HCG-nivåer

Novemberbaby2016

Flørter med forumet
Novemberlykke 2016
Hei.

Jeg ble uplanlagt gravid og var derfor ikke helt sikker på hvor langt jeg var på vei. Derfor tok jeg en HCG test på tirsdag som viste 238. Altså ca 4-5 uker regner jeg med. Neste dag, på onsdag tok jeg en ny test til samme tid, og den var da på 479. Altså en fordobling på 24 timer.

Noen andre som har hatt en så høy stigning?
 
Det er vel helt riktig med dobling hver andre dag mener jeg å huske... Men hvilke verdier man skal ha når, er jeg usikker på...
 
Ja, jeg har også lest at det skal dobles ca hver 2-3 dag i begynnelsen. Men det ble en dobling på bare en dag altså.
 
Det er vel individuelle forskjeller på hvor mye HCG kroppen produserer, mener jeg å ha lest.. Så enten det eller at det er tvillinger, da produseres det mer HCG.
 
Tror dere det er noen vits å ta flere prøver? Vi skal ut og reise i påsken, så jeg vil helst ordne alt jeg kan før reisen. Eller er det bare å slappe av og ta ul etter reisen (blir da ca 8 uker) ?
 
Med en så god stigning på HCG så ville jeg tenkt at jeg ikke hadde trengt flere prøver og heller kost meg på tur i påsken. Så reise på første kontroll mellom uke 8-12 :)
 
Back
Topp