Hei alle sammen

fano

Gift med forumet
Dette har vært noe dager fylt med mye frustrasjoner og sorg. Vi ankom riksen kl 11.20 i går. Ei kjempe hyggelig jordmor kom og tok oss imot. KOm oss inn på et ledig rom og la meg ned på benken helt uvitende om hva som ventet meg. Først fant vi en flott baby, en stor og fin frisk gutt. Fin i str, bra hjereaktivitet, ale hjertekamre, hjernedeler, aktiv som bare det osv. Så kom vi ned til tvillingen, den så først ut som og være grei, men da hun satt i gang målinger så begynte hun og se betenkt ut. Det viste seg at den hang over 2 uker etter i utvikling. Oppå det så begynte hun og måle omkretser, bla hode og der fant hun en utvekst som ikke var normal. Hun ble mer og mer alvorlig, og jeg var fortsatt kald i hode og begynte og spørre litt og sa at hvis det var noe så vill ejeg ha svar, det letett nok henne litt så hun begynte og sbakek litt. Etter lang og nøye vurdering ville hun at jeg skulle snakke med en overlege for nøyere vurdering, hun ville ikke informere feil om noe. Vi kom opp på en annen avd og fikk spørsmål om vi kunne gå og ta oss litt mat for det var så stor pågang, og de ville ha orntlig med tid til oss, så vi gikk ned og spiste. Når vi kom opp igjen så var det en eldre lege som tok oss imot, kom inn på et rom og jeg fikk beskje om nok en gang og legge meg ned så han skulle studere ultralyden. Han finkjemmet den minste, og fant den utposningen jordmor hadde funnet. Han sa også at denne tvillingen hadde veldig lite fostervann og jeg fortalte om mine misstanker om at jeg hadde hatt vannavgang en stund, men ingen hadde hørt på meg. Jeg sa også at for nesten 3 uker siden haddejeg vært hos 2 fastleger med bekymringer og ikke blitt hørt. Men det viser seg bare nå at mine magefølelser fatisk IKKE tar feil. Han fortsatte og kikke og måle opp og ned i mente. Konklusjonen til slutt var følgende: Han sa at tvillingen er alt for liten, selv om den er symetrisk har den en snodig fassong på hode, men en utposning i toppen av hode som ikke har grodd, en hjernebrokk om man kan si det. Det kunne være ufarlig ve dat det er bare veske som siver ut som kan gå tilbake, men det kunne også være hjernevev som kom ut og det vet de jo ikke. Men alt tatt i betrakning at den er alt for liten, dårlig med fostervann og en hjernebrokk vil den mest sansynlig komme ut med et alvorlig handikap av et slag, hvordan vet de ikke helt. Denne tvillingen er mest sansynelig en liten prinsesse. Det ble mye tenkning fram og tilbake, men han ville konferere spesialisten på huset, han er visst best i landet og i norden, og han skulle ringe meg opp igjen i dag. Vi gikk vel inn i et slags sjokk egentlig, visste ikke helt hva vi skulle tenke og føle. I dag tidlig ringte tlf og de ville ha oss ned på riksen fortløpende, så da gikk turen ned igjen. Der kom vi rett inn så han først fikk ta noen prøver for og se om vannet mitt hadde gått, prøven viste at det hadde det ikke, og da er det ufarklarlig hvorfor det er så dårlig fostervann. Så tok han nok ultralyder, og resultatene var de samme, og utfra samtalene med spesialisten var utalelsen: Denne tvillingen vil nok ikke dø av seg selv sidenhjerteaktiviteten er bra, gjennomføringen av navlesnoren er bra, men utviklingen henger betraktelig etter og vil ikke rette seg. I tillegg er det uforklarelig lite fostervann som går akkurat på grensen for hva de kan overleve i, og den største bekymringen var denne hjernebrokken. Hadde det bare vært et av problemene kunne de gjort noe med det liksom,men så lenge det er 3 viktige faktorer som spiller inn her er det lite og gjøre. Valgene våre da ble og avbryte svangerskapet for denne syke jenta vår og satse på at gutten klarer seg, eller og prøve og gå svangerskapet ut, men risikoen da vil jo være at hun kan dø underveis elelr komme ut med seriøse skader. Det vi har bestemt oss for da er og avbryte svangerskapet for vår lille prinsesse og håpe på at lille prinsen vil overleve. For det er fortsatt da en risiko for at han kan komme ut altfor tidlig siden hun andre vil ligge der inne og kan skape rier. Det er en risiko uasett for hva vi gjør, men hvis vi skal prøve og gi gutten en sjangse så er dette det riktige valget. Dt som skjer da er at de stikker en sprøyte gjennom magen min og inn til hjertet hennes og sprøyter inn et middel som gjør at hun død umiddelbart, hun blir værende igjen der inne og vil skrumpe inn med tiden, men det som kan skje er siden de stikker noe inn, og at hun blir liggende så kan kroppen prøve og komem i fødsle, men legen sa at i 80% av tilfellene så går dette bra for nr 2. Jeg må bare prøve og holde gjen hvertfall fram til uke 25 for da er det håp hvertfall. Gjennomførelsen av dette vil skje de nærmeste dagene.

Dette er en veldig tung avgjørelse og jeg vil nok gå resten av livet og lure på om jeg gjorde det riktige. Men for at vi skal ha en håp og hvertfall kunne få et barn er dette den eneste muligheten. Jeg holder dere oppdatert underveis,og det er bare og spørre om dere lurer på noe.

Stor klem til alle sammen

Ufattelig at dere må ta et slikt valg[:(] Har nesten ikke ord for hva dere går igjennom nå[:(]

Vil bare si at jeg tenker på dere og vil sende dere en god klem.

ORIGINAL: snoopy81

Ufattelig at dere må ta et slikt valg[:(] Har nesten ikke ord for hva dere går igjennom nå[:(]

Vil bare si at jeg tenker på dere og vil sende dere en god klem.

Signerer snoopy81 her[:(][:(] ufattelig trist[:(]

Huff... for en umenneskelig situasjon å komme opp i... [:(][:(][:(]
Det er et tøft valg dere ble stilt ovenfor, håper alt går bra med prinsen.
Tenker masse på deg og hvordan du må ha d nå og sender en kjempestor trøsteklem

Tusen takk for all støtte jenter [:)]

ORIGINAL: MsRose

Signerer. Tenker masse på deg vennen.

ORIGINAL: MsRose

Sign

uff dette var forferdelig trist vennen[:(][:(][:(]hvet ikke helt hva jeg skal si, ord blir så fattige i en slik situasjon. tenker veldig mye på dere, hadde tenkt og sende deg en sms i dag men turde ikke siden jeg ikke hviste hvordan det gikk.ta godt vare på hverandre.stor klem

ORIGINAL: Ivara

Først og fremst: en god, varm klem til deg fano.

Dette må ha vært en forferdelig beskjed å få, og en skrekkelig tung avgjørelse å ta. [:(] Kan overhode ikke sette meg inn i hvordan du har det nå. Du kommer nok til å lure resten av livet på om dette var riktig avgjørelse som du skriver, men jeg håper at du kommer styrket igjennom dette og etterhvert klarer å fokusere på gutten din.
Men du kommer jo alltid til å ha ett barn "for lite", og jeg kan ikke få sagt hvor vondt jeg har på dine vegne [:(]

Jeg har litt vondt for å finne ord nå, dette er bare ufattelig meningsløst og grusomt urettferdig.
Tenker på dere!

Mange klemmer fra meg. Jeg skal også hilse fra min kjære mann som også sender all sin omtanke i deres retning.

Signerer denne og sender bøttevis med varme tanker deres vei..

uff gråter her jeg sitter, for et valg. Dere kommer nok til å gjøre det rette, fordi det rette kan bare dere velge. Sender dere mange klemmer og gode tanker.

Er helt stum her jeg sitter og syns det var vondt å lese...
Men Fano: uannset hva slags valg dere tar, så vil det alltid komme spørsmål.
Følg magefølelsen din og gjør det som føles riktig, ihvertfall mest riktig.
Min mening er betydningsløs, men jeg syns faktisk at hvis risikoen er så stor så er dere inne på det rette valget.

Dette er deres valg sammen, lykke til.

Stor klem til deg

Først vil jeg sende gode varme klemmer til deg og din kjære...

Dette var utrolig trist å lese... kjenner tårene presser på... :(
var ikke slik det skulle gå...
men for å se fremover,så har dere tatt ett valg,og jeg tror dere vil få en kjeeempe god prins som får det godt :) <3

er nok ett vanskelig valg,uten tvil!
vit att vi alle inne her er der for deg...
ingen ord kan beskrive dette....

Stor klem..

Dette bør ingen oppleve, og det er så urettferdig at det er dere dette hender. Når det er sagt virker det på meg som om dere er to resurssterke mennesker som har tatt et valg som er gjennomtenkt og riktig for dere. Ønsker dere og gutten deres all lykke, og at dere kommer styrket ut av dette alle tre. Som sagt før her; dere vil nok alltid ha et barn for lite, men det barnet vil være med dere i tankene så lenge dere lever og minne dere på hvor dyrebart livet er.

Mange klemmer fra meg.

ORIGINAL: Blåmann

Dette bør ingen oppleve, og det er så urettferdig at det er dere dette hender. Når det er sagt virker det på meg som om dere er to resurssterke mennesker som har tatt et valg som er gjennomtenkt og riktig for dere. Ønsker dere og gutten deres all lykke, og at dere kommer styrket ut av dette alle tre. Som sagt før her; dere vil nok alltid ha et barn for lite, men det barnet vil være med dere i tankene så lenge dere lever og minne dere på hvor dyrebart livet er.

Mange klemmer fra meg.

Signerer Blåmann her, og sender mange varme tanker og gode klemmer til dere.

Jeg har ikke ord jeg fano'n min! For et h....... dere har vært igjennom, og som dere fremdeles er midt oppe i [:(] Dere er sterke og dere har hverandre - og dere har nok tatt det rette valget for dere alle sammen... selv om det er et umenneskelig valg å måtte ta [:(] Måtte dere ta vare på hverandre i denne vanskelige tiden snuppa mi. Varme tanker sendes deres vei fra meg og mannen min.

No er eg nesten tom for ord.. Dette var ufattelig triste nyheter[:(][:(][:(] Tårene triller her, og eg kan ikkje tenka meg kor vanskelig dette må væra.. Må berre sei at dåke er kjempe tøffe! Men det er utrulig flott at dei kan få tatt så godt vare på prinsen dåkas.

Alle mine varme tankar går til dåke no. Mange varme klemmer sendes din vei.

Å nei vennen dette var trist å lese, men dere tar det riktige valget er helt enig med dere der.
Men en veldig tøff avgjørelse for dere å ta.
Klemmer litt på deg, nå må du være sterk og tenke på den lille prinsen.

Har mest lyst til å grine på dine vegne her jeg sitter, snufs.....
Jeg kan ikke annet enn å si at jeg føler med deg og håper at dette går bra, det vil det gjøre selvfølgelig....
krysser fingra alt jeg kan for dere nå.
Jeg håper du greier å glede deg over den lille prinsen du går med i magen og ikke bare tenker på prinsessen som fortsatt er der inne, kan ikke forestille meg hvordan dette er. Pass godt på deg selv nå, slik er den beste måten å ta vare på prinsen din på også.

Jeg er tom for ord.... [:(][:(][:(] En utrolig vanskelig situasjon dere er i, og et umenneskelig valg...
Støtter dere i valget dere har tatt.. Ville nok gjort det samme selv... Men skjønner at det alltid vil være spørsmål om dette er riktig...

Sender mange trøste/støtte klemmer deres vei.. Dere kommer nok styrket ut av dette alle tre...

Uff, fikk helt vondt i magen nå og tårer i øynene da eg leste dette.
Så urettferdig at noen her inne som endelig lykkes må oppleve noe sånt.[:(]
Et utrolig vanskelig valg å ta, men syns dere er tøffe og takler dette utrolig bra.
Stå på videre for prinsen deres. Sender masse varme støtte-klemmer.
Ta vare på hverandre.

Back
Topp