HCG

Prøver og håper

Glad i forumet
Juliknøttene 2022
Mulig jeg sniker meg inn her:)

Målte HCG 30.10 kl. 8.00, da var den på 981.

I går, 6.11 kl. 19.30 var den på 14.000. Kan dere hjelpe meg å tolke resultatene? Får opp at det er normalt, men stemmer det?

Hvis "idealet" er fordobling annenhver dag, så ser økningen veldig spot on ut :) gitt at hoderegningen gikk i orden:p

Noen som har erfaring med at hCG øker, men ikke fordobles? Tok en dublett som var 199 og økte til 339 på tre døgn, noe som er for lav økning. Ønsker gjerne deres erfaringer rundt det :)

Noen som har erfaring med at hCG øker, men ikke fordobles? Tok en dublett som var 199 og økte til 339 på tre døgn, noe som er for lav økning. Ønsker gjerne deres erfaringer rundt det :)
Jeg hadde ikke fordobling da jeg tok hcg i den graviditeten som endte i en frisk, liten gutt:Heartred Fikk selvfølgelig det ene resultatet over telefon, så finner ikke igjen hvor langt fra fordobling jeg var. Men husker at jeg ble bekymret. Så tok en UL i 8+noe og der var det heldigvis et hjerte som slo:love017

Jeg har dessverre kun dårlig erfaring med hcg som ikke øker som normalt :(, hvor langt er du?

Jeg har dessverre kun dårlig erfaring med hcg som ikke øker som normalt :(, hvor langt er du?
Ca 5+3. Fikk nå nettopp siste hcg som kun hadde økt fra 339 til 419.. Men igår fikk jeg plutselig mye mer symptomer (kvalme,tretthet) enn jeg har hatt til nå. Følges opp jevnlig for de mistenker exu grunnet ensidige smerter, og ingen funn på ul. Har hørt at lav økning i hcg kan være et tegn på exu.

Ca 5+3. Fikk nå nettopp siste hcg som kun hadde økt fra 339 til 419.. Men igår fikk jeg plutselig mye mer symptomer (kvalme,tretthet) enn jeg har hatt til nå. Følges opp jevnlig for de mistenker exu grunnet ensidige smerter, og ingen funn på ul. Har hørt at lav økning i hcg kan være et tegn på exu.
Ah så leit, de har ikke funnet fostersekk i livmoren? Eller var det ingen exu funn på ul du mente?

Ah så leit, de har ikke funnet fostersekk i livmoren? Eller var det ingen exu funn på ul du mente?

Verken eller. De finner ingenting noen steder, så de er redd for exu. Fått flere UL uten at noe vises. Men er såpass kort på vei at de sier at det kan være det.

Verken eller. De finner ingenting noen steder, så de er redd for exu. Fått flere UL uten at noe vises. Men er såpass kort på vei at de sier at det kan være det.
Så fortvilende. 5+3 ville de jo sett en fostersekk med mindre du er kortere enn du tror

Så fortvilende. 5+3 ville de jo sett en fostersekk med mindre du er kortere enn du tror

Hcg hadde synket idag fra 417 til litt under 400, men var samtidig på ny UL og da fant de for første gang fostersekk og fosteranlegg. Blir helt gal av dette, og gyn var ikke særlig bekymret for hcg noe jeg synes var rart.. Er nesten 6 uker og har under 400 i hcg samt at det aldri har doblet seg.. Sykt slitsomt å aldri få ordentlig svar..

Hcg hadde synket idag fra 417 til litt under 400, men var samtidig på ny UL og da fant de for første gang fostersekk og fosteranlegg. Blir helt gal av dette, og gyn var ikke særlig bekymret for hcg noe jeg synes var rart.. Er nesten 6 uker og har under 400 i hcg samt at det aldri har doblet seg.. Sykt slitsomt å aldri få ordentlig svar..
Ja fy søren, må være helt forferdelig ❤️

Kan jeg spørre hvor langt du var på vei da de fant fostersekk og fosteranlegg?
Hadde time hos sykehuset i går (4+1) i forbindelse med at jeg ville høre om det var mulighet for å få støttemedisiner da jeg har mistet 4 ganger siden april i år. Ble overrasket over at de ønsket å ta UL.
De sa det kunne hende vi ikke så noe (noe jeg heller ikke forventet) i og med at det er veldig tidlig, men da de ikke fant noe begynte de å snakke om at det kunne være svangerskap utenfor livmor.
De så også på slimhinne mine og sa det så ut som jeg ville starte å blø i løpet av noen dager.
Det ble også tatt hcg prøve og avhengig av hva den viste, ville de bestemme hva veien videre ble.

Ble ganske overrasket over at de mistenkte exu basert på dette.
Har ikke erfaring med exu, men har skjønt som du skriver at det er svak stigning da av hcg.
Jeg har tatt strimmeltester som viser klar stigning.
10 dpo:
IMG_1623.jpeg
12 dpo:
IMG_1629.jpeg
14 dpo:
IMG_1636.jpeg
16 dpo (i dag):
IMG_1640.jpeg

Har ingen smerter og har ikke blødd… skjønner meg ikke helt på hvorfor de mistenker exu kun basert på at de ikke fant noe på UL når jeg kun er 4+1.

Last edited:
Kan jeg spørre hvor langt du var på vei da de fant fostersekk og fosteranlegg?
Hadde time hos sykehuset i går (4+1) i forbindelse med at jeg ville høre om det var mulighet for å få støttemedisiner da jeg har mistet 4 ganger siden april i år. Ble overrasket over at de ønsket å ta UL.
De sa det kunne hende vi ikke så noe (noe jeg heller ikke forventet) i og med at det er veldig tidlig, men da de ikke fant noe begynte de å snakke om at det kunne være svangerskap utenfor livmor.
De så også på slimhinne mine og sa det så ut som jeg ville starte å blø i løpet av noen dager.
Det ble også tatt hvg prøve og avhengig av hva den viste, ville de bestemme hva veien videre ble.

Ble ganske overrasket over at de mistenkte exu basert på dette.
Har ikke erfaring med exu, men har skjønt som du skriver at det er svak stigning da av hvg.
Jeg har tatt strimmeltester som viser klar stigning.
10 dpo:
Vis vedlegget 447822
12 dpo:
Vis vedlegget 447823
14 dpo:
Vis vedlegget 447824
16 dpo (i dag):
Vis vedlegget 447825

Har ingen smerter og har ikke blødd… skjønner meg ikke helt på hvorfor de mistenker exu kun basert på at de ikke fant noe på UL når jeg kun er 4+1.
Ja det hørtes veldig rart ut. Jeg var 5+5 når den UL hvor vi så noe var, gangen før der var jeg 4+5 og da så de ingen verdens ting og sa også at de ikke forventet å se noe da. De var bekymra for exu fram til de så noe i livmora, men det var på ingen tidspunkt snakk om å gjøre noe mot det annet enn å ha jevnlig UL for å se, samt følge opp med hcg.

Da hadde hcg falt enda mer idag og fikk stor blødning + sterke menssmerter, så da er det nok en SA jeg har nå. Takk for all hjelp/støtte, krysser fingrene for at det sitter for alle dere andre :Heartred

Back
Topp