hCG serum

Solstrålen86

Betatt av forumet
Hei :)
I følge mens termin er jeg 8+6 i dag.
Jeg fikk målt hcg nivået mandag 22.08 (7+3)
Da viste nivået 62000 (iu/L)
I går tok jeg ny prøve og den viser 100570 (iu/L). (8+5)

Ser på forskjellige tabeller og leser at man egentlig skal ta hCG serum med to dagers mellomrom.
Dette ble ikke gjort i mitt tilfelle.
Men fastlegen mener dette er et tilfredsstillende resultat.

Jeg har tidligere gått gjennom to MA og er blitt lovet tettere oppfølging denne gangen.

Etter å ha lest på flere forskjellige sider om hcg stigning, så mener jeg at dette ikke er et bra resultat i forhold til hva det skulle vært.

Har ikke vært hos jordmor, da jeg ønsker å vente til det var mer sikkert at det ble istede for å ha så mange å forholde seg til.
Ikke har jeg lyst å konfrontere fastlege heller :nailbiting:

Unnskyld rotete innlegg, er litt rådvill kjenner jeg:anyone

Ser på forskjellige tabeller og leser at man egentlig skal ta hCG serum med to dagers mellomrom.

Jeg har tidligere gått gjennom to MA og er blitt lovet tettere oppfølging denne gangen.

Etter å ha lest på flere forskjellige sider om hcg stigning, så mener jeg at dette ikke er et bra resultat i forhold til hva det skulle vært.

Har ikke vært hos jordmor, da jeg ønsker å vente til det var mer sikkert at det ble istede for å ha så mange å forholde seg til.

Mener det stagnerer på den tiden ? At det ikke stiger så mye lengre.. er mest de første ukene.. så tror de tallene er helt innafor

Sniker litt her: Når du er så langt som nå, er det UL du bør ta, ikke hCG. Nå stiger ikke nivået raskt lengre, det kan ta laaang tid mellom doblingene (mange dager, og det er helt normalt), og om en ukes tid så går det faktisk nedover igjen. Du er derfor rundt der nivået flater ut før det synker igjen. Nivået ditt er forøvrig helt normalt og fint til å være i uke 8 :joyful:

Så, for å se om det er liv laga er det nå ultralyd som må brukes, for å kunne si noe klart. Masse lykke til! <3

Har lest så mye forskjellig angående når det stangnerer.
Har bestilt time til fastlegen, men det var ikke noe ledig før ut i neste uke.

Takk for svar :Heartbigred :)

Det er visst veldig store individuelle forskjeller å det med hcg også. Så jeg er enig med personen over- hvis du er bekymret tror jeg ultralyd er tingen. :-) HCG-målinger er jo mest nyttig før man kan se noe på ultralyd.

Hcg stagnerer rundt uke 8-10. I tillegg forlenges fordoblingstiden etterhvert som hcg-verdiene blir høye. For eksempel var mine verdier i forrige svangerskap hhv 20000 og 26000 ved 5+4 og 5+6 eller rundt der. Helt fine og normale verdier med fin stigning. Når du har kommet så langt som du er ultralyd mye mer informativt. Hvis du er nervøs ville jeg gått for en privat om du har anledning.

Back
Topp