HCG-støtte etter innsett

Dipsy

Gift med forumet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Sommerfuglene
Jeg lurer på deres erfaring med hcg-støtte etter innsett. For de som har fått teste dette - hvorfor fikk du det? Og evt resultater?

Har hatt det ved to eller tre av mine innsett, har ikke gitt noen resultater her. Men det er nok pga av dårlige egg tenker jeg… Fikk det offentlig pga dårlige sjanser med lav amh tror jeg!

Har hatt det ved to eller tre av mine innsett, har ikke gitt noen resultater her. Men det er nok pga av dårlige egg tenker jeg… Fikk det offentlig pga dårlige sjanser med lav amh tror jeg!
Kan jeg spørre hva amh er hos deg? Tenkte å spørre om hcg støtte denne gangen (riksen)

Kan jeg spørre hva amh er hos deg? Tenkte å spørre om hcg støtte denne gangen (riksen)

Den er på usle 2,3 :meh: Fikk det i Haugesund og det var deres ide, sammen med klexane og lutinus eller cyclogest.

Dipsy :Heartred

Jeg har hatt hcg-støtte to ganger. Ulik dosering. Nå sist ble jeg jo plutselig gravid, og bikker snart uke 10, men du vet jo at det for min del kan være mye annet som er årsaken til at det nå gikk, kanskje mest pga. endometriosesanering?

Jeg tenker at det hvertfall ikke skader å teste det ut.

Dipsy :Heartred

Jeg har hatt hcg-støtte to ganger. Ulik dosering. Nå sist ble jeg jo plutselig gravid, og bikker snart uke 10, men du vet jo at det for min del kan være mye annet som er årsaken til at det nå gikk, kanskje mest pga. endometriosesanering?

Jeg tenker at det hvertfall ikke skader å teste det ut.
Kan jeg spørre hva slags dose du har fått? Og begynner man etter innsett? Og hvor lenge tok du det?
Skal ta 8 klikk hver 3. dag, men aner ikke hvor lenge eller når jeg skal starte. Får nok informasjon om det når det nærmer seg, er bare litt nysgjerrig. Ser jeg kan hente ut to Ovitrelle til på resepten jeg har fått (har hentet ut en allerede)

Kan jeg spørre hva slags dose du har fått? Og begynner man etter innsett? Og hvor lenge tok du det?
Skal ta 8 klikk hver 3. dag, men aner ikke hvor lenge eller når jeg skal starte. Får nok informasjon om det når det nærmer seg, er bare litt nysgjerrig. Ser jeg kan hente ut to Ovitrelle til på resepten jeg har fått (har hentet ut en allerede)
Første gang var det 3 klikk i 9 dager mener jeg. Nå sist en 1/2 sprøyte uttaksdag, 1/2 sprøyte innsettdag/dag 5. :)

Den er på usle 2,3 :meh: Fikk det i Haugesund og det var deres ide, sammen med klexane og lutinus eller cyclogest.
Hm.. Min er på usle 3, kjenner følelsen. :wtf:
Ble gravid første forsøk, men mistet i uke 8. Så et bankende hjerte, men for lite frø i uke 7. Har prøvd meg på å få blodfortynnende, men Riksen er lite villige. Hva er årsaken til klexanen? Har prednisolon og albyl e i skapet fra før, men er redd for å ta «uten lov», vil ikke gjøre noe verre.. Tenkte å be om utrogestan dette forsøket da jeg har reagert på crinone og lutinusen løser seg ikke opp ordentlig..

Rart de har så ulik praksis!

Hm.. Min er på usle 3, kjenner følelsen. :wtf:
Ble gravid første forsøk, men mistet i uke 8. Så et bankende hjerte, men for lite frø i uke 7. Har prøvd meg på å få blodfortynnende, men Riksen er lite villige. Hva er årsaken til klexanen? Har prednisolon og albyl e i skapet fra før, men er redd for å ta «uten lov», vil ikke gjøre noe verre.. Tenkte å be om utrogestan dette forsøket da jeg har reagert på crinone og lutinusen løser seg ikke opp ordentlig..

Rart de har så ulik praksis!

Så leit du mistet :Heartred

Klexane var for å bedre miljøet i livmoren, de mente det kunne ikke skade! Har også hatt prednisolon ved siste innsett, det var på mitt initiativ da det ble oppdaget endometriose plutselig. De ga meg det uten problem det også, de var virkelig ikke vanskelige med medisiner der! Prednisolon og klexane hadde jeg ikke hatt noe problem med å bare tatt selv, men det er fordi jeg har tatt det før og vet jeg tåler det og hvilke medisiner jeg har tatt de sammen med før.

Sist forsøk hadde jeg cyclogest, den var en drøm i forhold til lutinus. Be om det du vil ha, jeg kan virkelig ikke se problemet med at gi oss alt de kan for å hjelpe litt!
Masse lykke til med neste forsøk, håper det går din vei :love2

Første gang var det 3 klikk i 9 dager mener jeg. Nå sist en 1/2 sprøyte uttaksdag, 1/2 sprøyte innsettdag/dag 5. :)
Det fikk du i tillegg til Ovitrelle et par dager før uttak? Jeg er veldig usikker på om det har noen hensikt å be om det, siden vi som oftest blir gravide. Litt verre er det å holde på spiren :sorry: vet ikke om hcg-støtte er mest for å bidra til at egget kan feste seg?

Det fikk du i tillegg til Ovitrelle et par dager før uttak? Jeg er veldig usikker på om det har noen hensikt å be om det, siden vi som oftest blir gravide. Litt verre er det å holde på spiren :sorry: vet ikke om hcg-støtte er mest for å bidra til at egget kan feste seg?

Hadde du prøvd prednisolon? Jeg slet også med at jeg mistet alt som festet seg etter kort tid, men ble gravid på prednisolon. Det er jo medisin som i teorien da hjelper kroppen ikke frastøte seg egget.

Ja, fikk ovitrelle som vanlig før uttak. Nå har det jo festet seg en spire hos meg etter tilbakeføring også, fem ganger med ulik varighet. Jeg skal ikke påstå noe, men jeg mener å huske at jeg leste et sted at noen mente at ekstra tilførsel med hcg kanskje i tidlig fase kunne bidra til å holde på graviditeten, men ta det med en klype salt, for jeg har lest så mye rart, og prøver nå å gi meg selv googleforbud.

Er veldig vanskelig å vite hva som egentlig virker, jeg tror jeg fikk alt av støttemedisin pga. hele historikken. Tidligere forsøk hos en annen klinikk har jeg blitt fortalt at det kan være verdt å forsøke med naturlig syklus uten noe som helst støttemedisin overhode. At for mye medisinering heller ikke er bra nødvendigvis. Det er ikke lett å bli klok.

@norri fikk ikke du det?

jo stemmer det :)

Fikk det på de tre første innsettene mine, og det var ingen spesiell grunn til det, mener å huske at legen sa at hun visste ikke om det ville hjelpe - men at det skadet i hvert fall ikke. På første innsett ble det full klaff, men mistet, og de to neste var uten resultat. Hos meg klaffet det på 5 innsett etter at jeg gikk på antibiotikakur, fikk prednisolon og albyl-e.

jo stemmer det :)

Fikk det på de tre første innsettene mine, og det var ingen spesiell grunn til det, mener å huske at legen sa at hun visste ikke om det ville hjelpe - men at det skadet i hvert fall ikke. På første innsett ble det full klaff, men mistet, og de to neste var uten resultat. Hos meg klaffet det på 5 innsett etter at jeg gikk på antibiotikakur, fikk prednisolon og albyl-e.
Veldig interessant.
Noen oppfølgingsspørsmål :) Hvordan avdekket du "problemet"? Var det gjennom diagnotisk hysteroskopi? Var det lege i Norge som skrev ut disse medisinene til deg?

Veldig interessant.
Noen oppfølgingsspørsmål :) Hvordan avdekket du "problemet"? Var det gjennom diagnotisk hysteroskopi? Var det lege i Norge som skrev ut disse medisinene til deg?

Hadde en laproskopi i 2019, og da fant de endometriose - det var ikke mye, men et par flekker her og der. Så etter fire innsett uten resultat tenkte jeg at noe må jo være galt, så da sendte jeg prøve av mensen til Hellas, og fikk da påvist urealplasma. Gikk på 3 forskjellige typer antibiotika i 2 uker - og disse skrev fastlegen min ut til meg. Dette var ganske nært opp mot 5. innsett. I forkant av innsettet hadde jeg snakket med unn angående å bruke prednisolon og albyl-e, så det fikk jeg uten spørsmål egentlig :)

Hadde en laproskopi i 2019, og da fant de endometriose - det var ikke mye, men et par flekker her og der. Så etter fire innsett uten resultat tenkte jeg at noe må jo være galt, så da sendte jeg prøve av mensen til Hellas, og fikk da påvist urealplasma. Gikk på 3 forskjellige typer antibiotika i 2 uker - og disse skrev fastlegen min ut til meg. Dette var ganske nært opp mot 5. innsett. I forkant av innsettet hadde jeg snakket med unn angående å bruke prednisolon og albyl-e, så det fikk jeg uten spørsmål egentlig :)
Ok tusen takk for svar :) Jeg har 3 mislykkede innsett bak meg (2 forsøk) , og har sterk mistanke om at det er noe galt, men Riksen sier det er for tidlig å undersøke noe mer. De venter til 3 forsøk sa en sykepleier.

Forhørte meg med en utenlandsk klinikk og de sier de ville gjennomført flere undersøkelser.

Spurte om blodfortynnende, hcg-støtte og prednisolon på Riksen nå nettopp, og de mener det ikke er forskningsgrunnlag og at de derfor ikke gir det. Kjenner jeg er litt frustrert..

Men samtidig gir de på andre offentlige… helt på trynet:hungover: alle burde få de samme mulighetene! Skjønner bare ikke hvorfor, de taper jo ingenting på det…

Back
Topp