HCG

Veslejente

Glad i forumet
Maiskolbene 2023 :-)
☀️Påskeliljene 2026☀️
Andre som har tatt HCG blodprøver? Hvilken uke og hva var Hcg da? :Heartred

Jeg hadde 4+6: 1900 og 5+6: 16000

Har ikke tatt prøver dette svangerskapet. Men gjorde det forrige gang:

4+3 HCG på 240
6+2 HCG på 19000
6+4 HCG på 30000

5+1/5+0 var 2248
5+4/5+3 var 5347❤️

Er 7+2/7+3 nå og var på ul 6+2. skal på ny ul på torsdag 8+1/8+2. er ikkje heilt sikker på eggløsning❤️

4+3 (12 dpt): 718 U/L ☺️
Fikk beskjed fra klinikken om at det var en fin verdi og at det ikke var behov for flere blodprøver. Krysser fingrene

4+3 (12 dpt): 718 U/L ☺️
Fikk beskjed fra klinikken om at det var en fin verdi og at det ikke var behov for flere blodprøver. Krysser fingrene
Én prøve sier dessverre ikke noe om utviklingen er normal da. Så de aller fleste vil vel ta prøver med 2 dagers mellomrom for å se stigningen :happy:

Én prøve sier dessverre ikke noe om utviklingen er normal da. Så de aller fleste vil vel ta prøver med 2 dagers mellomrom for å se stigningen :happy:
Er klar over det. Sykepleier sa at de ønsker en verdi >200 U/L 12 dpt, og så lenge verdien er en del høyere enn det var det et godt utgangspunkt og ikke behov for flere blodprøver. Skal på ultralyd i uke 7+4 hos klinikken. Har bare valgt å stole på at de vet hva de holder på med

Ikke dersom det er ivf, og man bare skal ta en prøve for å bekrefte svangerskap. Da pleier de ta kun en prøve, dersom den er på en tilfredsstillende verdi ift antall dager gravid. :)

Ikke dersom det er ivf, og man bare skal ta en prøve for å bekrefte svangerskap. Da pleier de ta kun en prøve, dersom den er på en tilfredsstillende verdi ift antall dager gravid. :)
Okei, trodde det var vanlig med to prøver ved ivf også :facepalm: Men da vet jeg det :shy:

Okei, trodde det var vanlig med to prøver ved ivf også :facepalm: Men da vet jeg det :shy:

På min klinikk tar de ikke engang blodprøver, de sier seg fornøyd med positiv graviditetstest :smiley-ashamed004

Jeg tok fjerde sett med blodprøver hos legen i dag. Hvis du ønsker å vite hvordan hCG utvikler seg og er litt urolig pga det, hadde jeg spurt legen om å få ta prøver der.

• Liker
Reactions: JRO
Jeg spurte fastlegen, han sa det kun var hvis en mistenkte SA at det ble tatt :o

Ka seie legane om dei verdiene, er det vanlig at det ikkje dobler seg når det er så høge verdier?
Det er innenfor normalen. Over 6000, så dobles de ikke før hvert 4. døgn +. Tok prøvene sent på torsdag, og tidlig på mandag, så det ser greit ut :) Mer bekymret for at de er så høye.

Back
Topp