HCGmåling

Annanna

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2015
Jeg var hos legen i dag og målte HCG, og når jeg spurte om jeg skulle komme tilbake så hadde ikke hu som tok prøva hørt noe om det. Er det ikke normalt å måle med noen dager mellom? Normalen er jo ganske vid, så det er vel stigningen som teller?
Sånn var det ihvertfall forrige svangerskap..

Jeg mista jo de få symptomene jeg hadde rett etter positiv test, og i går hadde jeg brun utflod og friskt blod ved en anledning. Får helt noia jeg! Ikke får jeg sove heller...

Eg var med legen på fredag og tok HCG og fekk beskjed om å komme tilbake tirsdag (i dag) og måle på nytt. Skal ringe i morgen og få vite resultatet av dagens måling.

Jeg har gjort dette alle tre gangene jeg har vært gravid. Da har jeg alltid fått beskjed om at de vurderer hvorvidt jeg skulle komme tilbake for ny prøve ut i fra resultatet av den første.

De to første gangene mistet jeg og da var hcg så lavt i forhold til hvor langt jeg skulle være på vei at det ikke var tvil.

Denne gangen tok jeg en måling fordi jeg spottet noen dager, men resultatet var så bra at de mente jeg kunne vente til jeg skulle til fastlegen min. Tok en ny måling 1,5 uke etterpå og da var det steget fra 1835 til over 45000.

Men skjønner veldig godt at du får noia! Krysser fingrene for at du får et høyt fint resultat på denne målinga :) Jeg ville også vurdert å be om en ny måling så får du enda tydeligere svar. Bare husk at hcg stiger veldig forskjellig, og at det er store verdivariasjoner innenfor normalen. Masse lykke til :)

Ja, er det veldig lavt er det jo ingen tvil, men i og med at jeg ikke har blødd mye så er det jo ingen SA, og ved MA stiger vel HCG bare litt dårligere?

Jaja, får bare vente å se. Er det skyhøyt er det vel ingen tvil, nei. Men jeg syns det var stort spenn på hva som var normalt også :) jeg hadde litt lavt nivå sist og det doblet seg ikke, så jeg produserer nok ikke så mye i utgangspunktet :)

Back
Topp