Hcg-verdi

Min var på 34 13dpo, så 25 12 dpo høres helt normalt ut:)

Termin 4. Januar:)

12 DPO og verdi på 25.
Gyn mente det va lite.
Hva tror dere?

❤️ endelig 24/3-15 ❤️
Jeg ser Mars2015 allerede har sagt du skulle lese den jeg la ut i en annen tråd, men limer den inn her jeg:

Det er store variasjoner på hcg hos gravide kvinner, så legger ut denne tabellen og litt tekst (hentet fra Lykkelitens innlegg på før svangerskapet).

upload_2013-12-15_15-33-39-png.43574

Først og fremst er denne tabellen veldig fin (http://www.betabase.info/showBasicChart.php?type=Single). Den viser hcg nivå hos kvinner med påvist hjertelyd hos ett foster. Altså ikke flerling svangerskap (hvor det gjerne er høyere hcg). Etter påvist hjertelyd er abort-risikoen kun 2-3 %, så derfor er det grunn til å anta at de fleste hcg-målingene her har resultert i en levende baby.

Median-verdien er den midterste verdien. Så det betyr når de f.eks. har tall fra 3883 kvinner 20 dpo så er den midterste hcg-verdien 871, så 1941 kvinner hadde under 871 og 1941 kvinner hadde over 871. De andre tallene i tabellen viser den minste målte verdien hos de gravide kvinnene og den høyeste målte verdien, samt hvor mange kvinner man har tall fra. Alle dataene i tabellen er som sagt fra kvinner hvor man senere har funnet hjertelyd hos ett foster.

Med andre ord, 25 er kanskje lite, under gjennomsnittet, men ikke for lite!

Syns også det virker normalt. Bare gyn som mente det var lite.
Har fått crinone nå, og begynt med vitaminer.

❤️ endelig 24/3-15 ❤️
Jeg gikk på crinone til uke 10,har virkelig trua på at det har hjulpet meg denne gangen:)

Håper spiren din vokser seg stor og sterk❤️

❤️️Termin 4.januar❤️

Det ser jo bra ut med den stigningen da :) Håper det går bra videre også... Jeg var å snakket med lege i dag pga omgangssyken, og spurte samtidig om jeg kunne få ta hcg prøver,, siden de var avvikende sist . MEN fikk et ganske greit svar at hvis det er for å roe ned nervene i å med 2 ma er tidligere så er d sikreste tidlig ul, siden hcg kan være så varierende at man blir mer stresset enn beroliget... :)

Back
Topp