Hei Hanne som venter tvillinger

x1xmay

Flørter med forumet
Hei. Leste at du ikke har fått sett kjønna enda. Jeg tipper du får jenter. Snakker av erfaring. Har to tvillingjenter selv. Var på ultra ofte. de klarte aldri å se kjønnet. Tror det er vanskeligere å se jentekjønn enn gutt.

Kan love deg ei spennende tid med masse utfordringer, gleder, (og litt forvilelse av å til). Få ungene i god rytme fra starten av. Faste måltid og leggetider. Det er bare et godt råd.
Nå er jentene våres 11 år. De har holdt sammen fra dag en. Tro meg ønsker meg faktisk et tvillingpar til. Nå venter vi en gutt(Daniel).

Klemmer og lykke til fra May, som snart er mor til tre.

Kjekt å høre fra noen med tvillingerfaring[:D] Syns alt er litt mer komplisert... har fått printet inn av diverse leger og jordmødre at dette er et risikosvangerskap, så jeg tror jeg alltid det er noe galt. Eneste gangene jeg er avslappet er de dagene jeg har vært på UL, noen dager etter begynner bekymringene igjen.

Dagens bekymringer er at jeg ikke syns jeg vokser noe særlig (selv om både fastlege og samboer ler av meg når jeg sier det) og jeg kjenner ikke spark. Kjenner bevegelser inne i mellom, men føler at alle som er like gravide som meg med enlinger kjenner spark både innvendig og utvendig. Kanskje det kommer av at jeg har litt underlagsfett fra før av[:D] eller at de sparker i morkakene. Har en på ytre og en på indre vegg. De er toeggede. Skal heldigvis på UL igjen på fredag, så kanskje jeg får slappet litt av i helgen. Men selvfølgelig gruer jeg meg halvt i hel til UL tilfelle babyene mine ikke har det bra.....

Ja, jeg bekymrer meg kanskje vel mye[8|]

Hei igjen. Kan trøste deg med at det er helt normalt å ikke kjenne spark enda. Regner med at dette er ditt første svangerskap? Andregangsgravide kjenner liv MYE tidligere. Kjente ikke liv fra jentene før jeg var over halvveis i svangerskapet jeg heller. Gutten i magen min nå, sparker mye tidligere,oftere og hardere enn jenene som var to.

Bekymringene i et tvillingsvangerskap er naturligvis flere. Men legen og jordmora vil følge deg så godt opp, at de vil oppdage tildlig, om du skulle få noen "skumle" symptom.

Jeg fikk svangerskapsforgiftning. Hadde så høyt BT at de valgte å ta barna med keisersnitt 1 mnd ca før termin. Verken barna eller jeg har hatt noen seinskader av dette.

Tror nokså sikkert at alt går bra med dere. Husker at jeg var bekymret til tider selv. Det er jeg også i dette svangerskapet. Å være bekymret av å til tror jeg bare er sunt. Det gjør at vi modnes.

Å en ting til. DU HAR JO EI KJEMPE RUGEKASSE. Denne magen er helt perfekt, spør du meg. Bare vent. Du blir temmelig stor til slutt. Det kan jeg love deg.

Klem fra tvillingmammaen

Back
Topp