Hcg

HeidiB

Elsker forumet
Når er det HCG nivået begynner å avta? Det stiger i så og samanheng uker, men så stabiliserer det seg?

I uke 3+ (en uke etter befruktning) ligger nivåene på 5-30, de stiger gradvis i uken etter til 30-200, i uke 5+ (3 uker etter befruktning) ligger nivåene på 200-2.000 og i uke 6+ (4 uker etter befruktning) ligger de på 500-10.000. I løpet av 2-3 måned stiger de til mellom 5.000 – 100.000 og faller så i 2. trimester til 20.000-30.000 og i 3. trimester til 5.000-15.000.

Nivåene synker i 2 trimester:) da er det håp for ferieturen vår[emoji16][emoji16][emoji16]

Takk for svar, blir helt tullete.. må få tatt en ultralyd snart og få bekreftet om alt er bra med den lille

Ja to ganger, men sist uke sa hun jeg behøvde ikke ta flere siden alt virket være som det skal.
Venter på å få time til TUL, trolig første eller andre uken i mai

Ja to ganger, men sist uke sa hun jeg behøvde ikke ta flere siden alt virket være som det skal.

Jeg ble stressa idag da jeg fikk svar på prøvene mine... siden dem va økt så lite. Men så beroliga samboer meg med at d var jo stigning uansett, så d må jo være liv fortsatt... tok prøven seint tirsdag, og tidlig torsdag så vi velger å tro at d er derfor[emoji87]

Jeg ble stressa idag da jeg fikk svar på prøvene mine... siden dem va økt så lite. Men så beroliga samboer meg med at d var jo stigning uansett, så d må jo være liv fortsatt... tok prøven seint tirsdag, og tidlig torsdag så vi velger å tro at d er derfor[emoji87]

Hva viste prøvene og hvor langt er du på vei?

Jeg er også litt bekymret over hcg prøvene. Den doblet seg over tre dager ved 4+1 til 4+3. Fra 158-360. Hva viser prøvene dine BeeDee?

Takk for svar, blir helt tullete.. må få tatt en ultralyd snart og få bekreftet om alt er bra med den lille

Er det noen spesiell grunn til at du er bekymret?

Har du fått henvisning til TUL, siden du venter? Jeg bråbestemte meg for TUL og fikk time ganske kjapt. Går privat, da.

Er det noen spesiell grunn til at du er bekymret?

Var ubekymret med de to første, men denne gangen er jeg mer bekymret pga min alder bl.a og har mensaktige smerter de siste dagene, stikkinger nedentil.

Har du fått henvisning til TUL, siden du venter? Jeg bråbestemte meg for TUL og fikk time ganske kjapt. Går privat, da.

Vi skal ta duotest, begynner med blodprøve 2 mai så får vi satt time til tidlig medisinsk ultralyd. Om den er fin så kommer jeg til å slappe av. Jeg har også høyt blodtrykk som jeg ikke tar medisiner mot nå den første tiden, for vil vente lengst mulig med å begynne å ta de pga den lille. Følges opp på sykehuset for dette også, skal inn på sykehuset 15 mai. Så regnes som et risikosvangerskap

Vi skal ta duotest, begynner med blodprøve 2 mai så får vi satt time til tidlig medisinsk ultralyd. Om den er fin så kommer jeg til å slappe av. Jeg har også høyt blodtrykk som jeg ikke tar medisiner mot nå den første tiden, for vil vente lengst mulig med å begynne å ta de pga den lille. Følges opp på sykehuset for dette også, skal inn på sykehuset 15 mai. Så regnes som et risikosvangerskap

Aha, okei. Håper det ikke blir så lenge til TUL, da :)

Jo men hang meg litt opp i at d var så dårlig stigning... men nå velger vi å tenke positivt

Hcg jevner ut etterhvert. Er bare i starten de dobler seg hver 2-3 dag [emoji5] Tallene så fine ut [emoji1360]

Back
Topp