Hcg-nivået

KFH83

Endelig mamma :D
jentene i juni13
Hei jenter! På fredag skal jeg til legen for første time, da er jeg akkurat 8+0 på vei. Skal da ta blodprøver osv, så jeg lurte på.. Hva bør hcg være? Jeg kan ikke slik ;)
Noen andre som er ca likt på vei og har målt hcg?

er det en grunn til at du vil/skal måle hcg?
Er ikke standard prosedyre på første svangerskapskontroll å måle det. (jeg gjorde ikke ved forrige graviditet). De måler blodlager, og blodprosent. samt blodsukker. Dette er standard for alle svangerskapskontroller. Men første kontroll skal du og ta blodprøver ifht antistoffer (rubella, hiv, +++). Du leverer også urinprøve, der sjekker de for sukker og protein i urin. Ved første kontroll antar jeg at de tar en graviditetstest også, for å ha det i sine papirer, men det er jeg ikke sikker på.

er det en grunn til at du vil/skal måle hcg?
Er ikke standard prosedyre på første svangerskapskontroll å måle det. (jeg gjorde ikke ved forrige graviditet). De måler blodlager, og blodprosent. samt blodsukker. Dette er standard for alle svangerskapskontroller. Men første kontroll skal du og ta blodprøver ifht antistoffer (rubella, hiv, +++). Du leverer også urinprøve, der sjekker de for sukker og protein i urin. Ved første kontroll antar jeg at de tar en graviditetstest også, for å ha det i sine papirer, men det er jeg ikke sikker på.
Jeg har lyst å få det sjekket for å se at alt er som det skal :) Kontrollfreak :P Men takk for svar :)

De bruker ikke hcg måling for å måle scngerskapslengde. Og legene tar ikke hcgprøve hvis ikke det er mistanke om abort. Dersom du ikke blør eller har smerter så må du tenke at alt er greit :) lykke til på første kontroll :)

De bruker ikke hcg måling for å måle scngerskapslengde. Og legene tar ikke hcgprøve hvis ikke det er mistanke om abort. Dersom du ikke blør eller har smerter så må du tenke at alt er greit :) lykke til på første kontroll :)

Min lege sa at hvis jeg ville måle hcg så var det opp til meg :)

Det eneste jeg var bekymret over er at streken på den siste testen var litt mindre tydelig enn den forrige..
Får høre hva legen sier :)

Men du får jo ikke svar samme dag? Og at streken er svakere trenger ikke bety mer enn at det har vært mindre pigment i de testene enn de første.

å ta g test så sent vil gi svakere strek.halver vann og urin så blir streken kjempesterk igjen.iallefall tester på 20 miu:)

Det å måle hcg kan føre til masse bekymringer også :/ ikke alle som har like høyt hcg nivå i blodet, og er det da lavere en snittet så blir det jo unødige bekymringer. Så hadde nok også heller tatt en ul :)

Hei:)
Jeg har målt Hcg 3 ganger pga MA i mai og SA i september..
Første målingen 3+6 uker var Hcg på 86, 5 dager senere var den på 900 og så målte jeg sist torsdag 7uker og da var den 55000 :)
Var og å tok UL på fredag, fikk se et bankende hjertet. Var en ubeskrivelig følelse!! :)

Back
Topp