Hei alle sammen :)

Lis27

Blir kjent med forumet
Hei på dere. Har slitt i 6 uker nå med ekstrem kvalme og oppkast. Har prøvd afiphran med noe virkning for kvalme, men har fortsatt kastet opp like mye. De siste to ukene har jeg kastet opp ALT jeg har spist og det sier seg selv at det går på både psyke og den fysiske delen :) Legen ville ikke gi meg postafen før jeg hadde prøvd ut afripran. Dro til lege igjen i dag, da jeg er bekymret for at jeg får i meg alt for lite. Den stakkars lille kan jo ikke få noe som helst. Fikk da resept på postafen og fikk beskjed om å spise bare flytende mat. Supper osv. Fikk tips om å kjøpe babygrøt og spise det også :p Og nå kommer det beste: suppen fikk bli i magen!! :) endelig et måltid uten å kaste det opp igjen 3 min etterpå!! :) Håper virkelig dette forutsetter. Fikk til og med i meg en vaffel (hadde så lyst på det) og heller ikke den har kommet opp!!! Føler meg som et nytt menneske!!! Dette er det første som får bli på to uker og jeg er heller ikke kvalm!! Håper historien kan være til glede for andre med kvalme og oppkast :)

Å det må være godt for deg at maten blir i magen! Krysser fingrene for deg og at alt du nå spiser slipper å komme opp igjen! :) gratulerer med mat i magen :) Hehe

uff, høres ille ut! så bra du har funnet noe som hjelper og at maten blir der nede nå - kan tenke meg du har mangel på energi og håper kvalmen din gir seg om ikke så lenge!

Tusen takk :) Det føles så utrolig bra! Kjennes ut som jeg nesten kan kjenne regien komme tilbake! Håper dette fortsetter!!! :)

Så bra :-)))

Så bra,håper det fortsetter slik:-)

Takk for tipset =) 
skal prøve, er utrolig kvalm, ennå det endt opp med en MA, dette svangerskapet..
men legen min ville ikke gi meg afipran da dette kunne gå over i fostret sa hun..

Så bra du har fått hjelp! Postafen er himmel. Mått ha det med mine to første også for å beholde maten... Denne gangen er jeg bare konstant fryktelig kvalm... Trodde det var i ferd med å klikke for meg da jegen periode våknet gjennomvåt etter desperat drømme-leting etter Postafen eller Postafen servert i små fløyelstrukne bokser... Haha. Håper energien din kommer sprintende tilbake! :-)

Ja, de vil vel helst ikke at gravide skal bruke medikamenter i dete hele tatt, men jeg føler ikke at jeg har noe valg! Foreløpig virker det helt supert, så er bare å håpe det fortsetter! Frokosten i dag er foreløpig i magen den også! Kanskje matlysten til og med kommer tilbake! :) takk, alle sammen!!

Back
Topp