Minimalle94
Glad i forumet
Noen her som har målt hcg og vet hva som er normalt?
Jeg hadde:
14dpo = 244
17dpo = 871
Jeg hadde:
14dpo = 244
17dpo = 871
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Takk
Jeg var hos fastlegen og tok blodprøve i går for å måle HCG nivået.
Det var på 46 000.
Jeg har beregnet hvor langt jeg var på vei ut i fra mensdato, men etter å ha snakket med legen min, fant vi ut at det mest nøyaktige var å bruke befruktningsdato, ettersom jeg vet nøyaktig når den var (IVF).
Etter å ha regnet litt, kom vi fram til at jeg er litt kortere på vei enn jeg har tenkt; jeg er i uke 7(6+6) i dag. Og dermed var jeg 6+5 den dagen blodprøven ble tatt. Han kom fram til at jeg var midt i mellom på skalaen for hva som var normalt, men at vi ikke kan si noe med sikkerhet før jeg får tatt den neste blodprøven for sammenligning - og det blir ikke før over påske.
Håper at målingen er bra, men det er vel ikke så lett å si uten nr. 2...?
Så sent er det ikke så lett å si noe som helst utifra blodprøver. Stigningen avtar, og begynner etterhvert å droppe (det skal den gjøre). Så sent ville nok de fleste leger heller brukt ultralyd for å stadfeste at det er et normalt svangerskap man har med å gjøre.
OK.
Jaja, da er det bra jeg uansett skal inn til TUL uansett også like over påske (tirsdag 14.april).
Sniker innom. Min søste tok en HCG da hun var 6+4. Da var den på 45000. Egentlig ganske normalverdier hvis du dobler annenhverdag siden befruktning.