hei hei

renate m

Gift med forumet
jeg skal ha en mai baby i 08 og lurer på hvordan dere gjorde det med sommerferie? svigerfamilien vil at vi skal være med til syden i en uke i juli. de sier at det går fint med den lille og at alt skal gå fint! hva mener dere? er litt skeptisk pga varmen o.l!

Åh det er en fin tid å få baby på! Vi skulle egentlig til Spania i Juli, men jeg slo det i fra meg... tror ikke jeg hadde orket å reist med min sønn ned i den varmen. Men det er meg da [:)]

Hei=)
Jeg ville ikke gjort det, her var det kokvarmt i juni og vesla mi likte seg ikke. Men var i syden nå nettop, og der elsket hun det, men nå er hun jo litt større liksom...Men om du drar så ha hun alltid i skyggen, med masse solfaktor/sunblock og gjerne en vifte hun kan ligge ved eller noe, og masse å drikke, så går det sikkert fint.
Gratulerer med spire i magen=)

For å være helt ærlig, så er jeg litt skeptisk til å reise til syden med så små, bl.a. pga en ikke vet hvordan den enkelte unge reagerer på varmen, ukjente bakterier, flyturen osv. Har hørt flere leger og helsesøstre som advarer mot det. Men mange gjør det jo, og det går fint, så det er mulig jeg er en forsiktig hønemor.. [8D]

Her var det jo stort sett 12 grader og regn hele sommeren, men de få dagene det var sol og varmt var Lillemor skikkelig plaget. Så jeg ville ikke reist - men det er meg, da!

Grattis med spire - bare gled deg! Det er 1000 ganger bedre enn man kan forestille seg. [:)]

ORIGINAL: Trin

Her var det jo stort sett 12 grader og regn hele sommeren, men de få dagene det var sol og varmt var Lillemor skikkelig plaget. Så jeg ville ikke reist - men det er meg, da!

Grattis med spire - bare gled deg! Det er 1000 ganger bedre enn man kan forestille seg. [:)]

her også!

Hvis jeg var deg;
Jeg hadde ikke reist..
Jeg kan huske at æ gledet mæ hver gang det var "normal" temperatur i sommer..
Lillepia mi skrek masse da det var varmt ute og det her e i Finnmark... [8|][8|][8|]
Det var umulig å trille ute med ho når det var vindstille og varmere enn +20 grader..

Men så e det også forskjell på bebbiser også. Man vet aldri hvordan din reagerer.

Men hvis du skulle dra allikevel, husk solkrem, ekstra vannpåfyll til både bebbis & deg. Vær forsiktig hva du spiser også.

Lykke til med lillegullet i mai! [:)]

Hvis dere skal reise til syden forealår jeg at dere venter til tidligst september, for da er det ikke like i varmt nedi der. Husk at det kan komme godt over 40 grader i juli. Theo sleit nok når det var 28 her! så jeg ville absolutt ikke gjort det. Vi kvier oss også for å reise i sesong nå til sommeren. Hvis han skal være med må vi få til en tur i mai eller september... Og da foretrekker jeg ¨å dra til Spania, siden det er der de har et helsevesen som er mest likt det norske!

Det går kjempe bra!

Har vært nedover med begge mine.
Vet ikke hva du mener med syden, men...

Da lillegutt (nå 2 år) ble født var vi i huset i sørfrankrike hvertfall halvparten av hans første leveår.
Første turen var han blitt fire mnd'er, men...
Ellers rakk vi å få med to hetebølger den sommeren. En i Italia og en i frankrike.
Var litt surving de dagene vi startet med over 40 grader i skyggen, men gikk ellers veldig bra!
Med lillesnupp reiste i i august (altså en måned senere enn det dere tenker på),
men også den som er kjent for å være varmest sørover...
Gikk kjempefint med henne også!

Det blir født unger der og, så ddet er ikke noe problem.
Vår erfaring er at det er oss voksne som syter mest...[:D]

Hvis du tenker på annet enn varmen skal det jo heller ikke ha noe å si med andre bakterier ol
da ungen mest sansynlig kun får morsmelk el morsmelkerstatning med kokt vann...?!

Det hadde jeg ALDRI gjort.  Ikke i den varmen, en baby har uansett ikke glede av noen sydentur da.  De får jo ikke sagt ifra selv når de er plaget, hadde aldri gjort det. Hadde venta til neste år jeg

Back
Topp