Hei alle sammen!

Lillegull*2

Glad i forumet
Jeg flytter inn her litt, og håper jeg får bli :)
Bare 5+2 i dag, så fortsatt tidlig.

Har tidligere et oktoberbarn fra 2013, så fordeler det fint over året, med akkurat et halvt år mellom bursdagene. Perfekt :p
Termin er i følge terminkalkulator på nett satt til 25. april. Jeg kommer til å misunne dere så veldig dere som har tidlig i mnd!

Forrige gang gikk jeg 11 dager over før jeg ble satt igang, og ungen kom ut med hastekeisersnitt med fare for liv hos både barn og mor (pga overmoden morkake). Denne gangen håper jeg, og forutsetter, at jeg slipper å gå så langt over, så barnet blir nok et aprilbarn.

Jobber som bhgassistent i en barnehage på småbarnsavdeling, med barn som hele tiden må løftes, og jeg står nå og vurderer om jeg skal fortelle det til sjefen eller ikke. Har veldig lyst til å vente, men ettersom sjefen på avdelingen selv har problemer med løft, så blir det ofte lagt over på meg.
Formen er fortsatt god, så så langt er det ingen fare, annet enn at jeg blir fortere sliten og kjenner det på kveldstid når jeg har hatt mye aktivitet.
Hva hadde dere gjort i en slik situasjon? Fortelle det, eller skal jeg vente litt? Kan legge til at jeg bare jobber 60%, det vil si 3 dager i uka.

Til slutt vil jeg gratulere alle dere andre her inne, og håpe at vi alle når frem til fullgåtte uker og får en sprell levende og frisk baby i armene <3
Gleder meg til å følge tiden med dere!

Jobber som bhgassistent i en barnehage på småbarnsavdeling, med barn som hele tiden må løftes, og jeg står nå og vurderer om jeg skal fortelle det til sjefen eller ikke. Har veldig lyst til å vente, men ettersom sjefen på avdelingen selv har problemer med løft, så blir det ofte lagt over på meg.
Formen er fortsatt god, så så langt er det ingen fare, annet enn at jeg blir fortere sliten og kjenner det på kveldstid når jeg har hatt mye aktivitet.
Hva hadde dere gjort i en slik situasjon? Fortelle det, eller skal jeg vente litt? Kan legge til at jeg bare jobber 60%, det vil si 3 dager i uka.

Jeg ville hørt med legen og tatt det derfra. De sier jo at man skal leve normalt og fokusere mest på nei-mat, men mange tunge løft er ikke bra det heller.
Jeg må selv passe på løft over 5 kg pga småblødninger. Og med en datter på snart 27 mnd og 13 kg som er vant til å bli løftet på og bruke moren som klatrestativ har det vært et par tøffe dager i begynnelsen.

Gratulerer og velkommen :) er formen fin ville jeg nok ha venta med å si noe. Som jeg har skjønt det er det jo ikke farlig å løfte så lenge man er frisk og fin form. Er du i tvil så ville jeg snakka med jordmor eller lege.

Gratulerer og velkommen :) Jeg jobber også i bhg på småbarn og løfter masse I løpet av dagen :) Jeg venter ei stund med å si det til resten. Trur egentlig at så lenge man ikke kjenner noe på kroppen og alt føles fint så er det bare å løfte, iallefall når du er vant til det:)

Gratulerer og velkommen ☺️ Jeg har en gutt som er født i slutten av september 2013:joyful:

Gratulerer :)

Tak alle dere :)

Jobber på småbarnsavdeling med 14 ettåringer, og dermed flere av de som ikke kan gå enda..

Jeg venter litt til, men kjenner litt på at jeg må si noe snart. Rett og slett med tanke på barna.
Jeg kjenner tålmodigheten min er ganske lav, og med mange nye i innkjøring i september, hvor man må være 110% tilstede, kjenner jeg at jeg har en utfordring. Da er det greit at de jeg jobber med vet hvorfor det er slik kanskje. Dessuten vet man jo ikke hvor bra formen blir utover, og hvor mye man orker å jobbe fulle dager, uansett hvor mye man ønsker å stå i full jobb. Så med tanke på stabilitet for de nye som kommer nå, så kan det jo hende at sjefen vil gjøre noen endringer..
Med tanke på tålmodigheten min også, så er det kanskje lettere å være på en annen avdeling hvor vi ikke har 14 ettåringer :p

Jeg er jo heller ikke 100% kjenner jeg, etter en jobbdag legger jeg meg samtidig med snart toåringen i huset, og sover til hun våkner.. Forrige svangerskap var jeg også veldig trøtt og sliten (hele svangerskapet!), så det er vel ikke umulig at det er det som holder på å slå til nå.
Men det er jo så vanskelig å vite.

Eller tenker jeg helt feil?

endte opp med å si det på jobb, da jeg plutselig ble elendig i formen. Torsdag kom kvalmen og tok meg, ettermiddagen kjente jeg at begynner å få vondt i bekkenet, så da må jeg bare kutte de fleste løft utenom det jeg må. Da var det lettest å fortelle det til de jeg jobber tettest med. og styrer.
De tok det fint, og jeg slapp og løfte på fredagen. Da gikk det bedre med hoftene, så jeg får bare ta hensyn til det. Uansett hvor vanskelig det er, føler meg som den "latingen" som må stå over det arbeidet så tidlig i svangerskapet. Hvordan skal der bli etterhvert da liksom? Men håper det ikke blir verre da, at jeg kan holde det i sjakk.

Back
Topp