HCG osv..

Peonererfine

Andre møte med forumet
Hei,
Fikk nettopp tlf fra legen som mente det kan være MA som er på gang.

siste mens var 4/10, og tok ul på torsdag hvor lege mente fosteret så ut til å være i uke 9. Tok også blodprøve, og en ny blodprøve på mandag(igår). Hun ringte meg idag og sa at HCG er falt fra 40 000 ned til 27 000, og tenkte dette kan være en MA.

Har hatt mørkebrunt utflod på lørdag, men ingenting etter det. Kun veldig svakt som såvidt ses i trusa Synptomene mine er også så og si vekke, kjenner litt murring i livmor, brystene er ikke noe større men veldig svakt ømme, men ikke vonde å kna på eller no.

men jeg leser jo at det ikke er anbefalt HCG prøve så sent som etter uke 9, så skjønner ikke hvorfor hun gjorde det da. Skal dit imorgen heldigvis, men er så stressa:(

Huffda :sorry: håper det er en feil! Vi har jo sett tilfeller ger inne allerede at det er blitt gitt feil informasjon, så jeg har ennå håpet at det står greit med lille der inne ❤

Så kjedelig beskjed å få. Men hvordan så det ut på ultralyden da? Hvis det var liv der, hvorfor tok du hcgprøve egentlig?

Hmm, var dette fastlegen din? Er ikke alltid de har så mye peiling på svangerskap. Hvis du så hjertet banke og du var omtrent "etter boka" i hvor langt du var på vei ville jeg ikke tenkt MA. Kanskje du skal gå til en jordmor og ta ul istedenfor?

Sniker

hcg kan ikke brukes alene etter 6+0, da anbefales ul.
Men kan brukes sammen med ul for å prøve kartlegge hvordan et svangerskap forløper.

omkring/rett før 9+0 når man hcg-toppen og så vil nivået naturlig falle igjen.
Dersom alt så bra ut på ul ville jeg ikke brydd meg mye med hcg-verdien på dette stadiet.

lykke til!

Vedlegg

• E01E0190-6FBB-434D-A328-15F4031EB16E.jpeg
    E01E0190-6FBB-434D-A328-15F4031EB16E.jpeg
    39,5 KB · Visninger: 26
Jeg aner ikke hvorfor legen tok. Hun tok ul på meg når jeg var der, men husker ikke om det var liv. Får se hva svaret blir etter ul imorgen.. hun hsr bare utvendig da! Jeg får evnt bestille til innvendig selv. Er så skremmende! Tusen takk for alle svar❤️

Husker jo selvfølgelig ikke om hun sa at det så bra ut og at det var liv...... Jeg får bare smøre meg med tålmodighet til imorgen

Høres veldig spesielt ut syns jeg.. innvendig er jo beste måte å se noe så tidlig, spesielt om man er usikker! Hadde ikke hjertet slått, hadde det nok ikke vært vits med hcg prøve.. tenker at du har vært litt uheldig med legen, og at håpet ikke er ute ❤️ Bor du på Østlandet? Da anbefaler jeg fertilitetssenteret til UL. Masse lykke til!

Jeg aner ikke hvorfor legen tok. Hun tok ul på meg når jeg var der, men husker ikke om det var liv. Får se hva svaret blir etter ul imorgen.. hun hsr bare utvendig da! Jeg får evnt bestille til innvendig selv. Er så skremmende! Tusen takk for alle svar❤️
Du får henvisning til sykehus og innvendig om de mistenker MA. Burde få det. De så ikke min spire i uke 9 utvendig. Måtte ha innvendig

What? Du er i uke 9 og du spørte ikke om det var liv der??????

Det er jo noe man kan glemme hvis man er litt utafor og alt er nytt. Masse spørsmål og ting man glemmer på stedet som er en «selvfølge» å spørre om....

Helt klart kan noe gå i glemmeboka ja. Men når man er gravid og går på tidlig ultralyd er det gjerne av en enkel grunn: å få vite hvordan ståa er. Da er det jo litt merkelig å glemme å spørre. Eller..?

Helt klart kan noe gå i glemmeboka ja. Men når man er gravid og går på tidlig ultralyd er det gjerne av en enkel grunn: å få vite hvordan ståa er. Da er det jo litt merkelig å glemme å spørre. Eller..?

Når jeg var gravid med min første visste jeg ikke at man kunne se liv så tidlig. Fikk ul på første kontroll, men falt meg ikke inn å forhøre meg om det. Dette er riktignok 10 år siden, og jeg var 19 år, men det er ikke umulig.

Det er min første, og ble litt mye. Ble litt forfjamset av alle inntrykkene. Hadde min mamma med og hun også husker ikke eller glemte å spørre om det! Tiden gikk så fort..

Det er min første, og ble litt mye. Ble litt forfjamset av alle inntrykkene. Hadde min mamma med og hun også husker ikke eller glemte å spørre om det! Tiden gikk så fort..

Vel, kan du ikke bare ringe legen og spørre ; du forresten, var det noe liv der?
Er jo leit å gå rundt og ikke ane om det var liv der når du bare kan spørre? Syns det høres helt snodig ut at en lege ikke sier noe om det er liv der eller ikke når man ber om ul.

Når jeg var gravid med min første visste jeg ikke at man kunne se liv så tidlig. Fikk ul på første kontroll, men falt meg ikke inn å forhøre meg om det. Dette er riktignok 10 år siden, og jeg var 19 år, men det er ikke umulig.

Selvfølgelig er ingenting umulig, det bare høres veldig snodig ut å ikke spørre om det var liv der. De aller aller fleste som tar TUL vet at man kan se liv i uke 9. Men mulig jeg tar helt feil.

Vel, kan du ikke bare ringe legen og spørre ; du forresten, var det noe liv der?
Er jo leit å gå rundt og ikke ane om det var liv der når du bare kan spørre? Syns det høres helt snodig ut at en lege ikke sier noe om det er liv der eller ikke når man ber om ul.
Jeg skal dit imorgen, stod på jobb når hun ringte meg så jeg tenkte ikke på å spørre. Jobber i butikk og skjedde en del ting om gangen. Er ekstremt distré og da det skal sies. Siden jeg skal imorgen, så ringer jeg ikke. Jeg ba ikke om ul forrige gang, det var hun som skulle se. Jeg fortalte bare at jeg har fått positiv test, så hev hun meg på benken:)

Back
Topp