Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg har lyst å få det sjekket for å se at alt er som det skal Kontrollfreak Men takk for svarer det en grunn til at du vil/skal måle hcg?
Er ikke standard prosedyre på første svangerskapskontroll å måle det. (jeg gjorde ikke ved forrige graviditet). De måler blodlager, og blodprosent. samt blodsukker. Dette er standard for alle svangerskapskontroller. Men første kontroll skal du og ta blodprøver ifht antistoffer (rubella, hiv, +++). Du leverer også urinprøve, der sjekker de for sukker og protein i urin. Ved første kontroll antar jeg at de tar en graviditetstest også, for å ha det i sine papirer, men det er jeg ikke sikker på.
De bruker ikke hcg måling for å måle scngerskapslengde. Og legene tar ikke hcgprøve hvis ikke det er mistanke om abort. Dersom du ikke blør eller har smerter så må du tenke at alt er greit lykke til på første kontroll
Ja, det trodde jeg også.. Men sikkert varierende fra lege til legeMin lege sa at hvis jeg ville måle hcg så var det opp til meg
Det eneste jeg var bekymret over er at streken på den siste testen var litt mindre tydelig enn den forrige..De bruker ikke hcg måling for å måle scngerskapslengde. Og legene tar ikke hcgprøve hvis ikke det er mistanke om abort. Dersom du ikke blør eller har smerter så må du tenke at alt er greit lykke til på første kontroll
Ja, det trodde jeg også.. Men sikkert varierende fra lege til lege
Men du får jo ikke svar samme dag? Og at streken er svakere trenger ikke bety mer enn at det har vært mindre pigment i de testene enn de første.