He, he.. Kort lunte..

Loppa77

Elsker forumet
Marsmellows-15
Jeg er en veldig utålmodig person til vanlig også, men når jeg nå er oppe flere ganger for natta for å mate Tuva, merker jeg at lunta til tider er kort:-)

I natt da jeg sto opp hørte jeg "rare" lyder fra fryseren og gikk for å kjenne på døra. Og ganske riktig, samboeren har glemt å lukke fryserdøra IGJEN. HVER gang han tar ut noe fra fryseren så lukker han ikke døra godt nok igjen (dvs. han dytter ikke en av skuffene ordentlig igjen, og da går heller ikke døra ordentlig igjen), og jeg har prøvd alt fra å høflig be han huske å lukke døra til å ha utbrudd som "kan du til helv... se å lukke den jæ... døra!!". Hver gang lover han å skjerpe seg..

Men i natt kl. 02.30 irriterte dette meg så grenseløst at jeg hang opp en post-it lapp på fryserdøra: VÆR SÅ SNILL Å LUKK MEG!! (Med mange streker under LUKK) :-) Synes det var en kjempeidé der og da, men i dag tidlig da jeg sto opp synes jeg vel egentlig at det var ganske barnslig og at selv om det fortsatt irriterer meg at han gjentatte ganger gjør de samme "feilene" så er det ikke en så stor krise som det kjentes ut som i natt.

Rart hvordan man kan overreagere når man er trøtt og sliten, gitt:-) Flere som kjenner seg igjen i det, kanskje??

NB! Om det var aldri så barnslig, lar jeg lappen henge til samboer kommer hjem fra jobb:-)

Kjenner meg igjen i den! Her lar ALLTID samboer den tomme skinkepakka(eller annen påleggsembalasje) på benken fordi han skal "rydde den senere", som vil si i løpet av uka fordi han glemmer den og kaster den ikke når han ser den. Gudene vet hvorfor han er så sløv på akkurat det, men her blir det full fyr når jeg ser det. Sendte han en gang en laaaaaang sms om "hvor i hel...tes vanskelig å bare hive den for....na dr..tt emballasjen når han for f..n meg er en voksen mann" :rolleyes:
Så i ettertid at det kanskje var å blåse det litt ut av proporsjoner, men der og da var jeg så sint at jeg tror det fløy djevler ut av kjeften min. Heldigvis var han på jobb så han slapp å motta kjeften direkte :p
Han fikk en liten unnskyldning etterpå, men fy så barnslig av meg :hilarious:
Noen ting er bare så umulig provoserende når det gjentar seg hele tiden ;)
Ja, det er bare for meg å kaste den når jeg ser det, men han kan da bare gjøre det når han tømmer pakken? :eek:

Syntes ikke det var så mye overreaksjon jeg, det er mange penger i fryseren, så den SKAL bare lukkes :P

Her irriterer jeg meg over at møkkete glass/tallerkener alltid står ved siden av oppvaskmaskinen (selv når den er tom/møkkete). Hvorfor ikke bare sette dem inn i maskinen liksom?? :P

Kjenner meg desverre igjen i disse situasjonene dere beskriver. Men tenker at det noen ganger er greit å få en utblåsning (selv om det er via en sms) og så bli ferdig med det, enn å gå rundt og være småsur lenge. Også er det jo lov å si unnskyld i etterkant, og forklare at nå var det nok.

Syns heller ikke d var en overreaksjon. Jeg fatter ikke hvorfor de ikke kan ta til seg tinga!

Min mann lar tomme poser og tom emballasje ligge på stoler, bord, kjøkkenbenk osv. Og jeg fatter ikke hvorfor d ikke kan kastes/legges bort med en gang??

Jeg synes den lappen var helt på sin plass jeg! Utrolig irriterende med ting de ALdRI kan få seg til å "lære"!! :p

Syns heller ikke d var en overreaksjon. Jeg fatter ikke hvorfor de ikke kan ta til seg tinga!

Min mann lar tomme poser og tom emballasje ligge på stoler, bord, kjøkkenbenk osv. Og jeg fatter ikke hvorfor d ikke kan kastes/legges bort med en gang??
Enig her. Og sånn gjør min mann og. Godt jeg bare har meg selv (og ungene) å rydde opp etter for tiden. :P

Jeg er en veldig utålmodig person til vanlig også, men når jeg nå er oppe flere ganger for natta for å mate Tuva, merker jeg at lunta til tider er kort:)

I natt da jeg sto opp hørte jeg "rare" lyder fra fryseren og gikk for å kjenne på døra. Og ganske riktig, samboeren har glemt å lukke fryserdøra IGJEN. HVER gang han tar ut noe fra fryseren så lukker han ikke døra godt nok igjen (dvs. han dytter ikke en av skuffene ordentlig igjen, og da går heller ikke døra ordentlig igjen), og jeg har prøvd alt fra å høflig be han huske å lukke døra til å ha utbrudd som "kan du til helv... se å lukke den jæ... døra!!". Hver gang lover han å skjerpe seg..

Men i natt kl. 02.30 irriterte dette meg så grenseløst at jeg hang opp en post-it lapp på fryserdøra: VÆR SÅ SNILL Å LUKK MEG!! (Med mange streker under LUKK) :) Synes det var en kjempeidé der og da, men i dag tidlig da jeg sto opp synes jeg vel egentlig at det var ganske barnslig og at selv om det fortsatt irriterer meg at han gjentatte ganger gjør de samme "feilene" så er det ikke en så stor krise som det kjentes ut som i natt.

Rart hvordan man kan overreagere når man er trøtt og sliten, gitt:) Flere som kjenner seg igjen i det, kanskje??

NB! Om det var aldri så barnslig, lar jeg lappen henge til samboer kommer hjem fra jobb:)

J hadde antagelig vekket min samboer så overreagere har du ikke gjort;)

Jeg hadde nok også vekket min samboer og lesset av meg en hel haug med gloser.... ;)

Har din mann sett lappen nå?

Hehehe :) godt å se vi er flere som har hatt noen utblåsninger :p kjenner meg igjen i alle eksemplene :)

Jeg hadde nok også vekket min samboer og lesset av meg en hel haug med gloser.... ;)

Har din mann sett lappen nå?
Vet ikke om han så den i dag tidlig. Han kommer hjem fra jobb i 17.30-tida, så får se om han får øye på den da:-)

Kjenner meg igjen i flere eksempler her, ja:-) Men hadde jo vært interressant å se hva samboerene våre påpekte, for vi har vel noen feil og uvaner vi også er jeg redd?? :-)

Kjenner meg igjen i flere eksempler her, ja:) Men hadde jo vært interressant å se hva samboerene våre påpekte, for vi har vel noen feil og uvaner vi også er jeg redd?? :)
Hehehe.. Det vil jeg nok tro! Ingen er perfekte :)

Min mann legge alltid telefonen på lading med ladelyset opp, sånn det lyser opp HELE rommet, og jeg hater det. Har derfor gitt beskjed at han kan snu lyset ned, hvis han ikke gjør det vekker jeg han for og si at han må snu telefonen ned :-P.. Synes du var snill :-P

Var plutselig på en annen bruker :-/ . Men jeg var her som *ønskebaby* vet ikke hva som har skjedd :-S

Kjenner meg igjen i flere eksempler her, ja:) Men hadde jo vært interressant å se hva samboerene våre påpekte, for vi har vel noen feil og uvaner vi også er jeg redd?? :)
Tull og tøys :p er redd for at samboer synes jeg er litt lat må matlagingssiden, og for tiden kanskje litt vel hormonell :rolleyes: men jeg kan jo ikke noe for at han lage 1000x bedre mat enn meg :D

Min mann legge alltid telefonen på lading med ladelyset opp, sånn det lyser opp HELE rommet, og jeg hater det. Har derfor gitt beskjed at han kan snu lyset ned, hvis han ikke gjør det vekker jeg han for og si at han må snu telefonen ned :p.. Synes du var snill :p

Var plutselig på en annen bruker :-/ . Men jeg var her som *ønskebaby* vet ikke hva som har skjedd :-S
Når han vekkes er det kanskje håp for at han lærer det da ;)

Back
Topp