Hei hei!

Snakket litt med moren min idag. Og hun sa at hun er veldig redd jeg kommer til å bli bitter resten av mitt liv om jeg tar abort. Og det er jeg egentlig enig i...

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app
Jeg kan ikke helt sette meg inn i din situasjon, for jeg har ikke vært der selv. Men jeg heier på deg!
Og jeg tenker at dersom kjæresten/flørten min hadde krevet at jeg tok abort, uten engang å sette seg inn i hvordan jeg har det og føler det, så hadde jeg ikke villet ha mer med ham å gjøre - før han evt kommer seg over sjokket og kommer tilbake, klar for å ta ansvar, være sammen og stille opp. Det kaaan jo skje.. Dersom jeg hadde latt meg presse av noen til abort, ville jeg ikke hatt noe med vedkommende å gjøre etterpå. Kunne ALDRI fortsatt forholdet.
Da ville jeg heller valgt å beholde, og brukt tiden frem mot fødsel til å glede meg sammen med mine nærmeste. Det er garantert mange som vil glede seg med deg, og hjelpe og støtte.
Dette er altså hva jeg tenker. Alt jeg ønsker for deg er at du skal kunne leve med valget du tar. At du ser at mennesker som ikke støtter deg betingelsesløst i en så vanskelig situasjon, ikke har noen verdi for deg på sikt. (Med mindre de snur etterhvert.)

Norge er et av verdens beste land å være alenemor i, så sånn sett er det jo ingen stor risk heller;)

Det er IKKE egoistisk av deg å ønske å beholde - tvertimot! Og du er i din fulle rett. De som ikke er klare til å støtte deg i dette, har egentlig ingenting de skulle sagt, og du trenger ikke ta hensyn til dem når du gjør DIN beslutning.
Om vedkommende endrer mening når sjokket har lagt seg litt eller vidunderet er et levende faktum, er det jo bare en gledelig bonus;)

Hvordan går det med deg? Blir du fortsatt dratt imellom eller har du bestemt deg?

Gratulerer så mye!!! Så fantastisk! :) Skal bli arti å få følge med deg også gjennom svangerskapet!

Det forstår jeg godt! Det er jo nytt, uventet og sikkert litt skummelt men visst kommer du til å klare deg kjempebra! Gleden kommer nok etterhvert, og det meste faller seg nok naturlig med tiden.. :)

Takk :D
Har ikke heeeelt startet å glede meg enda, da alt er egentlig litt kaos enda :P Men, dette skal jeg klare :) Med eller uten hans hjelp :)
Hurra! Jeg gleder meg på dine vegne, og heier veldig på deg! Er det én ting som er sikkert, så er det at når du holder babyen inntil deg for første gang, finnes det ikke et mikrofnugg av anger eller tvil:)
Litt kaosfølelse er veldig naturlig - den kan dukke opp selvom babyen er aldri så planlagt også ;)

ååååh :D Nå blei jeg glaaad på dine vegne! Har spent fulgt med på hva du kom til å velge! :D :D Spenennde!!! :D

Dette skal du greie!!! Kjempespennende :)

Back
Topp