HCG verdier

Tenkendelig

Elsker forumet
Novemberlykke 2016
Maisløyfene 2024
Når man kikker på tabeller om HCG verdier står det referanseområde for uke. Snakker de da om påbegynt uke, eller den uken man faktisk er i. For noen steder står det at man er gravid i uke 4(som tilsvarer 3+0- 3+6) andre steder er uke 4 den faktiske uken man er i, altså 4+1, 4+2 osv..
Vet ikke om jeg forklarte det forvirrende, men om noen forstår hva jeg spør om, vet dere:)
 
Jeg har alltid lest av tabellen ut ifra hvor langt jeg er på vei, Feks lest på uke 4 hvis jeg er alt mellom 4+0 - 4+6.
Alle i helsevesenet jeg har vært borti bruker fullgått uke og dag og ikke påbegynt uke når de prater om gravidlengde.
Aboalutt ingen fasit fra meg her, men hvertfall det jeg har forholdt meg til :happy:
 
Det jeg også tenker. Jobbet på nyfødt intensiv, og der snakket vi aldri om annet enn spesifikke dager, altså 5+2 osv.. ikke i uke 6 før 6.0:facepalm: så da er det kanskje sånn de tenker i forhold til tabellene også. Blir litt forvirra av disse appene som omtaler ukene ulikt..
 
Husker jeg spurte de sist og fikk til svar at jeg var i pågående uke. Fødte 36+0. Altså i uke 37 for uke 36 var fullgått/ferdig. Grunnen til at de bruker uke +dager er for nøyaktighet sa de
Forholdte meg til det da.
Synes jo det virker ganske logisk. Jeg fylte akkurat 39 år. Har levd de årene. Og er i mitt 40 ende. Akkurat som om jeg er i uke 7 nå. 6+2
 
Back
Topp