vært en gang før, og da gikk jeg til en kvinnelig turnuskandidat. Denne gangen blir det min noe eldre mannlige fastlege... huff kan ikke fordra å skreve for andre enn min kjære.. urk!! Men det må jo til, så for nurket sin del, så får jeg heller spenne bena opp... [;)]

Jeg kjenner heller ikke så mye til graviditeten ennå. Bortsett fra at jeg er mye trettere enn vanlig. Men samtidig er jeg ikke helt sikker på om det skyldest graviditeten, eller forkjølelsen som slo til for fullt i natt..

Så nå sitter jeg her med tett nese og fryktelig hodeverk. Er hjemme fra jobben, og har ligget på sofaen og syntest synd på meg selv. Jeg tør ikke ta hverken smertestillende eller nesespray for barnet sin del.. men kan jeg det?? Noen som vet?
 
Husk at du har krav på at det er en kvinne i rommet når det blir gjort GU på deg (Gynekologisk undersøkelse) [;)]
 
Vanlige smertestillende med Paracet som virkestoff har ingen virkning på fosteret som vi vet om.
Det er Paracet, Pamol, Pinex.. etc... men En bør unngå Ibux og andre med virkestoffet Ibuprofen[;)]

Nesespray med bare saltvann kan du trygt bruke, men en bør visst unngå "vanlig" nesespray når en er gravid..

Var de svarene jeg fikk sist jeg var hos legen, iallefall[;)]
God Bedring!
Og lykke til med å slippe unna kvalmen, NOEN heldige jenter slipper jo unna[;)]
 
God bedring Lille sol...
Det er gode råd rett over her, så ligg på sofaen du og slapp av med god samvittighet, det er lov å syns litt synd på seg selv [;)]
Håper du snart blir bedre...
Klem
 
Back
Topp