Hcg-verdier...

Marihøna

Prøver på nr 2 siden nov/15
Assistert-jentene
Jeg har tatt hcg en gang i uken i 4 uker hos legen min grunnet tidligere SA. Det har steget veldig bra, doblet seg hvert 2. døgn i starten og så hvert 3. Var til ul forrige uke (6+5) og så en bankende hjerte.

MEN det jeg lurer på er: forrige uke (6+3) var HCG 36000 og så en uke etterpå (7+3) var den steget kun til 78000. Dette er jo kun litt over dobbelt på en uke..

Jeg googler litt og ser at hcg stiger saktere og saktere og stagnerer på mellom 50-10000 for så å synke igjen, men enkelte plasser står det at det dobles ca hvert 4. døgn nå. Da skulle i såfall min vært på 130000+?

Er dette noe å bry seg om??

Jeg kan ingenting om HCG, men antageligvis står alt finfint til der inne :) Legen ser fin stigning og du har også sett bankende hjerte, da er nok alt som det skal :) :)

Jeg har også målt hcg to ganger i uken pga tidligere sa. Men da jeg var hos gyn da jeg var 6+5 sa hun at jeg burde fra da gå over til ultralyd istedenfor. Det var fordi hcg steg saktere og så etterhvert sank, så etter man kan se hjerteaktivitet skaper hcg ofte mer bekymring enn trygghet ifølge gyn.

Jeg har også målt hcg to ganger i uken pga tidligere sa. Men da jeg var hos gyn da jeg var 6+5 sa hun at jeg burde fra da gå over til ultralyd istedenfor. Det var fordi hcg steg saktere og så etterhvert sank, så etter man kan se hjerteaktivitet skaper hcg ofte mer bekymring enn trygghet ifølge gyn.
Ok, takk. Ja hun har jo veldig rett i det da satser jeg på at det lille hjerter bare banker videre❤️

Jeg målte hcg 6+5 og 7+1. Den var da på henholdsvis 50000 og 65000. Legekontoret sa det var bra fordi den steg, men jeg ville jo helst hatt den litt høyere. Imidlertid var jeg til UL også på 7+1, hvos vi fant 7+1-stor reke og ivrig hjerteaktivitet og alt mulig bra. Så da tenker jeg at hcgen er underordnet?

Jeg målte hcg 6+5 og 7+1. Den var da på henholdsvis 50000 og 65000. Legekontoret sa det var bra fordi den steg, men jeg ville jo helst hatt den litt høyere. Imidlertid var jeg til UL også på 7+1, hvos vi fant 7+1-stor reke og ivrig hjerteaktivitet og alt mulig bra. Så da tenker jeg at hcgen er underordnet?
Ja, samme jeg fikk beskjed om så da sier vi det sånn:)

Back
Topp