Hei damer! :)

Baby1988

Glad i forumet
Har et spm til dere, er sikkert blitt stilt før, men hva syns dere at andre tar på magen din uten å ha spurt først? At dem plutselig tafser og koser med den gravide magen din?
Jeg personlig syns det er så irriterende og ikke minst ekkelt. Har min intimsone og jeg liker virkelig ikke at folk kommer for tett innpå.
Greit nok de aller nærmeste og når dem spør, men sånn helt utav det blå, da får jeg lyst til å klappe til vedkommede. Skjedde ofte når jeg gikk med gutten min.
Er det bare jeg som er urimelig eller skal man spørre før man tafser???

Jeg fika til søstra mi da hun tok meg på magen, samme dag som vi fortalte nyheten. Er faen ikke noe å ta på når man ikke har mage!

Jeg synes man bør spørre først. Personlig synes jeg det er greit med folk jeg kjenner godt, men bekjente og ukjente synes jeg kan holde fingrene sine langt unna magen min. Dessverre er jeg alt for snill og sier ikke noe om noen gjør det, bare tenker noe stygt for meg selv :p

Hehe kommer an på hvem det er sist gang var det ingen som kom bort å tok på magen min uventet ! ;) tror nesten det var ingen som rørte den utenom pappaen å jordmoren ;) ( kansje dem ikke turte ) har ikke noe imot det om dem spør først så lenge jeg kjenner dem da blir noe annet med vilt fremmede ;) men enig med at det ikke er noe å kjenne på nå ! Ikke vits før man faktisk kan kjenne noe ;P

min svigerfra gjør det!!! irriterende, men hva skla man si er jo ikke vondt ment.. Slik var det sist ang var 9 uker da vi fortalte det å han kom rett bort å strøyk meg over magen for å kjenne etter!?! akkurat det samme gjorde han nå også. ble tatt litt på senga for trodde jo han skulle gi meg en klem og graulere, men neida rett ned til magen !! hehe litt merkelig men men , han er det eneste som gjør det. Trodde jo jeg strålte gangske bra at jeg ikke liker at folk bare tar på meg sånn helt uten videre. vel vel..kan jo ikke annet enn å le litt.

Bra jeg ikke den eneste som ikke liker det! :p
Greit med nærmeste og gode venner, men dem må også godta et nei! :p
Og ja, va ei venninna som kjente på magen min nylig og jeg holdt på å flippe!
"Har jo ingen mage enda!!!!" Kom det fra meg! :p
Bruker63be: Du er heldig som slapp det for jeg syns det va helt forjævlig da jeg gikk med gutten og alle sku stryke og kose! Virka sikkert som den bitchen, men jeg liker det bare ikke! :p

Cindrella: Huff, da trur jeg at jeg også hadde mista tunga litt! :p Skjønner hvis svigermor gjør det, men svigerfar?! :p
Heldigvis gjør ikke min svigerfar det! :p

Her er det bare barnefaren og lillegutt på 2 år som får lov. Synes ingen andre har noe med å klå på magen, og definitivt ikke før det er en stor babymage med masse liv (jeg synes ikke det er greit da heller forsåvidt...) Man får i det minste spørre, og man må akseptere et nei..

Synes det er greit hvis jeg kjenner personen, er ganske åpen av meg og synes ikke det finnes ekkelt at familie eller venner tar på magen. Det er jo "babyen" og ikke meg de vil kjenne på! Synes selvfølgelig det er rart hvis en fremmed person på butikken plutselig tar på magen, men synes også det er rart når damer ikke vil at familie eller mann tar på magen...

Jeg liker det ikke.. syns det blir merkelig at det liksom skal være allemanneie når man er gravid.. jeg spør ikke andre gravide heller- med mindre jeg kjenner de godt..

føler man er rimelig `fritt vilt` som gravid... sist tok sjefen min på magen min i uke 10-_- som om det er noe der da liksom!!! å folk kommenterer kroppen din på alle muuulige måter!!! -brei rompe -åå så tykk du er blitt, -hvordan går det med tjukkebolla? osv... husker jeg var rimelig hormonell og lei sånne kommentarer på slutten av forrige svangerskap, så tok det opp med gubben, å han tok en oppvask med opptil flere i diverse juleselskap ;) jeg klarte jo ikke si ifra uten å begynne å grine :o
styles/default/xenforo/hmh.gif

Hehe, den t-skjorta var bra! Ingen som nærmer seg magen min nå, men etterhvert gjør det meg ingenting. MEN, jeg forventer at de spør først;)

greit om folk spør først ihvertfall, men en sånn t-skjorte ville jo løst mange situasjoner ;D

Har kun reagert på det en gang, det var på konfirmasjon til et av min kjæres søskenbarn og da kom en dame jeg aldri hadde møtt før og la begge hendene på magen min og snakket til meg som om hun alltid hadde kjent meg, da ble jeg litt perpleks. Er det noe jeg kjenner gjør det meg ikke noe, dvs så lenge det er etter magen har kommet, gidder ikke at folk kjenner på fettet mitt ;)

Til gjengjeld fikk jeg høre mye om hvor gedigen jeg var sist svangerskap, jeg var det, men det trengte jeg vel ikke å få slengt i trynet til en hver tid. Etter hvert begynte jeg å svare at det kunne man jo ikke bare skylde babyen for, det var nok like mye mamman som hadde lagt på seg, var noen som tok hintet og lukket munnen, men slett ikke alle.

Back
Topp