Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Kan jeg spørre hva amh er hos deg? Tenkte å spørre om hcg støtte denne gangen (riksen)Har hatt det ved to eller tre av mine innsett, har ikke gitt noen resultater her. Men det er nok pga av dårlige egg tenker jeg… Fikk det offentlig pga dårlige sjanser med lav amh tror jeg!
Kan jeg spørre hva amh er hos deg? Tenkte å spørre om hcg støtte denne gangen (riksen)
Kan jeg spørre hva slags dose du har fått? Og begynner man etter innsett? Og hvor lenge tok du det?Dipsy
Jeg har hatt hcg-støtte to ganger. Ulik dosering. Nå sist ble jeg jo plutselig gravid, og bikker snart uke 10, men du vet jo at det for min del kan være mye annet som er årsaken til at det nå gikk, kanskje mest pga. endometriosesanering?
Jeg tenker at det hvertfall ikke skader å teste det ut.
Første gang var det 3 klikk i 9 dager mener jeg. Nå sist en 1/2 sprøyte uttaksdag, 1/2 sprøyte innsettdag/dag 5.Kan jeg spørre hva slags dose du har fått? Og begynner man etter innsett? Og hvor lenge tok du det?
Skal ta 8 klikk hver 3. dag, men aner ikke hvor lenge eller når jeg skal starte. Får nok informasjon om det når det nærmer seg, er bare litt nysgjerrig. Ser jeg kan hente ut to Ovitrelle til på resepten jeg har fått (har hentet ut en allerede)
Hm.. Min er på usle 3, kjenner følelsen.Den er på usle 2,3 Fikk det i Haugesund og det var deres ide, sammen med klexane og lutinus eller cyclogest.
Hm.. Min er på usle 3, kjenner følelsen.
Ble gravid første forsøk, men mistet i uke 8. Så et bankende hjerte, men for lite frø i uke 7. Har prøvd meg på å få blodfortynnende, men Riksen er lite villige. Hva er årsaken til klexanen? Har prednisolon og albyl e i skapet fra før, men er redd for å ta «uten lov», vil ikke gjøre noe verre.. Tenkte å be om utrogestan dette forsøket da jeg har reagert på crinone og lutinusen løser seg ikke opp ordentlig..
Rart de har så ulik praksis!
Det fikk du i tillegg til Ovitrelle et par dager før uttak? Jeg er veldig usikker på om det har noen hensikt å be om det, siden vi som oftest blir gravide. Litt verre er det å holde på spiren vet ikke om hcg-støtte er mest for å bidra til at egget kan feste seg?Første gang var det 3 klikk i 9 dager mener jeg. Nå sist en 1/2 sprøyte uttaksdag, 1/2 sprøyte innsettdag/dag 5.
Det fikk du i tillegg til Ovitrelle et par dager før uttak? Jeg er veldig usikker på om det har noen hensikt å be om det, siden vi som oftest blir gravide. Litt verre er det å holde på spiren vet ikke om hcg-støtte er mest for å bidra til at egget kan feste seg?
Ja, fikk ovitrelle som vanlig før uttak. Nå har det jo festet seg en spire hos meg etter tilbakeføring også, fem ganger med ulik varighet. Jeg skal ikke påstå noe, men jeg mener å huske at jeg leste et sted at noen mente at ekstra tilførsel med hcg kanskje i tidlig fase kunne bidra til å holde på graviditeten, men ta det med en klype salt, for jeg har lest så mye rart, og prøver nå å gi meg selv googleforbud.Det fikk du i tillegg til Ovitrelle et par dager før uttak? Jeg er veldig usikker på om det har noen hensikt å be om det, siden vi som oftest blir gravide. Litt verre er det å holde på spiren vet ikke om hcg-støtte er mest for å bidra til at egget kan feste seg?
@norri fikk ikke du det?
Veldig interessant.jo stemmer det
Fikk det på de tre første innsettene mine, og det var ingen spesiell grunn til det, mener å huske at legen sa at hun visste ikke om det ville hjelpe - men at det skadet i hvert fall ikke. På første innsett ble det full klaff, men mistet, og de to neste var uten resultat. Hos meg klaffet det på 5 innsett etter at jeg gikk på antibiotikakur, fikk prednisolon og albyl-e.
Veldig interessant.
Noen oppfølgingsspørsmål Hvordan avdekket du "problemet"? Var det gjennom diagnotisk hysteroskopi? Var det lege i Norge som skrev ut disse medisinene til deg?
Ok tusen takk for svar Jeg har 3 mislykkede innsett bak meg (2 forsøk) , og har sterk mistanke om at det er noe galt, men Riksen sier det er for tidlig å undersøke noe mer. De venter til 3 forsøk sa en sykepleier.Hadde en laproskopi i 2019, og da fant de endometriose - det var ikke mye, men et par flekker her og der. Så etter fire innsett uten resultat tenkte jeg at noe må jo være galt, så da sendte jeg prøve av mensen til Hellas, og fikk da påvist urealplasma. Gikk på 3 forskjellige typer antibiotika i 2 uker - og disse skrev fastlegen min ut til meg. Dette var ganske nært opp mot 5. innsett. I forkant av innsettet hadde jeg snakket med unn angående å bruke prednisolon og albyl-e, så det fikk jeg uten spørsmål egentlig