Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Har alle her vært hos legen og tatt blodprøve? Svangerskapskontroll eller bare blodprøve?
Sist var jeg på kontroll første gang rundt uke 9, og da mente han at jeg burde venta til uke 12.
tar bare HCG prøver for å sjekke om det stiger eller synker, i forhold til kramper og blødninger.
men er ikke vanlig å ta den første kontrollen og prøvene før senest i uke 12 hvorfor, er jeg ikke helt sikker på
Jeg har heller ikke tatt noen blodprøver hos legen. Leverte bare urinprøve etter positiv test hjemme. Skal til min første svangerskapskontroll på fredag er da 7+6, men dette er hos min Gyn først. Så er neste hos jordmor i uke 12
Hadde vel første "kontroll" på fredag var der av andre grunner egentlig
Men rundt 9- 12 er normalt å ha første kontroll. Da skal du få med deg svangerskapspapirene og ta noen blodprøver. Noen tar GU. Har ikke tenkt til å gjøre det denne gangen. Ikke før 6 ukers kontrollen etter fødsel
Jeg skal til lege i morgen, er da 5+3. Er da kun for å ordne med papirer til svangerskapspenger, sist gang gjorde han ingen undersøkelser for å bekrefte at jeg var gravid engang...
Nei, har ikke vært enda. Men er bare 4+4 da.. tenker å ringe jordmor denne uka for å avtale et møte ganske fort. Har en god del som det hadde vært godt å pratw om, kjenner jeg.
Jeg skal til legen nå på onsdag, da er jeg 4+5. De sa at det ikke var vanlig før tidligst uke 8-12, men grunnet en MA tidligere i år fikk jeg snakket meg til det! Satser da å få målt hcg jevnlig frem til uke 12.. er litt nervøs merker jeg.. men veldig mye roligere enn sist gang, tar det som et godt tegn!
Var når jeg var 5+1, mest fordi det var snakk om at jeg skulle gå på blodfortynnende denne gangen. Fikk tatt blodprøvene, men har ikke fått papirene. Skal ikke tilbake for første kontroll før i uke 12. Har tenkt å dra på ul før det, så jeg er sikker på at der er noe inni der..