Heggeeeeen!!!!

kattekvinna

Forumet er livet
Duuuu... Huska du på Yaya's, så sa du at det var enkelt å lage sånn suppe som vi fikk... Men ka om eg har lyst å lage ei kyllinggryte, men på samme "basen" liksom.. Korleis ville du gått fram då?? Koriander? Lime? Kokosmelk??
Help me baby[:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D]

Jeg kan svare[:)]
Jeg har kjøpt en pose som heter "Tom Gha Soup" skrives ca sånn[8D]
kan skrive det nøyaktig på mandag hvis du minner meg på det.
ihvertfall,jeg blander den ut med en stor boks kokosmelk,så deler jeg opp et par cherrytomater i halv og har oppi,med skivet fersk champingnon. Kan også ha oppi litt paprika.
Jeg strimler kylling og steker den i panna,og har den oppi tilslutt.

Har ikke laget den ut ifra scratch,men kan også finne ut oppskriften på mandag når jeg er nede fra fjellet [:)]

Jaaa, eg har brukt sånn pose eg og, men eg vil liksom lage det fra scratch[8D][8D]

(Forøvrig takk for tips søtnosen[:D])

ORIGINAL: Lilly Andrea

Mmm...nå fikk jeg lyst på suppe...

Ja, den var ikkje særlig god egentlig.....[8D]

Ey Lilly...
Neste gang vi skal østover (som forøvrig blir ei stund til, har svigers oppi halsen og forbi...) skal ikkje vi tromme sammen en gjeng og gå på Yaya's igjen?? Ingen barn, ingen mann, berre jenter og kanskje ein drååååpe alkohol...?????

Hei!:-)

Jeg ville brukt kylling fond, kokosmelk, chili, sitrongress, limeblader som basis!:-) kokt dette og ha i grønnsaker og kylling!
Og litt fishsaus. !

Og ha koriander i rett før servering;-)

Men du..... Ka e kylling fond? og fish saus?
Og bruker du kryddervariant, eller kjøper du liksom urtevarianten????

(jaaa, eg er ikkje akkurat kokken TOR[8D])

forøvirg; takk søtnos[:D][:D][:D]

Kylling kraft / buljong ;-) og fish saus e en salt asiatisk saus som gir god smak( ikke ha mye i) får kjøpt d på butikken ;-)

Og ferske urter;-) hehe

Back
Topp