hehe... *nysgjerrig*

Ett-mars-hopp

Forumet er livet
Hvorfor er det sånn at nå som alt er digitalisert at alle bare MÅ ha speilrefleks?!?
Da man i 'gamledager' for bare noen få år siden synes folk jeg var rar som hadde det...

Hva er liksom forskjellen på type kamera i forhold til film/digi???

Altså, jeg spør ikke om forskjellen, men om hva som gjør at alle MÅ ha nå,
og hvorfor jeg var rar tidligere fordi det var noe jeg interesserte meg for?

Verden er et rart sted å leve...[:D]

Det som gjør at jeg liker digitalkamera, er det at jeg kan så mange bilder jeg vil, også bare slette alle de jeg ikke vil ha. Jeg er ikke noe spesielt flink til å ta bilder, slik at kanskje ett av 20 bilder blir brukbare. Og da hadde det vært alt for dyrt med film.

Grunnen til at jeg vil ha det er fordi speilreflekskamra gir utrolig bra bilder, og jeg er nok "over middels" interessert i å ta bilder[:D]

Digitalkamera har jeg hatt lenge, og som Lilla Tjorven sier, er jo fordelen at man kan ta så mange bilder man bare orker, men kun fremkalle de man vil.
Og har man fotoprinter, som jeg har, kan jeg printe ut bildene akkurat når jeg vil.

Jo, men likevel...
Hvorfor systemkamera??
Hva er grunnen til at overgangen fra kompakt til system er blitt så mye kortere???

ORIGINAL: Lillepooh

Jo, men likevel...
Hvorfor systemkamera??
Hva er grunnen til at overgangen fra kompakt til system er blitt så mye kortere???

Kanskje fordi de er mindre, mer hendige, enklere i bruk og billigere enn de var før i tiden?

Flere har begynt med hobbyer som scrapping, hjemmestudio etc...

ORIGINAL: K@ro

Kanskje fordi de er mindre, mer hendige, enklere i bruk og billigere enn de var før i tiden?

Mindre er de vel ikke, eller?!?
Fikk dem i forskjellige str før og... ;)

ORIGINAL: Lillepooh

ORIGINAL: K@ro

Mindre er de vel ikke, eller?!?
Fikk dem i forskjellige str før og... ;)

Det er mye større tilgjengelighet nå og prisene er jo overkommelige. I tillegg har lønningene økt, så da legger man kanskje mer penger i såntno nå enn før.

Jeg kan ikke huske at jeg har syntes folk var rare som hadde speilrefleks, men jeg kan huske at jeg tenkte: "wow, så proft". Tenkte ikke at jeg kunne få råd til såntno.

Jeg skjønner meg ikke på speilreflekskameraet vårt, så jeg har eget kompaktkamera hvor blitzen, fokus og alt går av seg selv [:D] Har en samboer som er fotointeressert [;)]

Back
Topp